Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » YAMAHA R6 áttételezése milyen...

YAMAHA R6 áttételezése milyen következményekkel jár?

Figyelt kérdés

szeretném városra hangolni a motorom, idomokat le, új lámpa stb... viszont azt hallottam hogy egy kisebb fogaskerékkel előre jobban fog húzni alsó tartományban. ne értsetek félre, nekem nincs bajom a pörgetéssel, de sokan ajánlották. a kérdés az hogy:

nyomatékosabb lesz e?

lóerőben kevesebb lesz?

fogyasztást befolyásolja?

milyen fordulatszámig változik az erőleadás?



2012. szept. 6. 13:44
1 2
 1/11 anonim ***** válasza:
67%

Olyan biciklin ültél már, aminek volt váltója? Ha igen, akkor ki tudod találni, mi is fog történni.

Képzeld csak el: fogod a biciklit és beállítod a leghosszabb, leggyorsabb áttételt. Ráülsz, alig bírsz elindulni, de ha sikerült, nagyon gyorsan tudsz tekerni. Utána megállsz és a létező legrövidebb, "egykerekezős" áttételt állítod be rajta. Könnyen elindulsz, még egykerékre is tudod kapni, de bizony igen hamar elfáradsz, mert már sietős sétatempónál is tekerned kell, mint az őrült.

Kérdés: egyforma volt a teljesítményed a két esetben? Ugyanolyan teljesítménnyel tekertél, mikor hosszú áttétellel zúgtál végig a főutcán és akkor, mikor rövid áttétellel tekertél, mint az őrült? Igen, egyforma volt. Mégis más volt a sebességed és a nyomatékleadás is. Sőt, a fogyasztás is: hosszú áttétellel simán hazajöttél a szomszéd faluból, röviddel meg kétszer kellett megállni inni, mert folyt rólad a víz.

Ugyanez történik a motorral is. A teljesítmény nem változik (egyébként mitől is változna?), a motor által leadott nyomaték sem, csak rövid végáttétellel akkor is egykerekezik, ha nem akarod és villámgyorsan beleforog a leszabályzásba. Illetve nő a fogyasztás, mert azonos sebesség esetén többet pörög az erőforrás. Viszont nyomatékosabbnak fogod érezni a motort, mert a rövid végáttétel miatt a hátsó keréken leadott nyomaték megnő. Cserébe lassabb lesz a jármű: nem fogod már vele a 250-et ostromolni az autópályán. Az erőleadás nem fog változni, ugyanolyan fordulaton fog meglódulni a motor, ugyanott lesz lyuk a nyomatékgörbében. Viszont ha meglódul, nagyobbat tol, a lyuknál pedig jobban megtorpan, mert a végáttétel jobban megnöveli a nyomatékot. Éppen ezért a motorfék is jóval erősebb lesz.

2012. szept. 6. 14:14
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/11 anonim ***** válasza:
Ne akarj okosabb lenni a japán mérnököknél akik ezeket az áttételeket rakták bele.
2012. szept. 6. 14:24
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/11 anonim ***** válasza:

Az áttételezést megváltoztathatod, vannak fogaskerék szettek kifejezetten típus szerint válogatva. Pl én is mentem pár szezont egy olyan áttélellel ami a végsebességet csökkentette.

A motor pörgősebb lett leheletnyivel, és többet kellett váltogatni ( Itt apró különbségekről beszélek ). A fogyasztást nem mondanám, hogy túlságosan megdobta. Az alsó tartományban erősebb tűnt a motor,de drámai változást a teljesítmény görbében nem hiszem, hogy okozott. Hétköznapi használatban nem igazán okozott hátrányt ( előnyt sem ), lehet pár tized másodpercet hozott volna Pringen, ha mértem volna időt.

Hajlamosabb lett a motor, hogy emelje az elejét.

2012. szept. 6. 14:59
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/11 A kérdező kommentje:

szerintem rohadtul félre értettetek... vagy rosszul kérdeztem?

az első válaszolónak, kösz a lekezelő kisiskolás stilust.

a másodiknak, te mi a fa-ról beszélsz?

a harmadiknak, kösz a tiéd közeledik ahhoz amire vártam, de én nem akarok gyorsabb lenni!? irtam hogy a motor streetfighter stilusban épül, hol érdekel a végsebesség meg a 250...

az volt a kérdésem hogy gyakoribb városi használatnál ajánlják az átépített gépekbe a kisebb fogaskereket hogy kisebb fordulatról húzzon, ennyi. erről valakinek van e tapasztalata, pozitiv vagy negativ ...

úgy látom a trollkodás elvette a az első két válaszoló eszét és már elszálltak agyilag.

2012. szept. 6. 17:18
 5/11 anonim ***** válasza:
Szerintem ne állj neki kioktatni senkit, miután megkérdezed, hogy egy új végáttételtől változik-e a teljesítmény és milyen fordulatszámig változik a nyomatékgörbe. Ezekből ugyanis úgy tűnik, hogy még csak körülbelüli fogalmad sincs az egészről.
2012. szept. 6. 20:08
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/11 anonim ***** válasza:
kérdező, attól hogy egy lánckereket kicserélsz, szerinted mi változik a teljesítmény leadásban, nyomatékgörbében? semmi... rövidebbek lesznek a fokozatok, ha hátulra nagyobb lánckereket teszel (nyilván hosszab lánccal), kisebb lesz a végsebesség, elvileg jobban gyorsulhatsz, sűrűbben kell váltogatni, ugyanakkor egy szűkebb fordulatszámtartományban tudod használni a motort, mert váltásnál mondjuk nem 1500-at esik vissza a fordulat, hanem pl. csak 800-at, így nem kell annyira kihúzatni a gépet, hogy következő fokozatban is megjöjjön az erő, és robbanékonyabb lesz. De hogy "milyen fordulatszámig változik az erőleadás?" ezt a kérdést nemis értem... Maga a motor ugyanúgy 120 lóerőt ad le főtengelyen, és 90 NM nyomatékot (csak kb-ra mondom, nemtudom milyen évj. R6-osod van)
2012. szept. 7. 09:34
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/11 A kérdező kommentje:

ok igy értem kösz

ha ez a 120/90 létezne r6-ban az szép lenne. most 2002est épitek át de van egy 2008 is.

dyno-n mérve 106/43 volt az eredmény a 08-nál... nevetséges hogy 127/68-nak adják el

ja és le volt mérve 1évesen is...

2012. szept. 7. 12:47
 8/11 A kérdező kommentje:

ja és azt hogy

""milyen fordulatszámig változik az erőleadás?"

úgy értettem (azt hittem, nyilván rosszul), hogy szokták mondani hogy a maximális nyomatékot (pl) 13ezres fordulatnál adja le... na azt hittem hogy akkor ha változik a dolog akkor lehet hogy pl 11ezernél adja le. ennyi.

azt nem értem, hogy miért osztja meg ez téma a hozzáértőket, megmutattam a szerelőnek a válaszokat. volt anyázás rendesen. mondjuk a kérdéseken is nevettek. de még házon belül is megy a vita a dologról. lehet becserélem egy 900as fireblade-re... arra esküsznek a streetfighter épitők

2012. szept. 7. 13:00
 9/11 anonim ***** válasza:
jó a 120/90-es adatot hasraütésszerűen mondtam, legalábbis a nyomatékot, akkor rosszul emlékeztem
2012. szept. 7. 20:08
Hasznos számodra ez a válasz?
 10/11 anonim ***** válasza:
egyébként hallhatod emberektől azt hogy nyomatékosabb lesz, de ez semmit nem jelent, az ugyanis a keréken mért nyomaték, ami adott fokozatban persze, hogy nagyobb lesz leáttételezés után, az útra vitt teljesítmény nem, mivel az minden esetben a nyomaték szorozva fordulatszámmal, tehát a keréken mért nyomaték amennyivel nagyobb a kisebb áttétel miatt, a fordulatszám annyival kisebb, így az útra átvitt teljesítmény az állandó...
2012. szept. 7. 20:10
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!