Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » II-es Puntoba tényleg van...

Bence21 kérdése:

II-es Puntoba tényleg van olyan, hogy egy bizonyos fordulatszám elérése után elveszi a gázt? Hogy lehet ezt megszüntetni? Másik motorvezérlő?

Figyelt kérdés
2012. okt. 18. 08:38
 1/4 anonim ***** válasza:

Nem csak a II-es Punto tudja ezt a trükköt, hanem az elmúlt 20 évben készült autók nagy része is. Ezt ugyanis leszabályzásnak hívják és a befecskendezős motorokon előszeretettel alkalmazzák. Nem csak azért, hogy a hozzád hasonló boyracereket szívassák, hanem azért is, mert a motor nem szereti a túlságosan magas fordulatszámot: ez túlterheli a forgattyús mechanizmust és a szelepvezérlés pontatlanságai miatt előfordulhat, hogy a dugattyú belevasalja a szelepet a hengerfejbe.

A leszabályzás egyébként nem csak az üzemanyag útját zárja el: a gyújtást is megszakíthatja, ha épp nincs más mód arra, hogy megakadályozza a túlpörgést. Ha akarod, ki lehet iktatni, bele lehet nyúlni a motorvezérlőbe, aztán vigyoroghatsz, hogy 9.000-et pörög az 1.2-es szívómotoros telepi pusztító. De előtte írd be a telefonodba a közelben elérhető legolcsóbb tréleres telefonszámát, hogy legyen mivel elvinni a szervizbe az autót.

2012. okt. 18. 09:31
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/4 A kérdező kommentje:
Nem kell általánosítani... Azért kérdeztem, mert most vennék kocsit és néztem a Puntot és írták, hogy ez meg ez van és csak érdekel!! Nem vagyok olyan típusú vagyok h agyon pörgetem a motort stb!
2012. okt. 18. 09:44
 3/4 pagan ***** válasza:
elsőnek teljesen igaza van,ha nem lenne szabályozás az autómentők a levegőbe csapnának:D,nem kell azt megszüntetni,ha persze nem akarsz egy motorgenerállal kezdeni vétel után:)
2012. okt. 18. 11:14
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/4 anonim válasza:

Nekem II-es Puntom van, 2002-es évjáratú 1.2-es benzines 8 szelepes 60 LE. 86.000 km-el vettem nem egészen 5 éve, jelenleg 227.000 km van benne.

A kopó alkatrészeken kívül semmit sem kellett benne cserélni, akárcsak mint egy másik "normálisnak" mondott autón.

Cseréknél megnézem a gyári adatokat, olyat veszek bele, ami a műszaki leírásában szerepel. Akár gyertya = NGK (nem 4polusú meg egyéb szuper drága cuccok), olaj 10W40-es mert arra van belőve (Castrol), benzin 95-ös, nem pedig egyéb 100-as oktánszám stb! És így tovább, nem hagyva magam az új csúcs szuper divatnak, mert egy ilyen kaliberű autó nem arra van gyártva.

Ami FONTOS, megnéztem a maximális nyomatékot hányas fordulaton adja és abban a tartományban tartom! Ennél a motornál 2500, ebből kifolyólag nincs szét pörgetve, széthajtva. A hangja ennyi kilométer után is egyenletes és csendes!


Ui: nincs rossz autó, csak rossz önismeretű tulajdonos!


Ha szereted a sebességet és a gyorsulást, ne kis kaliberű autót vegyél. Ha nincs pénzed rá, ne az autód szidd, hanem nyugodtan valld be, hogy csóró vagy, nincs pénzed felsőbb kategóriás autóra, ezért elkeseredettségedben széthajtod a kis kaliberűeket!

2013. jan. 22. 13:09
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!