Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Melyik a nyomatékosabb cross...

Melyik a nyomatékosabb cross 2t vagy 4t?

Figyelt kérdés
Melyikkel jobb és könnyebb mászókázni?? pl.:hegyoldal meredek leejtő meg ugy melyik a nyomatékosabb?

2012. okt. 27. 22:49
 1/4 anonim ***** válasza:
A 4t már alacsony fordulaton is nyomatékos, egy 2t viszont alul döglöglött. Nem feltétlenül kisebb a nyomatéka a 2t-nek, csak magasabb fordulaton adja le.
2012. okt. 27. 22:53
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/4 anonim ***** válasza:

2T-re voksolok, de ebből max heves vita lesz. Az első leírta a lényeget.


Mindenesetre nekem a crossmoci az kétütemű... Annak illik hozzá a hangja:D

2012. okt. 28. 01:28
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/4 Combi27 ***** válasza:
ugyanazon fordulatszámon egyforma furatméret és lökethosszúságúak közül a 4T nyomatékosabb , viszont a 2T erősebb..
2012. okt. 30. 19:23
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/4 anonim válasza:

a 4T-ket ahogy nézegettem nagyobb furatosra csinálják, a 2T-knél meg változó, de többnyire vagy megegyezik a furat x löket vagy a löket egy kicsit nagyobb. pl ktm sx 85-nél a füratxlöket = 47x48.95. 50es derbi sendánál 39.86x40. KTM 350 EXC-F pedig (ez 4T) 88x57.5.

Tehát elvileg ami plusz nyomaték van a 4T-nél azt átteszik lóerőbe. 2T-nél meg a nagyobb lökettel szereznek plusz nyomatékot. És ha jól tudom akkor minél nagyobb a löket annál alacsonyabb fordulaton adja le a motor a maximális nyomatékot. De ugye 4T-nél alapból nagyobb a nyomaték így a löketet le merik csökkenteni.

Na de lényegében (általában) a 2T erősebb, de szűkebb fordulatszám tartományban. Szval egy kisebb ccm-nél tartani kell a sebességet még rázós utakon is különben leesik a fordulat és megállsz kb. 4T meg (elvileg) kisebb fordulaton könnyebben magához tér. Lassabban, de nagyobb eséllyel.


Más hogy nekem motoros ismerősök mondták h nekik volt 2t meg 4t is és azt mondták h a 2t sokkal nyomatékosabb volt. Megint más hogy én terepre, meredek helyekre nem vennék 4T-t. Szerintem a 4T -pl a súlya végett- lemorog elveszti az erejét. Más kérdés hogy hány ccm meg hol használod. Sajna még csak youtubén láttam ilyen hill-climbet, meg csak elmélkedek, meg csak egy 50es 2t-m van, de a videokból nekem az jött le hogy a 2T meredekebb helyen könnyebben felment. 300as exc (2t)-t láttam egyik videoba ami olyan nyugodtan felkuszott a 4T-khez képest h csak na.


Am én is keresgélek ez ügyben, nézegetem melyik 125ös-nek van nagyobb lökete, így kisebb fordulaton is lenne még erő (2Tbe). Szívem szerint egy olyan 85ccm-es 2T-t elfogadnák, csak az a baj hogy kicsi a kasznija, meg sokba kerül, meg nincs is eladó :D így maradnak a 125ösök. Ami meg 4T-be 125ös az nem ok, ne is álmodj rola hogy az a 12hp-jával kielégít még akkor se ha nyomatékos. Ekkora loerőnél a nyomaték nem ment meg. Ezért is benzinesek a kis cmmes autók nem pedig diesel (általában). 125 4t-nél egy tuning 50es is jobb. Min 16hp kell amivel már lehet pl bakonyba menni.


Na mind1 már lassan én se tudom mi mindent írok, lényeg hogy nézegelődni kell hátha van valami jó kis moci. Habár ahogy nézem ez a kérdés már 2012es :D na mind1.

2015. szept. 27. 21:00
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!