Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Volvo S80 2.8 T-6 Executive...

Krizsán edit katalin kérdése:

Volvo S80 2.8 T-6 Executive Geartronic Átlagfogyasztás?

Figyelt kérdés
Ha valakinek ilyen autója van és rendszeresen városban használja,akkor legyen kedves segítsen nekem,hogy mennyit fogyaszt? Szeretnék egy ilyen autót venni,de elég riasztó adatokat olvastam a fogyasztásáról! Esetleg ha van valami komolyabb "buktatója" akkor az is érdekelne! Tapasztalt Volvo-sok segítsetek! :)
2012. dec. 24. 18:48
 1/3 anonim ***** válasza:
Városban 16 liter, országúton 8, vegyesben meg 11. Nem pont városi autó.
2012. dec. 24. 19:33
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/3 anonim ***** válasza:
71%

A 2.8 T6-ot nem ajánlom. Volt pár betegsége a motornak,igazából csak 3 évig gyártották, inkább a 2.9 T6, ha már turbós kell. ( az gyakorlatilag ugyanaz, mint a 2.9 szívó, csak kapott két turbót, mivel 2001 után szerelték ezekket, az autó fiatalabb is).


Nekem pont, ilyen T6 Executive van. A fogyasztása országúton/autópályán elég jó, nekem sikerült levinni 8.05-re-egyszer. Normálisan hajtva, klímával, utasokkal, csomagokkal 9-10 körül fogyaszt 130-nál. Városban - én Budapesten lakom - sok dugóval 13 litertől felfelé. Extrém dugóban nekem már sikerült 20 literes tripet csinálni :) Igazából csodát is sem szabad várni, nettó 1700kg, nagy benzines és automata. Nekem a kombinált fogyasztásom 10,5-11,5 között van - szerencsére keveset vagyok a körútnál beljebb, leginkább Bp külső részeig mozgok.


Komolyabb buktatók:

2db turbó: szerencsétlen módon a feltöltők olajnyomó csövei a kipufogó csonktól 1 centire futnak, gyakori betegség, hogy beleég az olaj, csökken a keresztmetszet> előbb utóbb a feltöltő kuka. Szerencsére Mitsubishi TD03-as turbó van benne, javítani sem olcsó, 50k/db-tól indul rosszabb esetben 120k/db - ha javítható.

Ahogy a kenés hiánya miatt kopik a turbó, elkezdi fosni az olajat, amitől lehalnak az első lambda-szondák ( van olyna monda, hogy csak a gyári Bosch planárt szereti - 41k/db és összesen 4 van benne ).

Gyakori az ETM elkoszolódása ( elektromos fojtószelep ), kipucolni nem nehéz, csak le kell bontani az autó elejét, hogy hozzáférj.

A turbónak elég sok nyomócsöve műanyag, idővel hajlamosak repedni> elszökik a turbónyomás...

A Geartronicra elég sokan panaszkodnak, nekem szerencsére hibátlanul működik. Ha ez elromlik, ez sem olcsó, olyna sokan szerintem nem is foglalkoznak itthon AisinWarner váltóval.

A futómű sz szerencsére nem bonyolult és nem is drága, a szilentek cserélhetők ( egy első futómű felújítás harmada egy A6-hoz képest), a egy pár féktárcsa hátra 15k körül van, előre18-19k.


Amire az ilyen autóknál érdemes figyelni, hogy minden extra működjön, el kell vinni egy Volvo fanatikus szerelőhöz, aki megmondja, érdemes e belevágni vagy sem. Az olcsó példányok - amiket 6-900 között árulnak - mind felejtős. Igazán szép/normális darab nem nagyon lesz 1,5 milla alatt.


Ismerősömnek van S80 2.4T kézi váltóval, ő 10 alatt tudja tartani az átlagfogyasztását, igaz az "csak" 200LE.


Én kerülném a régebbi és olcsó 2.8 T6-okat, inkább az újabb 2.9 T6 vagy a 2.5T-t ajánlom.

2012. dec. 24. 19:37
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/3 A kérdező kommentje:
Köszönöm a gyors segítséget! Sokat segített! :D
2012. dec. 25. 06:34

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!