Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Hogy szokott végleg meghalni...

Hogy szokott végleg meghalni a kettős tömegű lendkerék?

Figyelt kérdés
Van egy 2003-as Ford Tranzit 2.0 TDI SWB alattam 465000KM-el és egy pár ezer kilométer óta hallom, hogy leállításkor és indításkor is egyaránt, kattan a váltó felől valami. Biztos, hogy a kettős tömegű lendkerék az mert ahogy mennek bele az ezresek annál bátrabb hangokat produkál. Még nem szóltam a főnöknek, hogy lassan a kocsi árának a negyedét ráköltheti. Gondoltam majd egyszer eljutunk arra a pontra amikor már a csattogás elviselhetetlen lesz és akkor megyünk szerelőhöz, vagy míg meg nem áll a technika alattam. Mivel olvasgattam erről az Istencsapásáról, láttam hogy főtengelytörést is okozhat(állítólag), és ezt inkább nem kockáztatnám meg. Szóval hogy szokta ez beadni a kulcsot? Milyen alkatrészeket visz magával? Hol lehet az a pont amikor tényleg érdemes a szerelő elé vinni?
2012. febr. 8. 18:57
 1/7 anonim ***** válasza:

Pontosan így. Mikor leállítod, hallassz egy csattanást.

Sokáig ne húzd, mert ott fog hagyni az út szélén.

Egyébként a mondeo.hu fórumon nézz körül, ott elég sokat foglalkoznak ezzel, főleg az MK III-as topicban.

2012. febr. 8. 19:06
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/7 anonim ***** válasza:
a multkor olvastam errol agy autos ujsagban......ott azt irtak hogy mindent szetdaral,a kuplungot is banthatja,fotengelytores,a lendkerek ledaralja a felfogato csavarjainak fejet igy aztan borzaszto szivas levenni.........szoval minel hamarabb csereljetek,bar az biztos hogy ettol dragabb alkatresz nem nagyon van a kocsiban
2012. febr. 8. 19:15
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/7 anonim ***** válasza:
Ez a típusú Transit szokta azt játszani, hogy egyszer csak belassul (elfogy belőle az erő) majd ha újraindítod, akkor magához tér. A tied nem csinálja?
2012. febr. 8. 21:05
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/7 A kérdező kommentje:
Még nem tapasztaltam az "erőelfogyás" jelenségét. Csak egyszer, de akkor 1 tonnával kergettem és 120-nál sík úton nem akart többel menni és 2500 fölé forogni, pedig a 1,5 tonna / 140-re is képes. Most alapjáraton lehet hallani hogy valami még excentrikusan zörög (tak-tak-tak-tak-szünett-szünet-tak-tak-tak-szüntet-tak-szünet...) ha kinyomom a kuplungot akkor elhallgat, de hétfő óta az a tipikus hang, elég csúnyán szól ha leállítom a motort. Belülről mintha valaki egy csomós kötéllel verné a tűzfalat kétszer háromszor. Kintről fémes hang. Indításnál is megvan a jelenség, de velemivel szerényebben. Fene se tudja hogy miért ment tönkre... lehet a sok KM, lehet a motortartó bakok fáradásából eredendő berezonálás ( gázadásnál 1750-es fordulatnál olyan vibráció van, hogy majd elélvezek) de olvastam olyanról is hogy a befecskendezés volt a ludas (egyenletlen járás) vagy az önindító nyírta ki, mert ez a kocsi naponta több mint 20-30 alkalommal van újraindítva.
2012. febr. 8. 22:08
 5/7 anonim válasza:
srácok végülis rájöttetek,hogy miért lassul be a transit?azért kérdezem mert nekem is be szokott lassulni az autó,néha 75-80 nál nem megy többet üresen sem és nem tudunk rájönni,hogy miért csinálja ezt.(2003 t300)
2013. febr. 17. 17:07
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/7 anonim ***** válasza:
Én még nem hallottam olyanról, aki erre rájött!
2013. febr. 17. 18:13
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/7 anonim ***** válasza:

Nekem,Fiesta Tdci-re arra mondták,hogy kettős tömegű lendkerék a rossz,hogy kis fordulatszámon (1000 körül) gázadásra remegve,kicsit rángatva gyorsul-kis mértékben ingadozik a fordulatszám.

-Remélem jól mondták??

2014. márc. 28. 14:38
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!