Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Az automata váltó, hogy...

Az automata váltó, hogy működik? Ahhoz nem kell sebváltót használni?

Figyelt kérdés
2012. febr. 12. 21:34
1 2
 1/15 anonim ***** válasza:
100%
Így van , nem Neked váltogatni, automa csinálja, de azért abban is van váltó. Van egy kar középen, indulás előtt odahúzod (előválasztó), aztán már csak a pedált kell nyomnod.
2012. febr. 12. 21:39
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/15 A kérdező kommentje:
És kuplung?
2012. febr. 12. 21:53
 3/15 anonim ***** válasza:
74%
az nincs benne
2012. febr. 12. 21:55
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/15 anonim ***** válasza:
79%
Van benn kiplung, csak nem neked kell kezelned.
2012. febr. 12. 22:33
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/15 anonim ***** válasza:
100%

A sztenderd automata váltóban így vannak a fokok fentről lefele:

P=parking-parkolás

R=rükverc-hátramenet

N=nothing-üres

D=drive vezetés

2

1

ezt a két utolsót csak akkor használjuk ha csak lépésben tudunk közlekedni.


Véleményem szerint nagyon jó találmány , nem kell a kuplunggal meg a váltással vesződni hanem csak simán menni.

2012. febr. 12. 22:35
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/15 anonim ***** válasza:
100%
(N=neutral) :)
2012. febr. 12. 22:44
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/15 anonim ***** válasza:
67%

Kuplung helyett hidrodinamikus nyomatékváltó van, ez igazából fordulatszámtól függően adja át a nyomatékot. Magában a váltóban általában több bolygómű van egymás után kötve, és ezeknek a bolygóműveknek egyes elemeit lefékezve módosul az áttétel. Ebből következik hogy a fogaskerék kapcsolat állandó, így értelemszerűen nem lehet "megszámolni a fogakat a fogaskerekeken" mint a manuális váltónál.


Érteni nem hiszem hogy értetted amit leírtam, nézz utána azoknak amiket nem értesz. Röviden ennyi...

2012. febr. 12. 22:56
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/15 anonim ***** válasza:
100%
Utolsó, te a CVT váltóról beszélsz, sima automatákra ez nem igaz.
2012. febr. 13. 00:00
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/15 anonim ***** válasza:
100%
Egyszerű módon megfogalmazva, beszállsz, beinditod az autót, és a váltókarral mindössze annyit állítasz be, hogy előre, hátra szeretnél menni, vagy maradsz helyben (mondom egyszerűen megfogalmazva). Utána pedig amint lelépsz a fékpedálról már mész is előre, pirosnál pedig fékezel...tehát lefullasztani nem bírod.
2012. febr. 13. 00:22
Hasznos számodra ez a válasz?
 10/15 anonim ***** válasza:
67%
Csak akkor mozgasd a kart P-ből vagy N-ből ha teljesen áll az autó és a féket is nyomod. Pirosnál D-ben állj a féken, különben megindul az autó. A többit már elmondták :)
2012. febr. 13. 01:36
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!