Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Benzines fűkaszát csónakmotornak?

Benzines fűkaszát csónakmotornak?

Figyelt kérdés

Egy előző tipp alapján jutottam ide....

Megnéztem ezt a fűkaszás megoldást. Nem rossz.

Nézegettem a fűkaszákat is 20000-30000ft között már 3.5-48Le gépeket lehet kapni.

Most lehet hogy hülyeséget írok/kérdezek.

Ezeknek a motoroknak elég nagy a fordulatszáma kb8000-10000 és egy röpsúlyos kuplungszerkezettel adják át a hajtást a tengelyre amin a hajócsavar lenne. Én ebből azt szűrtem le hogy max fordulaton adja le a legnagyobb teljesítményt. Ez nem okozhat problémát, értem ez alatt a korai meghibásodást?

Mivel ha maxon hajtanám az a motornak nem tesz jót, ha meg "félgázon" akkor meg a kuplung ég le.

Javítsatok ha tévedek légyszi! Illetve ha van valakinek ezzel tapasztalata az megoszthatná.

Ja még egy.

A gyári motorok kb 1000 fordulattal mennek és a hajócsavar is arra van méretezve, a magasabb fordulathoz milyen hajócsavar lenne a megfelelő?


2012. ápr. 22. 19:11
1 2
 1/12 anonim ***** válasza:

A hajtócsavar fordulatszáma, és a motor fordulata közt van egy áttétel. Ezért megy a csavar kis fordulaton, és a motor meg nagyobb.

Azt nem hiszem, hogy a fűkasza végén a kés 8000el forog, szerintem az sem forog többet 2e-nél..


A kuplungot meg lehet oldani, hogy kisebb fordulaton nyisson (zárjon) a súlyok cseréjével.


Ha ezek után valahogy fel applikálod a csónakra, és a végére a csigát akkor működhet a dolog.

Youtube-on biztos van videó ilyenről is.

Most elkezdett érdekelni engem is a téma:)

2012. ápr. 22. 19:50
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/12 anonim ***** válasza:

Én adtam az alapötletet, látom tetszik. :D


Mivel a fűkaszák kétüteműek igen, 8-10E környékén pörögnek, de erre is vannak tervezve, nem lesz korai meghibásodás (persze nyilván nem egy Stihlből fogod legyártani, szóval az adott márka minőségéhez viszonyíts).


A röpsúlyos kuplung a kialakítása miatt igen nehezen ég le, illetve ha egyszer összefogott akkor bármilyen fordulaton használhatod, általában 3-3500környékén kezdenek el fogni, ennél alacsonyabb fordulaton meg nem is kell járatnod, mert a kisköbcentis kétütemű alacsony fordulaton nem ad le elég teljesítményt.


A propellert meg ki kell kísérletezni, majd ha lesz időm lerajzolom h kb milyenre kéne szerintem, és elküldöm priviben.

2012. ápr. 22. 19:57
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/12 A kérdező kommentje:

Jogos! tényleg nem 8e pörög, hanem 3e-3.5e -rel de ez is kb 3szorosa a gyári motoroknak, és a gyári csiga lehet hogy így sem megfelelő.


Egyébként van a youtubon jó pá videó, de én csak olyanokat találtam ahol már a kész állapotot mutatják :S , sajnos kicsit részletesebb átépítést nem...

2012. ápr. 22. 20:05
 4/12 anonim ***** válasza:
Az ötlet nem volna rossz.. csak a víznek az ellenállása meg annak az 1 szál drótnak amit a fűkasza forgat az azért nem ugyanaz.
2012. ápr. 22. 22:13
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/12 anonim ***** válasza:
Robikapába több erő van!
2012. ápr. 22. 22:14
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/12 anonim ***** válasza:

Én a legfőbb problémát a kihajtásban (klasszikus "Z") és ennek kapcsán a kormányozhatóságban látom.

Ezt hogyan képzeltétek megoldani ?

2012. ápr. 22. 22:18
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/12 anonim ***** válasza:
2012. ápr. 22. 22:24
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/12 A kérdező kommentje:

A víz ellenállása csak akkor probléma ha a csiga nem megfelelően van méretezve.


Egyébként teljesen korrekt az ötlet!

Ez már egy kicsit profibb megoldás( legalábbis külalakra)

http://www.youtube.com/watch?v=bXEOXh6jTtE&feature=related

vagy

http://www.youtube.com/watch?v=bXEOXh6jTtE&feature=related

2012. ápr. 22. 23:02
 9/12 A kérdező kommentje:

De ha esetleg valaki itt hidrodinamikából írta a diplomamunkáját akkor az segíthetne egy picit! :)


Szép estét!

2012. ápr. 22. 23:06
 10/12 A kérdező kommentje:
2012. ápr. 22. 23:08
1 2

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!