Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » VAn egy szétrohadt trabant...

VAn egy szétrohadt trabant 601s-em kopott motorral mi lenne ha rátennék tesztelés céljából egy turbót? Működne? Pl 0.1, 0.2bar-os nyomással vagy mennyivel? Üdv

Figyelt kérdés
2012. júl. 14. 18:49
 1/3 anonim ***** válasza:
Nem működne. A részletes indoklásért tanulmányozd a kétütemű motor működését.
2012. júl. 14. 20:17
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/3 Lev Jeremejev válasza:

Valószínűleg nem vezetne sok eredményre.

A kétütemű benzinmotor érdekessége, hogy valamennyi a négyütemű motornál ismert ütem végbemegy, azaz van szívás, sűrítés, "gyújtás", kipufogás, de ezek időbeni lefolyása gyorsabb és van egy "ötödik" ütem, az elősűrítés.

A kétütemű motor esetében, mint ahogyan a neve is ebből ered dugattyúnként 360° főtengelyfordulatonként van munkaütem. A felfelé mozgó dugattyú a keveréket sűríti, miközben az átömlőrések időközbeni elzárása miatt a forgattyúsházban vákuum alakul ki. Ahogyan a dugattyú közelít a felső holtpont felé az alja nyitja a szívócsatornát és a kialakult vákuum a porlasztó felől friss benzin-levegő keveréket juttat a forgattyúsházba.(Ezért kell a benzinhez olajat keverni, mert ezáltal nyernek kenést a főtengely- a hajtórúd- és a dugattyúcsapágyak.) Közben megtörténik a gyújtás, a dugattyú már lefelé mozog és a korábban a forgattyúsházba szívott benzin-lévő keveréket elősűríti. Az alsó holtponton nyit az átömlőcsatorna és az elősűrített keverék az égéstérbe áramlik, miközben maga előtt "kitolja" onnan a kipufogógázt. Innen a dugattyú ismét felfelé mozog és a már leírt folyamat ismétlődik. A különböző csatornákat a dugattyú nyitja és zárja, ezért nevezzük az ilyen motort résvezérlésűnek.

Nos, tehát ha ezt a rendszert kiegészítjük egy feltöltővel, azaz külső segítséggel több benzin-levegő keveréket igyekszünk a motorba juttatni, nem teszünk mást, mint, hogy az éppen lefelé mozgó, felül munkaütemet, alul elősűrítést végző dugattyú alatt megnöveljük a nyomást. Vagyis e miatt egy a munkaütemével ellentétes irányú erő ébred, ami csökkenteni igyekszik a motor fordulatszámát, ezzel a teljesítményét is. Arról nem is beszélve, hogy a szimeringek sem bírnák sokáig a túlzott megterhelést, már ha egyáltalán üzemben tudna maradni egy ilyen "feltöltött" motor.

2012. júl. 14. 22:41
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/3 A kérdező kommentje:

http://www.youtube.com/watch?v=mWiwWdWUues&feature=related

Találtam egy videót..Itt vajon hogy mükszik?:D

2012. júl. 15. 22:19

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!