Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Kopott, kitágult, nem is...

Kopott, kitágult, nem is tudom hogylehet az olyet hivni csapágyfészkekkel mitlehet ithon kezdeni?

Figyelt kérdés
a simóm fötengely csapágyait cserélném de nemtudom milegyen,magátol bele esik az ujj csapágy a csapágyfészekbe,és picit ot bent mozog is,házilag van valami praktika amivel ezt lehet orvosolni?

2012. jún. 13. 09:47
1 2
 1/13 anonim ***** válasza:

Biztos megfelelő méretű csapágyat vettél bele?

Am fel kell köszörülni a csapágyházat.

2012. jún. 13. 09:49
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/13 A kérdező kommentje:
igen megfelelö méretüt vetem bele,ugyan ilyenek voltak benne,söt az eladó 2x is megnézte h jó méretüe biztossan,ám házilgak hogy tudom én felköszörülni?:P
2012. jún. 13. 09:54
 3/13 anonim ***** válasza:

Nem akarok okoskodni de a koszorules minden esetben CSOkkENTI az Atmerot.

Hazi praktikak: Fel szoktak pontozni az aluminiumot, es/vagy csapagykereg rogzitovel bekkeni.

Ha szerencsed van (nem emlekszem mar a csapagymeretre), de lehet talalsz valami Colosat ami csak egy hangyafullel nagyobb, de a belso gyuru az ugyan az(forditt esetrol rengeteget tudok marmint metrikus a kulseje, a belseje meg colos, es sima melyhornyu egysoros golyoscsapagy). Perrsze ehhez a mutatvanyhoz valoszinuleg a hazat kell majd maratni...vagy ujj blokk

2012. jún. 13. 10:31
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/13 anonim ***** válasza:

Kiverődött csapágyfészeknek hívják. Házilag egyet lehet vele kezdeni: az egész alkatrészt jó messzire el kell hajítani. Egyébként ha nagyon kell, javítható: fémfelszórás után újra ki kell fúrni a csapágyfészket, de ahhoz gépműhely kell, ahol ezt kellő pontossággal tudják elvégezni. Egy Simson viszont nem ér annyit, hogy ilyenekkel erőlködj.

Ha viszont ragaszkodsz a blokkházhoz, vannak mindenféle tákolási eljárások, amikkel ideig-óráig jó lesz a csapágy. Fel lehet pontozni, ekkor a felfekvő felület ronda lesz, de legalább nem mozog benne annyira a csapágy. Esetleg lehet használni fémragasztót is, ha nincs kedved kalapálni. Ha nagyon súlyos a helyzet, akkor meg sörösdobozból kell alá csíkot vágni, az majd kihézagolja. Viszont egyik sem az igazi, nem szorul kellően a csapágy külső gyűrűje és nincs is megfelelően központosítva a csapágy.

2012. jún. 13. 10:32
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/13 anonim ***** válasza:
Bocsanat, de Aluminiumot ha jol tudom nem koszorulnek, hiszen semmi perc alatt eltomiti a kovet.
2012. jún. 13. 10:33
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/13 Agytörzsi Prof. ***** válasza:
#3, #5. Ha a csapágyházat köszörülik, az NÖVELI az átmérőt!!! És köszörülnek aluminiumot is.
2012. jún. 13. 10:38
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/13 anonim ***** válasza:
A haz szo kimaradt az eletembol visszavonva(valahogy csak a cspagy szot olvastam) Megegyszer elnezest
2012. jún. 13. 10:39
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/13 anonim ***** válasza:
Én megmondom a frankót, nem egy ilyen mocit javítottam annó! Nem kell a csapágyfészket barmolni, amúgy is alu öntvény a motorblokk! Az új csapágyat kell kezelésbe venni, mégpedig egy 500 Wattos elektromos pákával a külső csapágykérget fel kell ónozni, vékonyan befuttatni körbe-körbe! Ügyesen megvan, lehet beszerelni. De lehet gázos pákával is talán, de azt nem próbáltam még!
2012. jún. 13. 10:59
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/13 anonim ***** válasza:

Lehet pontozni, bár az többnyire csak akkor segít ha csak egy picit nagyobb a kelleténél.

Aztán lehet hézagolni. Ezt rétlemezzel érdemes, főleg hogy abból nagyon vékonyat is lehet kapni.

Vagy ott van a vasragasztó, némelyik típus pár perc száradás után fúrható, faragható, azzal elég jól ki lehet pótolni.

De ezek csak sufni megoldások. Egy darabig elmegy velük a gép, de ki fognak kopni.


Ami tartós és talán a legegyszerűbb az hogy csináltatsz egy acélperselyt bele.

Itt a teendő az hogy először megfelelő méretűre kell tágítani a csapágyfészket. Ehhez egy egyszerűbb marógép is megfelel. Aztán vagy marják, vagy köszörülik(alut lehet köszörülni, de nem minden koronggal, a normál kövekbe beletapad, de van kifejezetten puha fémhez való kő is)

Aztán ha ez megvan akkor egy esztergályossal csináltatsz egy megfelelő méretű perselyt hozzá amit beleraksz a blokkba, abba meg mehet a gyári méretű csapágy.


Olyat hogy ónt forrasztani a csapágyra még nem hallottam.

Az acélra nem tapad túl jól az ón, ahhoz eléggé fel kell melegíteni hogy horganyozni lehessen, márpedig ha a csapágyat felmelegíted akkor az edzettsége ki is megy szépen. Szóval így elméletileg viszonylag hamar elkopik a csapágy.

2012. jún. 13. 12:09
Hasznos számodra ez a válasz?
 10/13 anonim ***** válasza:
A perselyezgetés nem kivitelezhető sok esetben, nagyon elvékonyodik a csapágyfészek! Spec gép kell hozzá!. Hogy még nem hallott valaki a csapágy ónozásáról, attól még bevált a javításban, mert ugye a cs.fészek kikopása min. tizedmiliméteres nagyágrendű és a tiszta fémfelület ónozható! Nem lágyul ki a kéreg, nem kell attól tartani , folyasztószer kell hozzá, meg az a pár száz fok nem árt a csapágynak. Kisipari módszer elismerem, de eddig bevált, valamikor a hőskorban sok ehhez hasonló motort és egyébb gépet javítottam.
2012. jún. 13. 13:43
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!