Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » ABS nélküli autók esetében a...

ABS nélküli autók esetében a gyári fék elég erős, hogy meg tudja blokkolni a kerekeket, mért tesznek mégis a sportkocsikra nagyobb fékeket?

Figyelt kérdés
2012. máj. 14. 12:56
 1/2 anonim ***** válasza:

Azért, mert az, hogy a fék meg tudja csúsztatni a kerekeket, nem jelenti azt, hogy elegendő a teljesítménye. Egy "mezei" autó a keskeny virsligumijaival 40 km/h-ról lehet, hogy sikító gumikkal fékez, de egy sportkocsi a szélesebbekkel 160-ról ugyanolyan fékekkel már csak harmatosan lassul. Nagyobb sebesség esetén ugyanis nagyobb teljesítményű fékre van szükség a megfelelő lassuláshoz.

Illetve a sportkocsikon szélesebb, jobban tapadó gumikat használnak, hogy nagyobb lassulást lehessen elérni. Ezt a célt szolgálja a stabilabb futómű is, így kevésbé csökken a hátsó tengely terhelése, jobban lassít a hátsó kerék. A jobb tapadás pedig nagyobb teljesítményű, nagyobb méretű fékeket "enged meg".

No és az sem mindegy, hogy egy satufék mekkora terhelést jelent a féknek. A nagyobb teljesítményű fék nem melegszik fel annyira, később fárad el, mert nincs a képessége végső határáig kihasználva. A kisebb, úszónyerges tárcsák is képesek elsőre megállítani ugyanolyan úthosszon az autót, csak mondjuk második alkalommal már érezhetően gyengül a fékhatás. Sportkocsiknál meg fontos, hogy erősen hajtva is kiszámítható, megbízható fékhatás legyen.

2012. máj. 14. 13:08
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/2 A kérdező kommentje:
köszönöm a tanulságos választ :)
2012. máj. 14. 13:11

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!