Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Mikor nagyobb a fékerő?...

Mikor nagyobb a fékerő? Hogyan jobb?

Figyelt kérdés

Úgy tanultam h kuplung és utánna fék,

de a fék itána kuplung jobbnak tűnik...

Melyik jobb?


2009. júl. 20. 10:05
 1/8 anonim ***** válasza:
Ha kuplung nélkül nyomod a féket akkor a motorféküzem is segíti a lassulást, sőt ilyenkor a korszerű autók szinte nulla fogyasztás mellett gurulnak/lassulnak
2009. júl. 20. 10:14
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/8 A kérdező kommentje:
de ha megállásig kuplung nélkül nyomom lefullad
2009. júl. 20. 10:16
 3/8 anonim ***** válasza:
Érdekes én forditva tanultam fék és csak akkor kuplung mielőtt rángatni kezdene.nekünk annó a kuplung bevágása vizsgán kapásból bukást jelentett.
2009. júl. 20. 10:17
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/8 anonim ***** válasza:
Rosszul mondják. Az a legjobb, ha először lábfék+motorfék és mielőtt berángatna a motor felengeded a kuplungot. Ezt én így tanulta és így tűnik logikusnak.
2009. júl. 20. 11:28
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/8 anonim ***** válasza:
Nekem kuplung féket tanítottak néha így is csinálom ,de jobb a fék kuplung mert ha benyomod a kuplungot akkor nincs motorfék, hírtelen fékezésnél meg az is segít lassulni. Mellesleg az új autók tényleg leveszik a fogyasztást egy Suzuki SX4-et vezettem a múltkor és ha elengedtem a gázt a fogyasztásmérő szerint 0.0-t fogyasztott, csak a gázt felengedve és sebességben hagyva lassulva, ez persze nem igaz, mert alapjárata azért van és abban is fogyaszt.
2009. júl. 20. 11:51
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/8 anonim ***** válasza:

"ebességben hagyva lassulva, ez persze nem igaz, mert alapjárata azért van és abban is fogyaszt."

Tényleg nem fogyaszt semmit, ilyenkor lekapcsolnak az injektorok. Ha karburátoros autóról lenne szó, akkor valóban fogyasztana. Amit kiír a számítógép az korrekt.


Fékezni úgy kell, hogy nyomod a féket, és ha eléri a motor az alapjárat, akkor nyomsz egy kuplungot mellé. Ha intenzíven kell fékezni, akkor viszont nyomod mind a kettőt, mert ha beltapos az ember a fékbe egy pilanat alatt annyira lalassul a kerék, hogy lefullad a motor, az meg baromi kellemetlen ilyen helyzetben, hiszen a kormányszervón túl a fékszervó is leáll.

2009. júl. 20. 12:13
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/8 anonim válasza:
Kuplung nélkül gyorsabb a fékezés. Tehát ha hirtelen kell megállni, akkor nem érdemes kuplungolni. Ha már annyira lelassultál, h megáll a motor is, akkor már minek kellene fékrásegítés? Ez csak akkor tűnhet logikusnak, ha nagy a lejtő.
2009. júl. 21. 11:47
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/8 anonim ***** válasza:
5-ösben 30 körül áll le a motor. Ajánlom neked, hogy egy üres útszakaszon gyorsíts fel 30-ra, rakd üresbe és állítsd le a motort, majd fékezz. Aztán ugyanezt járó motorral. SOKKAL rövidebb lesz a fékút ha jár a motor.
2009. júl. 21. 15:10
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!