Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Lehet hogy egy kicsit kicsi a...

Lehet hogy egy kicsit kicsi a kompresszió, ha a hengerfejből esztergáltatok le akkor nagyobb lesz benne a kompresszió?

Figyelt kérdés
és ha nagyobb lesz benne a kompresszió, akkor kicsit a teljesítmény is növekedik? vagy nem érezhetően lesz másabb a gép? nagyon könnyű lenyomni a berúgókart most! simson star 50-es
2013. ápr. 16. 17:20
 1/10 anonim ***** válasza:
millió helyen tud szökni a kompresszió. a gyertyanyílástól kezdve a dugónak a tömítetlensége miatt. szerintem inkább egy fúratással jobban járnál, mellé egy új dugóval és új gyűrűkkel
2013. ápr. 16. 17:48
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/10 anonim ***** válasza:

Lehet, hogy kicsi a kompresszió. Viszont én a helyedben először megnézném, mennyire kopott a henger, mert könnyen lehet, hogy ott "szökik" a nyomás, hiába esztergáltatsz le a hengerfejből, nem lesz jobb a helyzet.

Egyébként ha növeled a kompressziót, valamicskét nő a teljesítmény. Csak ehhez magasabb oktánszámú benzin kell (bár Simsonnál a 95-ös benzin elvisel a gyárinál nagyobb kompressziót is), illetve hozzá kell állítani az előgyújtást.

2013. ápr. 16. 18:23
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/10 anonim ***** válasza:

Simsonok nem 95-ös benzinre vannak tervezve, de te gondolom olyat használsz bele. Ez nagyobb kompressziót visel el mint amire tervezték, tehát igen, ha leesztergáltatsz belőle nő a kompresszió és kihasználod a magasabb oktánszámot. Persze ezt nem ész nélkül kell, mert ha elszúrod akkor bizony kopogásos égéssel fog égni, ami nem ép egészséges a motor számára. Tehát adott a mostani égéstér térfogata és a sűrítési viszony(gépkönyvben benne kellene lennie) utánajársz hogy 95-ös benzinhez mekkora sűrítési viszony kellene és kiszámolod hogy akkor hány ccm-es égéstér kellene és ez alapján adod a méretet az esztergályosnak (meg persze megnézed hogy ez esetben nem ütközik-e a dugó a gyertyával vagy a hengerfejjel) Ha sikerült jól kivitelezni akkor pedig örülsz hogy van egy 95-ös benzinhez optimalizált simsonod.


DE!

A te problémád nem ez, és ez nem is segítene rajta. Alapból a gyári kompresszióértékkel is jól kellene működnie, tehát a gond az hogy valahol szökik a kompresszió. Ez lehet a kopott henger-dugó páros miatt, rosszul záró hengerfej vagy akár gyertya miatt is. Tehát először ennek a problémának kellene utánajárni és orvosolni.

Aztán ha már jó a gép akkor jöhet a "tuning"

2013. ápr. 16. 19:54
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/10 A kérdező kommentje:
köszönöm a válaszokat! az a helyzet hogy ez egy alapméretes henger, és nem sok km van még benne, de meg lett gyűrűzve, de ameddig nem volt rajta a henger addig "véletlenszerűen" lenyomta a bátyám a berúgókart, és ripityomra tört a dugó, szerencsére kibítuk rázogatni a blokkból fejrefordítva a blokkot, öszeraktuk a darabkáit, meglett mind, és ezélrt így dugó is lett benne cserélve!, meg bronz perselyt és csapszeget is cseréltünk benne, a kompresszió ahol szökhet az az hogy a tőcsavarok nem túl jók, ezért nem tudom valami erősen lecsavarozni a hengert, tehát csak ott szökhet picit a kompresszió! és arra gondotlam hogy akkor már veszek új tőcsavarokat, meg ha már lent lesz a hengerfej akkor esztergáltatok le kicsit a hengerfejből, mert apám esztergályos szakmával egy esztergályos műhelyben dolgozik! egyébként feltudná fúrni a hengert nagyobbra de nem lehet ott hónolást csinálni..., ezért csak a hengerfejből esztergáltatnák le kicsit
2013. ápr. 17. 13:54
 5/10 anonim ***** válasza:

Lehet hogy a dugócsere okozza a problémát.

A henger oválisan kopik be egy adott dugóhoz. Amit ugye ti cseréltetek, tehát emiatt lehet hogy nem illeszkedik megfelelően. Egy Simson felfúratása nem nagy összeg, szóval megérné megcsináltatni egyszer normálisra, meg persze tőcsavarokat is cserélni. A hengerfejet viszont inkább ne piszkáld. Pár perc csak leszedni, és csak akkor éri meg azzal foglalkozni ha a motor egyébként már jó.

A másik pedig hogy jelenleg a motor bejáratós(ha furatos is az lesz) tehát ennek megfelelően használd.

2013. ápr. 17. 20:11
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/10 A kérdező kommentje:
köszönöm a választ! a motor jelenleg nem bejáratós, mert mióta cseréltem benne dugót és gyűrűket azóta minimum 2500km van benne, és nem lett rosszabb a dugócsere miatt, mert előtte még gyengébb volt! mert a gyűrűk nagyon elvoltak kopva! erősebb lett ez a pár dolog cserélése után, de még mindig túl könnyűnek érzem lenyomni a berúgókart, ezért tettem fel a kérdést, mert apám simsonján meg sokkal nehezebb lenyomni a berúgót, tudom annak is köze van hozzá hogy a fater berúgókara minimum 5 centivel rövidebb, ezért nehezebb is, de akkor is nehezebb az övét
2013. ápr. 18. 14:28
 7/10 anonim ***** válasza:

Na itt is van a megoldás.

Az előző gugún a gyűrűk kopottak voltak, tehát már ment elég sok km-t, és a henger is alaposan megkopott. Te csak a dugót cserélted, igaz jó gyűrűkkel, ezért így, kopott henger+ jó gyűrű párosítással kicsit jobban zár mint kopott henger+kopott gyűrű párosítással. De ez így sose lesz jó.

Fel kell fúratni a következő túl méretesre, akkor jó lesz a henger, aztán ehhez e mérethez új dugó és gyűrűk.

Aztán lesz elég kopmresszió.


És mint már írtam, ha ez megvan és működik akkor gondolkodj tuningban.

2013. ápr. 18. 15:57
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/10 A kérdező kommentje:
értem, és ha felfúratom apámmal (mert megtudja csinálni) és ha nem lesz hónolás csinálva, akkor esetleg megszorulhat? vagy lesz valami károm belőle? azt mondta apám hogy időnap előtt tönkremegy ha nincs hónolás, azt mondja hogy egyszer felfúrta a saját hengerét, és nem volt hónolás csinálva, és időelőtt kellett újból felrúrni!
2013. ápr. 18. 16:15
 9/10 anonim ***** válasza:

A hónolásnak köszönhetően tud az olaj megmaradni a henger falán. Szóval eléggé fontos dolog.

De a fúrás tényelg nem egy nagy összeg, meg még az is lehet hogy külön a hónolást is meg tudják csinálni, szóval szerintem keress fel valakit aki ezzel foglalkozik és kérdezd meg hogy csak hónolást megcsinálja-e egy frissen fúrt hengerre. Persze ha meg is csinálja csak akkor éri meg ha jóval olcsóbban csinálja mint a komplett fúrást hónolással.

2013. ápr. 18. 20:45
Hasznos számodra ez a válasz?
 10/10 anonim ***** válasza:
Régi kérdés már de az hogy könnyen tudod lenyomni a berugo kart az a rugotol is fugg mennyire tartja a tengelyt. Ha azt akarod, hogy erosebb legyen akkor 60 ccm esetleg 70ccm nyomatekra hangolva ugye ehhez mar blokk maras kell. Egy jo 60/4 kb tud annyit mint a 70/2 es porgos henger de en nem bantanam mert arra lett tervezve hogy a-bol b-be eljusson vele az ember 40 es tempoval ki lehet menni veluk a vilagbol nagyon jo konstrukcio szoval vigyazz ra mert egyre jobban kopik mai fiatalok rakaptak mert olcsobb es konnyebb tuningolni es nem nagyon szol erte rendor mert egy 90 es henger kulseje is megegyezik az 50 essel
2017. jan. 15. 15:12
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!