Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Egy 1200-1300-as körlámpás...

Egy 1200-1300-as körlámpás ladából készített zsugormotor 4-2-1 leömlővel,50-es rendszerrel hány lovas lenne, ha gyári karbi van rajta?

Figyelt kérdés
Ha raknék bele egy nagyobb fokolású vezérműtengelyt (gyári szelepekkel) meg dupla weberrel akkor mennyivel lenne jobb, mennyit enne?

2012. okt. 10. 19:27
 1/1 anonim ***** válasza:

Az 1500-asok gyárilag 75, az 1600-asok 78 lóerőt tudtak. A zsugormotor - kiindulási alaptól függően - 1500-as vagy 1600-as lesz, ezek lesznek a kiindulási értékek. Ha marad a gyári vezérműtengely és karburátor, akkor sem fognak sokkal többet produkálni. Sajnos a hengerfej csatornái és a vezérműtengely fokolása jelenti a szűk keresztmetszetet, amíg ezekhez nem nyúlsz, nem lesz jelentősen erősebb a Lada. Gyári vezérléshez és hengerfejhez mondjuk teljesen felesleges a 4-2-1 leömlő és az 50-es kipufogórendszer, de te tudod, mire szeretnéd költeni a pénzedet.

Nagytengellyel és dupla Weberrel már változna a dolgok fekvése, de ott is először a hengerfejet kell rendbetenni. A Ladák hengerfejéről ugyanis sok mindent el lehet mondani, de azt nem, hogy áramlástanilag optimálisak vagy legalább elégségesek lennének. Én a helyedben a gyári karburátor mellett is inkább ebbe ruháznék be: maradhat a gyári szelepméret, csak ahhoz kell igazítani a csatornákat, mint itt: [link]

Elég szemléletes leírás, szerintem könnyű megérteni, mire gondolok. Sajnos azonban az "okosított" hengerfej önmagában nem elég ahhoz, hogy be lehessen építeni a nagytengelyt. Az igazán komoly tengelyek nagyobb kompressziót igényelnek (akár 10 fölöttit is), ahhoz szintbe járó, púpos, zsebes dugattyú és síkolt hengerfej kell. Ehhez már lehet társítani egy 300° körüli nyitási szögű tengelyt, annál feljebb viszont már lehet, hogy nem érdemes merészkedni, mert a 300 fok feletti tengelyek olyan fordulaton működnek igazán jól, amit a zsugormotor nem kifejezetten kedvel. Viszont egy használható tengellyel, dupla Weberrel (bár én megkockáztatom, hogy egy 296-os nem igényli a DCOE-karburátorokat, jó annak valami kevésbé veszedelmes is) el lehet érni akár 100 lóerő fölötti csúcsteljesítményt is.

2012. okt. 10. 19:44
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!