Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Ez a dízelmotor sajátossága?

Ez a dízelmotor sajátossága?

Figyelt kérdés

Még sose volt dízeles autóm. Munkahelyemen viszont néha hozzám kerül egy-egy példány. Így volt ez most is a héten. (Citroen Jumpy a szóban forgó autó.)


Azt vettem észre, hogy 1-esbe rakva nagyon erőtlen a motor. Amint megindul, hiába nyomom a gázt, nem akar gyorsulni. Aztán 2-estől felfelé már megjön az erő. Lefulladni is hajlamos 1-esben, főleg ha pl padkára kell felhajtanom.

A dízelek ilyenek, vagy csak a váltó 1-es fokozatának az áttétele van rosszul méretezve?


A másik dolog, amit észrevettem. Autópályán folyamatos haladásnál ha elkezdem pumpálgatni a gázpedált a motorból ütemes fütyülésszerű süvítő hang jön. Nem olyan, mint mikor egy benzines felpörög, egy kicsit más jellegű hang. Nem zavaró, csak az én fülemnek szokatlan volt ez a fajta motorhang. Azt nem figyeltem meg hogy gázadáskor, vagy elvételkor adja, de azzal van összefüggésben.

Ez mi lehetett? Ez is a dízelekre jellemző sajátosság?


2012. júl. 7. 09:42
 1/6 anonim ***** válasza:

Nekünk egy Renault Masterunk van. Én is azt vettem észre, hogy ha indulok, egy kis ideig erőtlen, ez így van minden fokozatban, de utána megindul.

A második és egyben az első kérdésre a válasz: a turbó. Gázadásnál van a fütyülő hang, mert akkor pörög fel, és azért erőtlenebb kis fordulaton kis sebességben, mert a turbó nem tud rendesen felpörögni és elég levegőt nyomni. De ha elér egy bizonyos fordulatot, akkor viszont megindul rendesen.

2012. júl. 7. 10:26
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/6 A kérdező kommentje:
Köszönöm. Ez a turbó hogy működik?
2012. júl. 7. 11:26
 3/6 anonim ***** válasza:

A kipufogógáz áramlása hozza működésbe, több levegőt juttat a motornak.

[link]


Az a fütyülés a turbó hangja magas fordulaton, főleg gyorsításnál jelentkezik. Az 1-es a dízelnél nagyon rövid áttételezésű, a nyomatéka nagyon nagy, de 10-15-nél alig megy gyorsabban.

2012. júl. 7. 11:48
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/6 anonim ***** válasza:

A kipufogógáz a motorból kifelé jövet meghajt egy turbinát, ami nagyon nagy sebességgel forog. Ezen van egy "propeller", ami friss levegőt nyom a motorba, így nem szívja a motor. Sokkal több oxigén kerül így az égéstérbe, jobb lesz a teljesítmény.

Kis fordulaton viszont nincs annyi kiáramló kipufogógáz, hogy rendesen meghajtsa a turbinát.

2012. júl. 7. 11:54
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/6 anonim ***** válasza:
A hangot megvallaszoltak, viszont a lefulladasnak mas oka van: A regi adagolos Dieselek-ben az adagolo tartalmazott egy roppsullyos szabalyzot ami gyakorlatilag meggatolta a lefulladast termeszetenel fogva. Ez sokszor okozott balesetet vagy csak ugyetlenebbek nem tudtak kezelni a helyzetet. Ennel fogva a CR rendszerek es ami utann kovetkezett ugy lettek megkonstrualva hogy kis gazadas szukseges az elindulashoz, vagy hosszan csusztatott kuplung. Ez mind jatek csak a motorvezerlovel, de igy talaltak ki, hogy ha veletlen leszalsz a kuplungrol akkor lefullad es ezert is hianyzik egy kicsit az elejen az ero...hiszen ha megemeled a fordulatot akkor nagyobb a nyomatek(vagyis az lenne ha hagyna a rendszer) igy az jobban terhelne a szerkezetet es a tarcsat. Igy marad az elejen a nyomatekszegenyites...
2012. júl. 7. 14:34
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/6 anonim ***** válasza:
Egy kis kiegeszites: Azt nem is figyeltem hogy a kerdes a Turbo lyukra is kiter ez esetben es csak tenylegesen az alapjarat kozeli allapotot elemeztem, a tobbi mar tenyleg a turbo Bune... ezert megegyszer koszonet az elottem szoloknak...
2012. júl. 7. 14:50
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!