Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Bmw e36 316i 1992 vagy 1994...

Bmw e36 316i 1992 vagy 1994 (benzines) a motorjaval van problema csak nem tudok rajonni hogy micsoda beindul majd leal ha kicsit porgetve van de nem sebesegben elöször gondoltuk a hutovel van valami de mostmar ezt csinalja amit az iment leirtam?

Figyelt kérdés

valaki megoldast adni vagy egy olyan oldalt ahol feltehetem a kerdest? nagyon megköszönem ha segitenenek

?


2013. máj. 3. 17:35
 1/4 anonim ***** válasza:
Milyen motor? M40 (szíjas), vagy M43 (láncos)?
2013. máj. 3. 18:14
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/4 A kérdező kommentje:
szijas
2013. máj. 3. 19:17
 3/4 anonim ***** válasza:
Nézd meg hogy nincs e olaj a hűtővízben vagy nem habzik-e az olaj.
2013. máj. 3. 21:09
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/4 anonim ***** válasza:

Akkor azt tudd, hogy ez az egyik legszarabb BMW motor.

Első körben kitisztítanám az alapjárati motort, átnézném a motorteret lyukas szívó és vákuumcsövek után kutatva. Leggyakrabban a szívó gumikönyök szokott elrepedni, de van ott több vákuumcső is, ahol falsot szívhat a motor, ami rángatáshoz, lefulladáshoz vezethet.

Másik lehetőség:

Van kereplő, csattogó szelephangja? Sebességben képes elforogni a maximális fordulatszámáig (valahol 6000-6500 körül)? Hány km van benne?

3 ilyen motorral volt dolgom:

1. E36-ban kb. 170ezer km, szép, sima járás, semmi baja nem volt. Haver apósáé, nagyon patika kis gép.

2. Saját E30 318i: 240ezer km, kis szelephang, 5800 fordulat körül ledadog, de amúgy működik viszonylag jól.

3. Haver 518i-je: 350ezer km, 4000-nél ledadog, üresben túráztatás után pár percig egyenetlen az alapjárata, bár neki nem áll le. Fal mellett haladva hallhatóan hangosan csattog, kerepel a motor.

Ennek a motor legnagyobb típushibája, a vezérlés megkopása az oka. A himbákban nincsenek görgők, a vezérműtengely egy vékony furatos csövön kapja a kenést, ami el tud dugulni. Úgy tudom a hidrotőkék sem a legjobbak benne, de a fent említett típushiba miatt a vezérműtengely megkopik, ami miatt kevesebbet emel ki a szelep, ezért a motor már nem tud elegendő levegőt beszívni. Ennek a jellemző tünete az, hogy a kevés levegő miatt a motor nem képes elforogni a maximális fordulatszámáig, hanem az állapot romlásával csökken az elérhető maximális fordulat. Szélsőséges esetben állítólag már 3000-nél ledadoghat a motor. Nem tudom, emiatt leállhat-e, haver autója csak remeg, és ingadozik az alapjárat.

Nekem ezek a tippeim. Persze az is lehet, hogy teljesen más a hiba. Nem vagyok szerelő, csak sokat bújtam a netet, mikor M40-em volt. Valószínűleg úgyis csak akkor tudod meg a tutit, ha elmész egy BMW-s szakihoz, aki sok mindent látott már. Nem tudom, hogy számítógépes diagnosztika képes-e ezekből a régi E36-okból értelmes infokat előcsalni.

2013. máj. 3. 21:10
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!