Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Van szemmel látható különbség...

Van szemmel látható különbség a simson gyári főtengely és az erősített/könnyített kötött?

Figyelt kérdés

2012. aug. 3. 08:54
 1/7 anonim ***** válasza:
Nem az erőssége a különbség, hanem a súlyozása. A gyári 50-es és 60-as hengerekhez való, a ,,könnyített" pedig 70-eshez és 80-ashoz. Szóval ha 50-esbe teszel 70-eshez való főtengelyt, előbb-utóbb tönkreveri a főtengelycsapágyaidat.
2012. aug. 3. 10:01
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/7 anonim ***** válasza:
Elsőre ne hallgass, nem fog szétverni semmit. Az a különbség, hogy egy modernebbnek látszó, valójában silányabb anyagminőségű "tuning főtengely" nevezetű kacatot akarnak rád sózni, mert hogy az jobb lesz majd a 70-es, vagy nagyobb hengeredhez. Vannak ezek a színes műanyaggal kiöntött sonkafuratú főcik, amik elvileg eltűntetik a túlforgást, de annyival lejjebb tolják a használható fordulatszám tartomány alját. Magyarul ha a hengered elforogna 11,5-ig gyári főtengellyel, és 8 ezernél kezdene el húzni, akkor ezzel a műanyagos főcivel nem fog elforogni csak 10-ig, viszont már 7 ezertől használható lesz. A silányabb anyagminőség alatt pedig azt értem, hogy amíg egy utángyári főcin simán elszarod a menetet, ha rosszul kapatod fel az anyát, addig egy gyárinál ez nem fog megtörténni, max az anyából szedi ki a menetet.
2012. aug. 3. 13:47
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/7 anonim ***** válasza:
Utángyártottból is van pl. MZA-s, az nem olyan, mint a taiwani gagyi. Ha pedig a 70-es súlyozása jó lenne 50-es hengerhez, alapból úgy jött volna ki a gyárból. Magyarul 50-eshez gyári 50-es, 70-eshez minőségi NÉMET utángyártott 70-es főtengely kell.
2012. aug. 3. 14:43
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/7 anonim ***** válasza:
Ahaa, oké. És mit értesz az alatt, hogy súlyozása? A Simson főcije már gyári állapotában is 2-3x vaskosabb, mint egy mai 50-es "sportmotoré". A hajtókar dettó. Nagyon sokan a 70-es, 80-as gépükbe is gyári főtengelyt használnak, csak tesznek rá értelmes alsó, felső görgőt meg hajtókart.
2012. aug. 3. 15:28
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/7 anonim ***** válasza:

Az 50-es sonkái tárcsa alakúak:

[link]


A 70-esnek is, de azokon van egy-egy kis lecsapás, hogy a 70-es dugóval a nagyobb súly ellenére is rezgésmentesen járjon:

[link]

2012. aug. 3. 16:06
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/7 A kérdező kommentje:
Köszönöm a válaszokat!
2012. aug. 4. 08:53
 7/7 anonim ***** válasza:
én nem vettem meg a "70-es főcit" nekem gyári van 70/5 mebrános ablakolt dugóval. másfél éve járok így vele napi használatban van nem pörgetem mint egy félőrült de néha odahúzom hogy élvezhessem az erejét. csapágyat most cseréltem fag-ra a főci-nek semmi baja még. igaz előtte volt felújítva. ha megveszed a 70 es főcit ugyanúgy megeszi egy idő után szóval szerintem csak pénz kidobás nagyobb teherbirásra vannak tervezve a gyári főcik is hogy sokáig birják szval még a 80 as hengert is tehetel a gyári főtengelyre mert egy darabig elbirná azt is :D
2017. febr. 16. 14:34
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!