Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Mi történik, ha mondjuk egy...

Mi történik, ha mondjuk egy 50-60 kilométer/órás sebességű autónál behúzzuk a kéziféket?

Figyelt kérdés
Gondolom megáll, és másvalami extrém következmény van?
2009. aug. 3. 22:05
1 2
 1/12 anonim ***** válasza:
36%

1. Elkopik a fék (nem 1 alkalom után), nem erre lett kitalálva.

2. Ha esetleg nem egyformán fog a két oldala, félre ránthatja a kormányt.

2009. aug. 3. 22:11
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/12 anonim ***** válasza:
100%

Elvileg szépen lassan elkezdesz lassulni.

Ha a fékek rendesen, szakember által vannak beállítva, és nem csúszós az út, akkor ne számíts semmiféle akció filmbéli jelenetre.

Alig érezhetően elkezdesz lassulni.

2009. aug. 3. 22:18
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/12 anonim ***** válasza:
23%

1. válaszoló:


Mi az, hogy nem erre lett kitalálva?? Hát mégis mi másra?

2009. aug. 3. 22:20
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/12 anonim ***** válasza:
75%
Alló autó rögzítésére, lett kitalálva.
2009. aug. 3. 22:23
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/12 anonim ***** válasza:

És szerinted, amikor a fékpedált nyomod, akkor hátul nem fékez, vagy mi??

60:40 arányban(előre-hátra) osztja el a fékerőt.

2009. aug. 3. 22:27
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/12 anonim ***** válasza:

Rögzítőfékként általában az egyik tengely (leggyakrabban a hátsó) üzemi fékberendezése szolgál - bár egyes típusokon elterjedt a hátsó tárcsafék mellé épített dobfék és van, ahol a kardántengelyre hat a rögzítőfék. Ha tehát behúzzuk a kéziféket, akkor az üzemi fékberendezés lép működésbe. A kopás nem egészen olyan lesz, mint hagyományos fékezésnél, mert a rögzítőfék szerkezetéből adódóan máshol, más irányban fejti ki az erőt a fékbetétekre. Az autó lassul, de nem olyan mértékben, mintha az üzemi féket használnád.

A 60:40 százalékos fékerőeloszlás nem mindig helytálló. Többek között azért sem, mert régi találmány az autók hátsó tengelyére telepített terhelésfüggő fékerőszabályzó, ami működési elvéből adódóan fékezés közben is képes egy kicsit befolyásolni a fékerő eloszlását. Hogy az modern, többcsatornás ABS-ekről és az EBV-rendszerről ne is beszéljek...

2009. aug. 3. 22:39
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/12 anonim ***** válasza:

nananana

veszélyes játék lehet, ezt ne tedd, minden autónál más és más, d eleginkább kiszámíthatatlan

2009. aug. 3. 22:49
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/12 anonim ***** válasza:
Én nem próbákoznék vele. A kézifék szerepe elsősorban hogy ne guruljon el az autó, de ha élesen fog félre dobja a hátulját. De ha ez rossz helyen csináljuk, komoly balesetek lehetnek. Ha nagyon kíváncsi vagy, egy gyakorlott vezető mutassa meg egy olyan helyen ahol nem gond ha nagyobb távot csúszik oldalra.
2009. aug. 3. 22:53
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/12 anonim ***** válasza:

Ha "élesen" fog, nem feltétlenül dobja félre az autó hátulját. Mégis milyen erő indítaná meg oldalirányba a kocsi végét, ha egyenesen megy?

Ha félrehúz, akkor természetes, hogy meglódul az autó vége, csakúgy, mint ha kanyarban vagy egyenetlen útfelületen játszol a kézifékkel. A hátsó tengely azonban megcsúszhat, arra figyelni kell, mert egy felesleges kormánymozdulattól azonnal kitörhet (és akkor tényleg "megdobja a farát").

2009. aug. 3. 23:13
Hasznos számodra ez a válasz?
 10/12 anonim válasza:
41%

Mint azt írták előttem minden autó és beállításfüggő.

Én előszeretettel használom akár városban is, mert jól néz ki ha úgy csúszol be a piros lámpához,de én elég sok időt töltöttem elzárt területen hogy kitapasztaljam a kocsit. Régebben golf 1-esem volt, azt nem bírtam egyenesen megtartani, mert túl érzékeny volt a kormánya, most mondeó kombim van, ezt se egyszerű de ezt kordában lehet tartani kis gyakorlással. Arra is gondolj hogy ha túl nagy erővel rántod be a kéziféket akkor lehet hogy elszabod a bovdent, és akkor hallgathatod az autószerelőd b*szogatását. Mindenesetre menny el egy elzárt helyre gyakorolni ha ki akarod próbálni, na meg nemárt ha ott van egy-két barátod hogyha gáz van akkor tudjanak segíteni.

Amikor először próbálkoztam pl 180-as fordulással haverom kocsiját oszlophoz támasztottam. Ha ésszel csinálod akkor kitapasztalod az autód, és megtanulod mit mikor és hogyan csinálj, DE EZ SEM GARANCIA! mindíg csinálhat olyat a kocsid amit előtte nem tapasztaltál és akkor kész a baj.

2009. aug. 4. 10:51
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!