Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Generátor és indítómotor...

Generátor és indítómotor levizsgálása hogyan történik?

Figyelt kérdés

Generátort és indítómotort szeretnék levizsgálni próbalámpával, de nem tudom hogy kezdjek neki.

Arra lennék kíváncsi nem testel-e, nem szakadt,testzárlatos, diódahíd jó-e stb



2012. nov. 4. 14:59
 1/1 anonim ***** válasza:

Lehet, hogy nem én vagyok a Te embered, de én ha probléma van velük, mindenképpen kivenném az autóból és szétszedném. Akkor látod meg, hogy mennyire van elhasználódva a szerkezet.


Szóval,

Generátor:

- Nem csúszik az ékszíj? Mennyire feszes, milyen a tárcsa és az ékszíj állapota? Nem szennyezett? Stb.

- Nincs-e kontakt probléma a test vagy a generátor és akku pozitív között.

- Ha a forgórész szakadt, vagy nem érintkezik legalább az egyik kefe, akkor bekapcsolt gyújtásnál, álló motornál sem ég a töltésjelző lámpa.

- A generátor töltést multiméterrel mérném be, az optimális feszültség 13,8-14.2V között kellene lennie 12V-os névleges esetén.

- Utána jönne a szétszedés. Generátor típusától függően igen sok féle lehet, kezdve pl. a külső feszültségszabályzóstól a modern egybeépített diódával gerjesztett generátorokig. Diódahídban a diódákat egyenként mérném meg. Szénkefék mennyire érik el a forgó érintkező gyűrűket. Ezek mennyire vannak elkopva. Nincsenek-e összeégve, stb. Ha nem ezek a hibásak, lehet gyanakodni a feszültség szabályzóra.

- Csapágyak milyen állapotban vannak (de ez egy kicsit más tészta)


Indító motor:

Feltöltött és jó állapotban levő akkumulátor esetén.

Szintén megmérni a kontaktot és feszültségesést az akku pozitív és az indító motor között.

Füllel ki lehet hallani, hogy behúz-e rendesen. Ha nem, akkor mennyire veszi le az akkumulátor feszültésget. Ha behúz, de nem rendesen és már el van nyalva a kerék vagy a fogaskoszorú, akkor zörgő hangot ad. Vagy behúz, de nem tekeri meg rendesen a motort. Ha otthon akarod javítani, akkor is egy szétszedés és egy jó nagy tisztítás ajánlott, állapot felméréssel együtt.



Ezt a próbalámpás megoldást utoljára faternál hallottam valamikor a '80-as évek elején. (- Persze ettől még lehet jó)


A véleményem az, hogy ha a generátor vagy az indító motor belülről elfogadható álapotú, és egy jó nagy mosás után mégsem működik rendesen, érdemes szakemberhez vinni, és javíttatni. Ott van egy csomó eszkőz rá (pl. eszterga). Többe kerül valahol lerohadni és hazatrélerezni a kocsit, mint felújíttatni a generátort vagy az indító motort.


Én pl. 250 km-ert tettem meg külföldön egy elég elhagyott vidéken teljes áram nélkül a hajnali derengésben egy régi diesel-el mert a generátorom az éjszaka folyamán felmondta a szolgálatot. Na, ha onnan kellett volna elszállíttatni, még most is ott lennék (vagy itt gatyában). ;)

2012. dec. 5. 13:31
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!