Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Hogyan lehet motorkerékpárt...

Hogyan lehet motorkerékpárt tisztán elektromos meghajtásúvá átépíteni és ezt engedélyeztetni?

Figyelt kérdés
Tervbe vettem hogy egy 125 ccm alatti motorkerékpárból (MZ trophy például) kiveszem a motort, helyébe villanymotort és akkumulátorokat teszek, amiket aztán esténként az itthoni hálózatról töltök. Kb. 100 kilométeres hatótávolság a cél, 60-70 km/h-s utazósebességgel. Van valakinek tapasztalata ilyen téren? Illetve abban, hogy ezt az átépítés után hogyan lehet engedélyeztetni (mert napi munkába járáshoz használnám)

#átalakítás #elektromos robogó #elektromos motor #motorkerékpár átépítés #átalakítás benzinesről elektromossá
2013. ápr. 5. 23:57
 1/3 anonim ***** válasza:

Mazsoláztam neked az NKH honlapjáról:


"A közúti járművek műszaki megvizsgálásáról szóló 5/1990. (IV. 12.) KöHÉM rendelet a jármű összeépítése: a jármű egyedi előállítása, illetőleg fődarabokból, alkatrészekből történő összeszerelése, ha e járművek száma öt darabnál nem több.

A jármű összeépítéséhez szükséges engedélyt a megyei/fővárosi Kormányhivatal Közlekedési Felügyelősége adja ki. Az engedély iránti kérelemhez csatolni kell az elbíráláshoz szükséges, az NKH által vezetett szakértői névjegyzékbe a járműtervezés műszaki szakterületen bejegyzett szakértő által készített, vagy ellenjegyzett műszaki dokumentációt. A megyei/fővárosi Kormányhivatal Közlekedési Felügyelősége a kérelmező költségére külső szakértőt is igénybe vehet."


"Járművet összeépíteni csak kísérleti célra vagy olyan különleges egyedi rendeltetésre szabad, amelyre a hazai kereskedelem járművet nem forgalmaz."


A díjak persze olyan magasak, hogy abból évekig motorozhatsz:

[link]


Forrás:

[link]

2013. ápr. 6. 08:07
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/3 anonim ***** válasza:
A másik meg hogy mivel folyamatosan fel kell lennie kapcsolva a lámpáknak így azokhoz is elég sok energia kell 100km-en.
2013. ápr. 6. 12:40
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/3 anonim ***** válasza:

Az átépítést megoldhatod egy robogó átalakításával. Ha nem forgalmi engedélyköteles a gép (pl a robogók 50ccm ig általában ugye ilyenek), akkor simán átépíted, kötsz rá biztosítást oszt jónapot... Veszel egy olyan szerkezetet, amit pl a variátorblokk helyére kell beépíteni:


[link]


(a baloldalon megtalálod az átalakító szettet...)


Kiveszed a blokkot, teletömöd akkuval, vezérlővel, és meg is vagy.


De azt azért elmondom neked, hogy kissé húzós, amit szeretnél. A 100 km hatótávhoz, 60-70 km/h sebességgel véleményem szerint 60-90V és 100-80 Ah kapacitású LiFePo pakk szükséges(zselés akku szinte biztos, hogy nem jöhet szóba a mérete meg a tömege miatt). Ennek ára, plusz BMS plusz töltővel nagyságrendileg kb. 400 ezer Ft. Ehhez jön a donor jármű, meg a saját időd munkád.

Lehet, hogy jobban megéri megvenni egy olyan gyárit, ami tudja a kívánt paramétereket

2013. ápr. 25. 12:09
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!