Mi történik egy blokkban mikor tilt?
Hogyhogy hogyan bírja ki?
A "tiltás" pont azért van hogy meghatározza a maximális fordulatszámot, amit még képes üzemszerűen elviselni az adott motor, szerkezeti károsodás nélkül. Tulajdonképpen biztonsági funkció.
Egyébként két fő verzió van:
-a gyújtás megszaggatása 1-1 munkaütemre
-az üzemanyagbefecskendezés leállítása 1-1 munkaütemre
Igazából az blokk ami 14K-t pörög nem megy 500ezret, egy sima utcai autó pedig nagyon ritkán üzemel tiltásközeli fordulatszámon.
A versenyblokkok sokkal jobban ki vannak hegyezve, ezért nagyrészük üzemórás.
Plusz 500ezer közeli futásteljesítménynél általában már túlvagyunk legalább egy komplett csapágyazás és dugattyúgyűrű-cserén.
Valóban, plusz egy négyütemű, elektronikus befecskendezéses motorhoz képest faék egyszerűek a 2T blokkok. Kevesebb mozgó alkatrész=kevesebb hibalehetőség.
Egyébként az olaj a lényege az egésznek, sokan hiszik azt hogy fém súrlódik fémhez, holott ez nem igaz, optimális esetben mindig van egy olajfilm a fémalkatrészek között, ezért minimális a kopásuk.
Nem véletlenül pofázzuk annyit hogy jó minőségű kell belőle. :D
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!