Mi a teendőm, ha mélyebb, "izmosabb" hangot szeretnék az autómnak?
Köss a kipufogó végére egy vödröt.
Szájbarágósan: Keresel egy vödröt, ami fémből van. Leveszed a köranyagból hajlított fogantyúját. A két kis fület, amelyikben volt a fogantyú, ki kell hajtani. Hátulról "felhúzod" a a vödröt a kipufogóra, és 2 db reisser csavarral+alátéttel a hátsó lökhárítóhoz rögzíted a kihajtott füleken keresztül.
A motor hangjáért leginkább a kipufogó felelős. Ennek átalakítására többféle módszer van.
Az egyik legegyszerűbb az, hogy veszel egy univerzális vagy típusspecifikus sport kipufogódobot az autóra. Az univerzális olcsóbb, de nagyobb macera felszerelni, a típusspecifikus drágább, de egyszerűbb feltenni. Ilyenkor a hangot "készen kapod", ha nem tetszik, nem sok lehetőséged van korrigálni. Bár léteznek hangolható dobok, itt lehet egy kicsit játszani a hanggal. Arra kell ügyelned, hogy adjanak műbizonylatot a kipufogódobról, mert anélkül nem megy át a vizsgán. Akkor sem, ha az autósboltos Petike azt mondta, tuti a dob, nem kötnek bele. Persze nem csak a végdobot lehet cserélni, lehet a középdob is más, kerülhet a helyére gázgyorsító, a katalizátorral is lehet vajákolni (nem csak az "áttosszuk rajta a csavarhúzót, oszt' kiszórjuk a kerámiát" című műveletre gondoltam), de ezek már nagyobb felkészültséget igényelnek, inkább érdemes műhelyre bízni.
A másik módszer az, hogy kipufogót készíttetsz valakivel. Leginkább erre szakosodott műhelyeket érdemes megkeresni. Itt már te döntesz, mekkora részben legyen új a kipufogó: indulhat a leömlőkkel, de választhatod azt is, hogy csak az alsó cső, esetleg a katalizátor utáni szakasz legyen új. Lehet sportkatalizátort beépíteni, ki lehet hagyni a középdobot - itt szinte mindent lehet, hiszen az egész cső új lesz, nem kell annyit vágni-hegeszteni. A hangot is elég jól be lehet lőni: jobb helyeken a te ízlésednek - és a jogszabálynak - megfelelően hangolják be a rendszert. Persze ez már drágább mulatság, de itt már lehet olyan kipufogót készíteni, amivel nem csak hangosabb lehet az autó, de a teljesítménye is ténylegesen nő.
Aztán van a harmadik módszer, ami itthon a leginkább elterjedt: áthívod a haverokat, hoztok egy rekesz sört, aztán kályhacsőből, nagyfater pálcás trafójával elkészül a kocsi alá a kipufogó ("mer minnél nagyobb a' átmérője, annál jobb, kisebb a folytása a motornak, érted"), poroltóból a kipufogódob ("há' ez amúgy tök üres, de milyen ilyen kamrás, ezér' nem tompíccsa, hanem erősíti meg mélyíti a hangot, ahogy visszaverődik") és végül neked lesz a faluba' a legkeményebb verdád.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!