Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Mennyi idő múlva megy tönkre...

Mennyi idő múlva megy tönkre vagy csökken látványosan a Toyota Priusok akkumulátora? Mennyibe kerül kicseréltetni? Hasonló élettartamú mindegyik hibridben az akku vagy ez még nem igazán derült ki?

Figyelt kérdés
Érdekes volt azt látni, hogy 169000 km-nél (2004-es autó) többet futott Prius nincs is az [link] oldalon. Ennyire keveset mennek el vagy ott is visszatekerik a kilométerórát?

2012. szept. 26. 07:25
1 2
 1/18 intrepid ***** válasza:
45%
A válaszom nem éppen auóspecifikus, de gondolj a mobilok akksijára. Idővel mind tönkremegy. Az autógyárak biztosan tudják, hogy mennyit bír az akkumulátoruk, de mélyen halgatnak róla. Még semmilyen publikációt nem olvastam róla, hogy mennyit bírnak.
2012. szept. 26. 07:35
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/18 anonim ***** válasza:
54%
Nézz utána az Autómánia adásai között, meglehet nézni online,ott teszteltek használt Priust, és ahogy emlékszek nem volt vele semmi gond.
2012. szept. 26. 08:25
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/18 anonim ***** válasza:
100%
mege ezeket javarész városokban használják szerintem odakinnt is, pont ott jön ki az előnye, ahol sok a gyorsítás, fékezgetés, sok a lámpás kereszteződés, dugókban araszolás stb. Meg nem egyedüli autóként a családban. Ha így nézed, a 170 ezer kilóméter nem kevés, igazűból évi több mint 20 ezer km, ami majdnem hogy átlagosnak mondható kisebb kocsiknál. Persze az írásodból kiderül, hogy a többi meg még ennél is kevebbet futott, de olyan használat mellett, amit a válaszom elején írtam, azis reális lehet. (kinnt nem jellemző az óratekergetés, legalábbis fele ennyire sem, ott a törvényekkel kezükben tudják ezt tartani, és van is rá kapacitás...)
2012. szept. 26. 09:38
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/18 anonim ***** válasza:
84%
ja és az akkumulátorról annyit, hogy a Tesla Roadster, ami teljesen csak elektromos sportautó, annak az akkumulátora kb 160 ezret bír ki. De az nagyobb igénybevételnek van kitéve szerintem, hiszen csak azt használja a kocsi, illetve abban egy 250 lóerős villanymotor van. Persze nyilván jóval nagyobb teljesítményű akkumulátor, és nem igen értek ezekhez az új akksikhoz, de ennyit minimum a priusé is ki bír szerintem, bár ez nyilván függ a használat módjától, hogy mennyit ment villanymotorral, stb stb.
2012. szept. 26. 09:42
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/18 Cuprum válasza:
100%
2012. szept. 30. 11:08
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/18 anonim ***** válasza:
51%

Én a Hibrid technológiából írtam a diplomamunkámat, és kedves intrepid, ne, ne gondolj a mobilok akksijára. Mert a felhasználási módjuknak kb pont annyi köze van egymáshoz, mint egy mobiltelefonnak egy gépjárműhöz.


A Priusokban az akkumulátorok soha nem merülnek 40% alá, és a maximális töltöttségi szintjük sem megy soha 60% fölé - tehát a teljes kapacitás 20%-át használják csak ki, de ezzel rendkívül hosszú élettartamot biztosítanak a celláknak. Nem tartom elképzelhetetlennek, hogy a gyári aksikkal elmegy 200.000 km-t (addig pedig megspórolta egy teljesen új Prius árát)


Én személy szerint 100.000 km futásteljesítmény felett semmilyen gépjárművet nem vásárolnék (főleg egy modern dízelt nem). Sőt ha lehet, csak új autót, 5 év garanciával.

2014. ápr. 29. 12:41
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/18 A kérdező kommentje:

Az utolső hozzászóló nem tudom, hogy mire alapozza a véleményét a 100 000 km-nél többet futott modern dízel autókról, de majdnem kilenc évig használtunk egy 2500 köbcentiméteres TD Volvót, ami alatt több mint 310 000 kilométert tettünk meg vele.


Az autó kb. három évesen 150 000 kilométerrel került hozzánk. Tíz éves kora előtt kevéssel egyszer megállt az autópályán, ezen kívül soha nem hagyott cserben sehol. A fenntartása elfogadható összegekből kijött, mindig mindent megcsináltattunk rajta, nem hagytuk lepusztulni.


Én nem írnám le a használt autókat. Az új autó értékvesztése egyébként is félelmetesen nagy.

2014. ápr. 29. 13:00
 8/18 A kérdező kommentje:
A hibrid autókban található akkumulátorokról leírtakat külön köszönöm, fogalmam sem volt, hogy hogyan működik a töltésük stb. Ment a zöld kéz!
2014. ápr. 29. 13:02
 9/18 anonim ***** válasza:
18%

"Mindig mindent megcsináltattunk rajta, nem hagytuk lepusztulni."


- Pont erre alapozom, hogy sokszor és költségesen kell őket szervizelni. Egy benzinessel tized annyi probléma sincs. Illetve a szervizelések felárát ha hozzáadja az ember a használtkori árához, akkor lassan kijön egy benzines új ára, 5 év garanciával - és azzal még +5 évig, tehát 10 évig biztos nem lesz gond.


- Amúgy a korábbi Volvo-k még eléggé megbízhatóak!


De mindenki máshogy gondolkozik erről, nekem fontosabb az, hogy tudjam, hogy nagyon sokáig biztos nem lesz gond a kocsimmal, ezért inkább újat, vagy fiatalt vásárolok :)

2014. ápr. 29. 13:22
Hasznos számodra ez a válasz?
 10/18 A kérdező kommentje:

Kérdezném tisztelettel, hogy melyik új autó lenne az, amelyiknél 5 éven keresztül semmit sem kell megcsináltatni? Megközelítőleg hány kilométer megtételével számoltál és milyen többletköltségnek látsz egy dízel motort egy hasonló teljesítményű benzineshez képest?


Egy új autó szalonból az első évben 10-20% értékvesztést szenved el. Nem látom, hogy ez hol térülne meg... A második év is eléggé tragikus még értékvesztés szempontból.


Nem kell az új autón fékbetéteket, féktárcsát cserélni, nincs olajcsere, nincs üzemanyagszűrő csere stb.? Nem sérül meg soha, mert új? Soha nem fordul elő egy kőfelverődés sem, nem reped be a szélvédő? Nem nyitják rá a parkolóban az ajtót, nem mennek neki a parkolókban és hagyják ott a kárt? Ezeket meg kell csináltatni, ha jól karbantartott, rendezett küllemű autót szeretnél. Pontosan úgy, ahogy egy új vagy újszerű autónál.

Meglátásom szerint a felsorolt költségek szempontjából lényegtelen, hogy mennyi garancia van rá.


Tény, hogy egy 150000 km-t futott autónál más meghibásodásokra nagyobb az esély. De ha az autó jó, tartós konstrukció és jó alkatrészellátása van elfogadható áron, akkor ez nem jelentős költség. Értsd: sokkal kevesebb, mint ami évi 30-40000 km megtétele során karbantartás jellegű szervizre és a sérülések javítására költendő.


Az új autónak sokkal kedvezőbb fogyasztásúnak és olcsóbban fenntarthatónak kellene lennie ahhoz, hogy a használati értéke valóban annyival magasabb legyen, mint az ára. De ez rendre nem valósul meg egyik gyártónál sem, sőt némely új konstrukció egyenesen zsákbamacska egy jó nagy adak marketing kamuval megspékelve.

2014. máj. 2. 19:08
1 2

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!