Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Hy All! Szeretnék venni egy...

Hy All! Szeretnék venni egy kényelmes nagy autót. Az lenne a kérdés, h milyet? Amik szóba jöhetnek: BMW 730d (e38) Audi A8 (d2) Mercedes S320 cdi (W220). Ha valaki tud tapasztalatot mondani bármely típushoz, azt szívesen venném.

Figyelt kérdés
2013. jan. 12. 11:13
 1/9 anonim válasza:
81%
Pasimnak is nagyon tetszenek a BMW-k, de miután körüljárta a dolgot, azt mondta nem fog venni, mivel sokszor elromlanak, és általában drága a javíttatásuk. Vett egy Honda Accordot, 200.000 km-t ment el vele, egyszer sem hagyta ott sehol.
2013. jan. 12. 11:29
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/9 anonim ***** válasza:
80%
Hát ha neked bejön a Mercedes, vegyél egy ACTROS-t, az elég nagy elég kényelmes, nekem bejött...:)
2013. jan. 12. 12:53
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/9 anonim ***** válasza:
81%
Tapasztalatom nincs egyikkel sem. Ezek közül nekem az E38 a kedvenc. Egy időben megnéztem néhányat, de végül VOlvot vettem :/
2013. jan. 12. 13:49
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/9 Alex67 ***** válasza:

Az általad említett gépek közül a W220 S320CDI-t semmi esetre sem ajánlom.

Egyetlen jó tulajdonsága van, mégpedig az, hogy a méretéhez képest jól fogyaszt.

A légrugós felfüggesztés kényelmes, de hamar tönkre megy, javíttatása még tehetősek szemével nézve is fájdalmas. Szinte folyamatosak az elektromos meghibásodások, amik sokszor csak bosszantóak, de javíttatásuk annál drágább. Utastere pazar, kitűnő minőségű anyagok jellemzik, helykínálat fejedelmi, bár nem nagyobb mint a W140 esetében volt.


A motor, és hajtáslánc elemei nagyjából 200e km problémamentes futásra vannak tervezve, így mára elég nehéz elképzelni, főleg dízelből, ennél alacsonyabb futásteljesítményű, "bontatlan" gépet.

Sajnos a nagynyomású üzemanyagrendszerről, és az automata váltóról ez a mérvű "biztos futás" már nem mondható el. Egyáltalán nem hosszú élettartamra tervezett darabok, bár megjelenésekor a gyár teljesen mást kommunikált, de az élet bebizonyította, hogy a steril laboratóriumi tesztek nem feltétlenül hozzák a napi életben elvárt szintet.

A váltót a gyár 150e km futásra tervezte, ezt általában tudja is, de egy ilyen kategóriájú autóhoz méltatlanul kevés ez a futásteljesítmény.

Az autó minden gépészeti elemén érződik a tervezett avultatás jegyében készült alkatrészek minősége, ami a széria bukásához is vezetett.

Sajnos a W220 a gyár sötét csillaga, az egyetlen sorozat, ami úgy bukott meg, hogy a gyár is nyilvánosan elismerte, hogy a vártnál lényegesen kevesebbet tudott értékesíteni belőle az elvártál.


Az E38 igazi kultuszautó a bálnák között. A 90-es évek ikonja volt. Összesen 21.000db készült belőle. Bár korának kimagasló technikáját hordozza, mára sajnos erősen megkopott a fénye.

A 730D soha nem tartozott a problémamentes motorok közé. Népszerűségét kedvező fogyasztásának köszönhette, de hamar megjelent a használtatók között, mert a kocsi karakteréhez viszonyítva egyáltalán nem számított dinamikus motornak. Inkább amolyan unatkozó milliomos andalgós utazóautója volt ezzel a motorral. A turbó is igen érzékeny pontja volt a motornak, ugyanis a hatalmas kasztni forszírozott mozgatásához a motort pörgetni kellett, ami miatt a turbó is jobban melegedett. Ez rendszerint idő előtti elhasználódást eredményezett, és mivel baromi drága volt egykoron a javítás, így a "boldog" tulajok utángyártottal pótolták, ami mint utólag kiderült tovább rontott a helyzeten.


Egy időben divat volt a gyári turbó felújítása, de mára harmad, negyed kézben lévő autók tulajdonosainak anyagi helyzete nem engedheti meg nekik, így marad az "olcsóbb" utángyártott.

Az automatát érdemes kerülni. Amennyiben mindenképp automatát szeretnél akkor a Steptronic váltóval szerelt változatot javaslom.

Ellenben a 740D már valóban tudja, amit egy ilyen géptől elvár az ember dízel hajtással. Sokkal dinamikusabb, könnyebben mozgatja a kasztnit, ellenben nem fogyaszt érezhetően többet, viszont nem kell szégyenkezni, ha a pályán egy tuning Golfos arcoskodni próbál.


Az Audi A8d2 szintén egy ikon volt a 90-es évek közepén, mikor 1994-ben megjelent. Masszív, konstrukció, stabil gépészettel, ellenben halvány minőségű elektronikával, és hamar meghibásodó automata váltóval.

A konstrukció gyenge pontja a kormánymű. Idő előtt tönkremegy, és nem filléres tétel a javítása. Továbbá szintén nagy szálka a szemnek a fék! Bár jól fog, és hatékonyan lassítja az autót van egy típushibája. Nem tudni mitől, de elöl előszeretettel "hullámosodik" a féktárcsa, és emiatt erősebb, vagy nagyobb tempóról történő fékezéskor finoman, de rázza a kormányt, ami egy luxusautótól méltatlan.

A 4.2 V8 páratlan a maga nemében, normál használat, és megfelelő karbantartás mellett elpusztíthatatlan, és a híresztelésekkel ellentétben normál tempónál nem vészes a fogyasztása sem a teljesítményéhez képest.

Az utakon a mai napig tekintélyt parancsoló, biztonságos gép, komoly teljesítménnyel.


Mindezek ellenére a bálnák közül sokkal inkább ajánlanám a Honda Legend 3.5 V6 változatát. Lenyűgöző teljesítmény, példás üzembiztonság, stabil elektronika, ráadásul jól tűri a teljesítménynövelést. Egyetlen gyenge pontja az automata váltó. Nagyon érzékeny az olajra, és a szakszerű használatra. Rosszul tűri, ha például nem teljesen álló helyzetben kapcsolják neki a hátramenetet.

2013. jan. 12. 14:50
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/9 Alex67 ***** válasza:

Kiegészítésképp az előző hozzászólásomhoz....


Kitűnő választás lehet továbbá még a Lexus LS 430. Gyakorlatilag a kategóriájában a best buy!!

Egyszerűen nincs vele probléma. Síri csendben, hatékonyan teszi a dolgát, miközben minden földi jóval kényeztet. Nincsenek gyerekbetegségei, nincs típushiba. Csak tankolni kell, meg a kötelező karbantartásokat elvégezni.

Persze itt is megvan az árnyoldal. Gyakorlatilag nincs hozzá említésre méltó gyártótól való utángyártott alkatrész, és bár ritkán kell, de ha szükség van rá, akkor a gyári sokkal drágább, mint az eddig említett típusoknál. Maszek szerelők kevésbé értenek hozzá, a márkaszarvíz pedig az aranynál is drágábban javítja, ezért hordják sokan Bécsbe, mert még az útiköltséggel is olcsóbb, mint egy hazai márkaszerviz.

2013. jan. 12. 14:58
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/9 anonim ***** válasza:
Ha ezek közül kell választani, én az Audit venném. Nagy előnye a másik kettőhöz képest a Quattró hajtás.
2013. jan. 12. 15:57
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/9 A kérdező kommentje:
Alex67 köszönöm a kimerítő válaszod. Sajnos nem írtam oda, h Audiból is a 2.5 tdi-t nézegettem (180le). Esetleg erről tudnál még valami jó tanáccsal ellátni? Bevallom efelé húzok leginkább...:)
2013. jan. 12. 18:14
 8/9 anonim ***** válasza:
Ne vedd 2.5 TDI-vel, mert mindenki azt mondja, akinek volt ezzel a motorral, hogy túl gyenge ebbe a nagy kaszniba, igaz a motor az tartós és megbizható. Én azt mondom, inkább a 3.3 TDI-t vedd, bár azt nem tudom mennyire sikeres konstrukció.
2013. jan. 12. 19:29
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/9 anonim válasza:
Nem rég vettem Audi a8 2.5 tdi-t,most nem azért de nehéz kifogni a megkíméltet jó áron,és az az idegesítő mindig bámulnak az emberek engem az autóban.Az igaz csak 150 lovas de mikor felbőg a motorja az elmondhatlanul szép,meg ahoz képest nagyon húz,lehet csak sok embernek azért gyenge mert ők a legolcsóbbat vették meg
2013. márc. 27. 21:57
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!