Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Üzemanyag-fogyasztási szempont...

Üzemanyag-fogyasztási szempontokból melyik a kedvezőbb lejtőn való fékezés esetében? 1. kiteszem üresbe és fékezek? 2. benn marad 3-asban / 4-esben és úgy fékezek?

Figyelt kérdés
megj: Nem várok feltétlenül szakértőket, viszont kérem mindenkitől, aki válaszol, hogy írja oda, hogy laikus, vagy van autószerelői / vezetésoktatói / mérnöki stb. végzettsége, ami alapján ezt állítja.

2012. okt. 27. 20:19
1 2
 1/14 anonim ***** válasza:

kétféle választ fogsz kapni


lesz egy tábor aki szentül állítja, hogy üresben, mert az hűűdejó, tovább gurul az autó...


lesz egy tábor aki azt állítja, hogy sebességben hagyva, motorfék plusz láb


én az utóbbit vallom, viszonylag modernebb autóknál (2000 után már tuti) gyakorlatilag nincs benzin befecskendezés motorfék esetén


nem vagyok szakértő, de minden autós cikket, szakirodalmat elolvasok, ami elém kerül, ezek alapján gondolom így

2012. okt. 27. 20:25
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/14 anonim ***** válasza:
100%
Ha sebességben hagyva gurulsz lefelé akkor a motor fékezi az autót. Motorfék üzemben a motor nem kap benzint, tehát a fogyasztás 0. Ez alól a nagyon nagyon régi karburátoros autók kivételek. De például a Ladákban már volt takarék elektronika (2105-től talán), amitől motorféknél ugyan úgy nem fogyasztott semmit mint a modernebb injektoros motorok. Ha üresben gurulsz akkor a motor alapjáraton ketyeg. Ilyenkor természetesen fogyasztja az üzemanyagot. _autóelektró szakos 18/f_
2012. okt. 27. 20:32
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/14 anonim ***** válasza:
Valamint motorfék üzemben kevesebb üzemiféket kell használni. Hosszú távon így duplán megéri. /laikus, de sokat autózó, a témával sokat foglalkozó, fanatikusan spóroló informatikus mérnök/
2012. okt. 27. 20:39
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/14 A kérdező kommentje:

Köszi szépen a válaszokat! Pont amiatt kezdtem el gondolkodni ezen a kérdésen, mert üresjáratban is van 1000-es fordulatszám, tehát fogyasztás is. Motorféknél pedig mivel nincs hajtónyomaték, ezért gondolom nem is lehet olyan nagy a fogyasztás. Ezek szerint akkor nem hogy nem nagy, hanem 0.


Viszont érdekelne az, hogy hogyan van megoldva az, hogy motorfék esetén nem kap benzint a motor. Tehát mondjuk 50-nel megyek 4-esben. Elengedem a gázpedált. Akkor nem kap semmi benzint a motor? Viszont ha ugyanezt 20-szal játszom el és 2-esben (kipróbáltam), akkor viszont kapott.

2012. okt. 27. 20:47
 5/14 anonim ***** válasza:
Egyszerűen nem fecskendez be üzemanyagot az injektor. Próbáld ki hogy kihuzatod 2.-ban mondjuk 60-ig vízszintes úton és elveszed a gázt. Szépen lassulni fog az autó, de olyen 20 km/h környékén lesz egy pici rántás. Na innentől már kap üzemanyagot.
2012. okt. 27. 20:55
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/14 anonim ***** válasza:

1 elvileg nem is közlekedheetsz üresben...,ezt a tudatlanok mondják h akkor fogyaszt keveset

2 egyértelműen h motorfék jó mindennek, szépen kapcsolgatsz vissza, épp menyit akarsz lassitani,2 enél már rakhatod is az alatta lévő fokozatot, és persze igy a fék se kopik...

és mindenképp igy a legjobb mert a kreszkönyvbe is igy van, amit gondolom nem 8általános isk végzettség alattiak irták(a műszaki részére gondolok most elsősorban)

2012. okt. 27. 21:14
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/14 anonim ***** válasza:

Természetesen a motorfékes verzió, az üzemi féket (a pedált) csak akkor használva ha szükséges.

Én nagyon kihasználom a motorfék adta lehetőségeket, pl. a gyári fékbetétek valószínűtlenül sokáig bírták. :)


Ahogy írta valaki, már a '80-as évek Ladái ("Ózon" karburátoros 2104, 2105, 2107) is tudtak olyat hogy nem adtak üzemanyagot motorféknél egy ügyes vákuumos-elektromos rendszer segítségével.

Persze vannak akiknek még nem sikerült ezt megtanulni, pl. az egyik jóbarátom, aki a 3,5 tonnás kisteherautóját is "kidobja" üresbe és inkább fékez lábbal, akkor is ha van valami a platón.. Így tanulta meg az apjától, legfeljebb több pénzt hagy a szerelőnél - akinek meg kell valamiből élni. Szerencse hogy nem hegyvidéken élünk, akkor hamar kikészítené így a féket. :)


Egyébként mániákus motoros/autós vagyok, van szerelő végzettségem, most épp mérnöki diplomára hajtok.

2012. okt. 27. 21:19
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/14 anonim ***** válasza:
Csak az új, kompjuter vezérelt autókban lehetséges az, hogy ne kapjon egyáltalán üzemanyagot a motor.
2012. okt. 27. 21:20
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/14 A kérdező kommentje:

Köszi szépen a válaszokat!

Szerintem erre a dologra jobban fel kéne hívni a figyelmet vezetés-oktatások alkalmával. Mert pl. anno nekem az oktatóm annyit mondott, hogy fékezés közben nem tesszük üresbe és kész. Hogy miért, azt nem.

2012. okt. 28. 01:24
 10/14 anonim ***** válasza:
Én kb. 2 hete fejeztem be a jogsit, most várom, hogy kiküldjék, tehát kezdő autóvezető vagyok. Nekem is úgy tanították, hogy sebességben fékezzek, illetve álljak meg. Sokaknál látom, hogy kiteszik üresbe és adjad neki lábfék. Eddig nem tudtam, melyik a jobb, bár mindig is maradtam az oktatáson a motor&lábfék kombinációnál, mert ezt tanították. Az alábbi vélemények alapján ez mindenképpen helyesebb megoldás.
2012. okt. 28. 09:25
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!