Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Cabriot szeretnék de nem...

Cabriot szeretnék de nem tudok semmit sem errol az autorol. Tud segiteni valaki?

Figyelt kérdés
Cabrio tipusu autot szeretnék venni nem ujat valamit ami max 8 éves.Találtam is a neten elado autokat amik tetszettek de nem tudom mire kell figyelnem amikor megnézem öket.Semmit sem tudok errol a tipusu autorol.Mi a helyzet télen?Egyáltalán nem használhato?vagy jol be kell futeni benne?És egy ennyi idos autonál a ponyva hogy turi a nedvességet?hogyan kell mosatni?Bármilyen info érdekel!!Várom a segitséget.
2009. jún. 16. 23:21
 1/5 anonim ***** válasza:
100%

A kabriók télen is használhatóak, csak nem teljes értékűek. Többféle megoldás is van rájuk. Lehet hozzájuk venni szélfogó hálót (és érdemes is), ezt fel kell tenni, feltekerni az oldalablakokat, teljesen fel a fűtést, fel kell venni egy sapkát és akor 10-15 fokban is lehet leengedett tetővel közlekedni. Ennél hidegebb időben - illetve esőben - fel kell húzni a tetőt. A régi, egyrétegű vászontetők borzalmasan rossz hőszigetelők, így állandóan csúcsra kell járatni a fűtést bennük. Az újabb, két-három rétegű tetők már jobban fogják a hőt, melegebb van az utastérben. Ezeket legkönnyebben az üvegből készült hátsó szélvédőről lehet felismerni (a véknyabb tetőkbe plexiablakot varrtak, mert csak azt bírta el). Hogy a tető milyen állapotban van... Nagy a szórás. Ha össze van hajtva, akkor kitöredezik a hajtásoknál és beázik. Ha ki van nyitva, süti a nap, az UV-sugarak tesznek benne kárt. Óvatos használat mellett egy nyolcéves autón még jó a tető és általában nem is ott szokott beázni. Sokkal problémásabbak az oldalablakok. Ezek általában keret nélküliek, a vízzárásuk tehát nem olyan biztos, mint a keretes ajtóknál, ahol belecsúsznak a keret gumitömítéseibe. Mivel keret nélküliek az üvegek, szeretnek kikotyogósodni, mert a kevesebb érzéssel megáldott tulajok feltekert ablaknál az üveget tolva szeretik becsapni az ajtót. Az üveget meg ugye nem erre találták ki... Ezért érdemes teljesen feltekerni az oldalablakot és megnézni, nem kottyan-e. Ha igen, akkor az ablak síneit és a benne mozgó csúszkákat valószínűleg cserélni kell (meg kell nézni, mennyibe kerülnek, csak az a baj, hogy ezek még tömegtípusokon sem egyeznek meg a többi változatéval). A kikotyogósodó ablak pedig az egyébként jól záró tömítés mellett is szereti beengedni a vizet. Újabb gond, hogy mivel nincs tető, jobban csavarodik a karosszéria (hiába vannak plusz merevítők a padlóban), ez sem tesz jót az illesztéseknek. A fémtetős kabrióknál ezen jelenségek kisebb méretben ugyan, de ugyanígy megvannak - csak persze azok drágábbak. Mosatni felhúzott tetővel kell (reménykedj, hogy nem ázik be). Extrém esetben, baromkodásként lehet leengedett tetővel is. De csak akkor, ha a kárpitos olcsón dolgozik, mert akkor aztán elázik minden...

Vásárlás előtt feltétlenül próbáld ki a tetőnyitó mechanizmust. Nem szorulhat, nem akadhat, nem gyűrheti a tetőt záráskor és a tetőn sem lehetnek szakadások. Lehetőleg rossz időben menj próbaútra, mert verőfényes napsütésben, leengedett tetővel minden kabrió jó :-) A kocsi alá mindenképpen be kell nézned, mert a küszöbök, hossztartók állapota itt fontosabb, mint a négyajtósoknál, hiszen nincs tető, a karosszériát csavarodás és "összecsuklás" ellen csak a padló alatti merevítések óvják. Általában a küszöbök szoktak erősebbek lenni, ezeknek nem szabad rohadniuk, mert cseredarabot igen nehezen kapsz (a többi típusváltozaté miért is lenne jó bele). Van, ahol plusz hossztartókat építenek be, ezek is általában a nem létező kategóriába tartoznak, ha utólag kell beszerezni őket.

Összességében azt ajánlom, akkor végy kabriót, ha van mellé másik olyan autód, hogy élményautóként tudd használni. A kabriók ugyanis - bár a gyárak erőlködnek, hogy négyévszakosak legyenek - igazából nyárra való "buliverdák". Tető le, besüt a napfény, fúj a szél... Ha pedig esik, ott a vászontető, de az igazából arra való, hogy hazáig ne ázzon el a tökéletes frizurád és a frissen vasalt csajozós inged :-) Lehet őket használni télen is, lehet családi autó is, de sok kompromisszummal, mert nem túl praktikusak - kicsi a csomagterük, általában hülye formájú a csomagtérajtó, nehogy bepasszírozz valamit arra a kevés helyre, a hátsó ülések igen szűkek a tető aknája miatt és mindegyik csak kétajtós.

Ennek ellenére jó kabriózást, remélem, sok jó tapasztalatod lesz vele. Ne feledd: az a hülye, aki napsütésben, 25°C-os hőmérséklet felett nem kabrióban közlekedik! :-)

2009. jún. 16. 23:43
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/5 anonim ***** válasza:
100%
Ez egy borzasztóan kimerítő és nagyon pontos válasz volt,amihez csak gratulálni tudok.Mint gyakorló autószerelő mondom,ha javítani kell, akkor káromkodok,de ha vezetni kell akkor élvezet.Fordos vagyok és az álmom egy régebbi Escort cabrió.De ez csak álom.:-)Télen is ki tudod fűteni rendesen.Ha jó a fűtés.Ha csak nem bogár Volkswagen.Jó cabriózást kívánok.
2009. jún. 17. 06:57
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/5 anonim ***** válasza:
58%

De azért jól gondold meg, mert amolyan hobbyautónak oké, de elég bosszantó ám, amikor télen is spakában és felöltözve kell benne ülnöd, oké persze tudsz fűteni, d ehidd el, azért összehasonlíthatatlan más zárt autókkal.

Szóval a zárás nem az igazi.

És hog ymire figyelj?

A mechanika gyakran elromlik bennük, ami emelgeti-tologatja. Hát én a helyedben ezt hozzá értővel is megnézetném mielőtt megveszem, nehogy utána derüljön ki valami turpisság.

2009. jún. 17. 07:17
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/5 A kérdező kommentje:
Köszönöm a kimeritö és mindenre kiterjedö válaszokat!!!Mindenképp kiprobálok néhányat és azután döntök.
2009. jún. 17. 08:23
 5/5 anonim ***** válasza:
100%
nekünk escort xr3i cabriónk van és a fűtésre nem panaszkodhatok..a tető hőtartása nagyon jó viszont a fekete tető vonzza a napot és nagyon meleg tud benne lenni ha napon állsz vele.hát a beázás az más dolog....mosóban elég durva tud lenni.bár nekünk öreg autónk van pár éves tetővel szóval nem átlageset. Jah és arra készülj fel hogy sokan megfognak bámulni :P
2009. jún. 18. 10:17
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!