Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Audi A4 1.9 TDI - 15 km alatt...

Audi A4 1.9 TDI - 15 km alatt csak 70 fokra melegszik?!

Figyelt kérdés
Audi A4 1.9 TDi (első széria, 1994-2000) tulajdonosa vagyok. Az autóval 15-20km-es távon ingázok, ennyi idő alatt 5 fokos külső hőmérsékletben 70 fokot éri el az autó. Ez normális? Nem kéne ennek jobban melegednie?

2012. nov. 2. 21:10
1 2 3
 1/26 anonim válasza:
0%
Miért kéne?
2012. nov. 2. 21:14
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/26 anonim ***** válasza:
Nem. Miért gondolod, hogy ez nem elég? Egyébként a kipurendszer szokott meleg lenni, a motor ált. 100 fok alatt van. (Fel lehet vinni afölé is, de rendes üzemi hőmérséklet 100 foka altt van azért... Felforrna a víz:) )
2012. nov. 2. 22:55
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/26 anonim ***** válasza:
Ilyen hidegben teljesen normális. Nyáron, 40 fokban szokott lenni 90-100 fokos az optimális motorhőmérséklet.
2012. nov. 3. 08:11
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/26 anonim ***** válasza:

Tévedés! 10KM alatt még télen is el kell érnie a 90c fokot a mutatónak!! (ez az üzemi hőmérséklet)

Azért nem melegszik fel normálisan a motor mert nyitva marad a termosztátod. Tehát cserélni kell.

Nem nagy összeg. 4-5000ft (unix, bárdi, láng stb)

2012. nov. 3. 09:32
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/26 anonim ***** válasza:

Megnéztem. A te autódhoz a Wahler gyártmányú termosztát (gyári minőség) 3599ft.


A nyitási hőmérséklet egyébként pontosan 87c fok. Lényeg a lényeg, 10km alatt középen kéne állnia a mutatónak!

Volt 1,9-es dízel passatom egyébként!

2012. nov. 3. 10:35
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/26 anonim ***** válasza:
A termosztát rossz, ahogy az előző írta. Lehet akármennyire hideg, 10 km-en belül el kell érnie a motornak a 90C-fokot.
2012. nov. 3. 15:13
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/26 A kérdező kommentje:

Köszi!

A viszkóventillátor itt nem számít hogy megy vagy nem megy, illetve hogyan megy?

2012. nov. 4. 08:36
 8/26 anonim ***** válasza:

Szerintem a viszkóval nincs gond. Ha a viszkó "letérdel" akkor inkább túlmelegedés szokott előfordulni nem pedig túlhűlés mint a te esetedben.


Ez a 70c fokos hűtővíz (ami valójában inkább 50-55c...) hosszútávon káros a motorra nézve mivel motorkopással jár ha nem üzemi hőmérsékleten használod az autót. Nem is beszélve a többletfogyasztásról mivel ilyenkor üzemanyagban sűrűbb "keveréket" állít elő a ECU vagyis a motorvezérlő...


Annyi a teendőd, hogy veszel bele egy termosztátot (a Wahler vagy a BehrThoms tökéletesen megfelel) és kicseréled/kicserélteted. Nagyon fontos, hogy légtelenítsd le a hűtőrendszert a csere után és pótold a hiányzó hűtővíz/fagyálló mennyiséget. A légtelenítés egyszerű: a hűtőrendszer legmagasabb pontján, vagyis a kiegyenlítő tartály kupakját lecsavarva tudod megtenni. Miközben valaki fordulaton tartja a motort. (két emberes mutatvány!)

Jó szórakozást hozzá! :)

2012. nov. 4. 11:04
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/26 anonim ***** válasza:
Ja és a légtelenítéshez még annyit, hogy a fűtést állítsd a legmelegebb fokozatra a ventilátort pedig az 1-es fokozatra légtelenítés közben!
2012. nov. 4. 11:15
Hasznos számodra ez a válasz?
 10/26 A kérdező kommentje:
Köszönöm szépen! Folyamatban az ügyintézés! :)
2012. nov. 5. 12:29
1 2 3

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!