Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Lambda szonda vizsgálat hogyan?

Lambda szonda vizsgálat hogyan?

Figyelt kérdés
Olvasgattam, hogy elméletileg multiméterrel is ki lehet mérni megközelítőleg. 4 vezetékes szondáról lenne szó, a fűtését meg tudtam mérni, de engem az ECU-nak küldött adatok érdekelnének. Mit kell mérni, a szonda "adatoldalán"? ellenállást, vagy feszültséget?
2012. dec. 25. 21:29
 1/8 anonim ***** válasza:
Oszcilloszkóppal kéne ránézni inkább. A feszültség, és a periódusidő a lényeges.
2012. dec. 26. 00:58
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/8 anonim ***** válasza:
Feszültséget mérj a fekete vezetéken, a szürke a test. 400-700mV között jó. Üzemmeleg motornál.
2012. dec. 26. 02:24
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/8 anonim ***** válasza:

A multiméterrel max azt tudod megnézni, hogy működik e valamilyen szinten( nem teljesen halott e)

A normális vizsgálathoz mint irták már szkóp szükséges.

2012. dec. 26. 02:53
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/8 anonim ***** válasza:
67%
Azért kicsit többet mint "vmilyen szinten". Ha megfelelő a feszültség akkor elvileg jó, hisz az ecu is feszültséget kap és annak arányában változtatja a keveréket.
2012. dec. 26. 10:02
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/8 anonim ***** válasza:

Utolsó, azt azért tudod, hogy működik a lamdaszonda ?

Olvass utánna és ne beszélj zöldségeket.

2012. dec. 26. 11:09
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/8 anonim ***** válasza:
"Optimális keverési aránynál a λ-értéke 1, vagyis ilyenkor 1 kg üzemanyagra 14,7kg levegő jut. Magas oxigénhányad esetén (üzemanyagban) szegény keverékről beszélünk, ekkor a λ > 1, alacsony oxigéntartalom esetén pedig a dús keverék lambda értéke λ <1. Tehát a lambda-szonda, működése során oxigén-összehasonlító méréseket végez, ami azt jelenti, hogy a kipufogógázban visszamaradó oxigén mennyiségét (0,3-3%) összehasonlítja a környezeti levegő oxigén tartalmával (≈20,8%). Ha a kipufogógáz oxigéntartalma magas (>3%), tehát üzemanyagban szegény a keverékünk, a két oxigén érték közötti kis eltérés hatására a lambda-szondában kis (≈0,1V) feszültség keletkezik. Ha a kipufogógáz oxigéntartalma alacsony (<3%), (dús keverék), akkor a magasabb különbséggel arányosan a szondafeszültség is magasabb (≈0,9V). Ezeket a feszültség értékeket a vezérlőegység jelként alkalmazza, amely a kipufogógázok fennmaradó oxigéntartalma függvényében változtatja a keverék összetételét!!! Ez a folyamat (oxigénmérés, keverék szegényítés illetve gazdagítás) egy másodperc alatt többször is megismétlődik, annak érdekében, hogy a változó vezetés és haladás során is mindig optimális, λ=1 keverék jöjjön létre." Én tisztában vagyok vele hogy müködik.. :)
2012. dec. 26. 13:37
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/8 anonim ***** válasza:
Akkor miért írsz olyat, hogy ha a feszültség megfelelő akkor jó? Ha a feszéltség megfelelő, akkor még csak az jelenthető ki hogy nem teljesen döglött.
2012. dec. 26. 13:58
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/8 anonim ***** válasza:

Akkor, hogy akarsz jelalakot multiméterrel mérni, ami jó esetben is csak átlagol?

De én feladom......

2012. dec. 26. 15:10
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!