Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Az exkluzív sportautók (Lambor...

Az exkluzív sportautók (Lamborghini, Koenigsegg) alkalmasak a közúti közlekedésre?

Figyelt kérdés
Az ilyen autókkal lehet normálisan 40-50 km/h sebességgel haladni?
2012. jún. 11. 11:37
 1/5 anonim ***** válasza:
63%
Lehet, de nem Magyarországon!
2012. jún. 11. 11:42
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/5 anonim ***** válasza:
Remélem nem komolyan kérdezted meg hogy egy Lamborghinivel lehet-e menni 50-nel? Azt gondolod hogy 100 alatt nem működnek? Az hogy ilyen izmosak azt jelenti hogy jobban gyorsul és nagyobb a végsebessége. Porsche 911 Turbo-ból is láttam már egypárat a pesti forgalomban, és nem 200-al mentek -.-
2012. jún. 11. 12:18
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/5 anonim ***** válasza:

Én most láttam egy szürke Ferit Miskolcon a Búza téren.

Szal, igen alkalmas, annyi, h állítólag rohadt kényelmetlenek.

2012. jún. 11. 12:22
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/5 anonim ***** válasza:
89%

Általában lehet. Az ilyen sportkocsik ugyanis nem a lehető legjobb menetteljesítményekre vannak optimalizálva. Nézd csak meg: majd' mindegyikben ott a klíma, a hifi, a villanyablak, vastag hangszigetelés mindenütt, méregdrága bőrkárpit, elektromosan állítható minden... Ezekre semmi szükség, ha gyorsan szeretne menni az ember.

Az ilyen autók ugyanis nem csak a gyors haladásra jók, hanem arra is, hogy felvághasson velük a tulajdonos, Monacoban a kaszinó előtt megnézzék, ki száll ki belőle vagy épp lehessen egyet korzózni vasárnap délután a városban. Éppen ezért a hűtőrendszer képes ilyen kis tempónál is megóvni a motort a megrottyanástól és az erőforrás is használható alacsony fordulaton.

Ettől viszont még nem alkalmasak a lassú közlekedésre. A nagy hőtermelésű, kihegyezett motorok lassan melegszenek, a nyomatékgörbéjük sem ideális alapjáraton vánszorgáshoz. A futómű túl kemény (de újabban legalább a csillapítást állítani lehet), a fordulókör óriási, nehezen lehet kilátni belőlük (előrefelé még csak-csak, de hátrafelé általában katasztrofális a helyzet) és a parkolás is nehézkes (alacsony hasmagasság, nagy túlnyúlások). Viszont ezeket a kellemetlenségeket vállalva lehet velük közúton is közlekedni. Csak a rossz minőségű utakat nem szeretik, így itthon elég kevés lehetőség van a használatukra.

Vannak viszont olyan sportkocsik, amik közúton gyakorlatilag használhatatlanok. Ezek a kisszériás, homologizációs alapnak készült rettenetek. Vagyis mondjuk egy Porsche 911 Carrerával nyugisan tudsz közlekedni, még egy turbo sem problémás, de egy GT3RS már nem közútra való. Vagy például a Lamborghini Gallardo is használható utcán, de az LP570-4 Super Trofeo Stradale már csak a nevében utcai autó, legfeljebb annyira jó, hogy ne kelljen trélerezni a versenypályáig. Az ilyen gépek általában versenyzéshez tervezett hűtőket kapnak, a fékek kerámiatárcsásak, más anyagú betétekkel, így utcai használatban nem is érik el az üzemi hőfokukat, a kerekek pillekönnyű versenydarabok, a futómű is mindenfelé állítható és belekerül egy kisebb autó árába, bent pedig általában van két ülés és a lehető legkevesebb kárpit, illetve zajszigetelés. Ezeket már nem célszerű közúton használni.

2012. jún. 11. 12:24
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/5 anonim ***** válasza:
Miért ne lennének alkalmasak? Annyit kell csak betartani velük, hogy érzékenyebbek a rossz minőségű utakra és némelyikük hajlamos felmelegedni a városi dugóban araszoláskor. Amúgy a gyártók is egyre inkább aszerint tervezik őket, hogy akár a mindennapi forgalomban is részt tudjanak venni.
2012. aug. 17. 07:40
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!