Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Mekkora lehet a teljesítménybe...

Mekkora lehet a teljesítménybeli különbség a 2 autó között?

Figyelt kérdés

Mitsubishi Carismát szeretnék venni.

Az egyik 1.6-os benzines-66kw és 90 lóerő.

A másik 1.9-es TD-szintén 66kw és 90 lóerő.

Mekkora lehet a különbség a 2 autó teljesítménye között ?

Eddig mindkét autó 490 ezer Ft volt, most a benzines árát levitték 425 ezerre.

Van akkora különbség a 2 között, hogy megéri annyival többet költeni a dízelesre ?



2013. máj. 28. 12:33
1 2
 1/16 Dörmögő ***** válasza:
88%
A dieselnek ugyanakkora lóerőnél sokkal nagyobb a nyomatéka.
2013. máj. 28. 12:38
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/16 anonim ***** válasza:
49%

A teljesítménykülönbség 0, mivel mindkettő teljesítménye 66 kW.

De gondolom te nem a fizikai hátterére vagy kíváncsi.

A dízelnek nagyobb a nyomatéka, ezért ritkábban kell visszakapcsolni gyorsításkor.

De ennyiért nem hiszem hogy jó ötlet ilyen dízelt venni, állapottól függően 2-400 ezret is elkérhet a szerviz csak ahhoz hogy használható legyen. A benzinesnél is lesznek kezdeti költségek, de nem ennyi.

Természetesen az állapottól függ minden, így vaktában inkább nem mondom hogy melyik a jobb, lehet hogy a dízel még 3-4 évig gond nélkül megy, lehet hogy nem. Meg kell nézni az autókat.

2013. máj. 28. 12:40
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/16 Dörmögő ***** válasza:
88%
Ráadásul a diesel városban kevesebbet fog fogyasztani. Javítani drágább mint a benzinest, de lehet hogy vásárlás után évekig nem is kell a motorhoz nyúlni. Ezt nem nagyon lehet előre tudni.
2013. máj. 28. 12:41
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/16 anonim ***** válasza:
Carismában a a diesel motor Renault :(
2013. máj. 28. 13:05
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/16 anonim ***** válasza:
64%

A dízel motorost erősebbnek fogod érezni a nagyobb nyomatéka miatt.

Az már más kérdés, hogy ahogy írják, ha valami elszáll benne, a javítás többe kerülhet mint amennyit ér az autó.

2013. máj. 28. 13:18
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/16 Dörmögő ***** válasza:
88%

Lehetséges kimenetelek:

1, Veszel benzinest, és a többletfogyasztás miatt több lesz az üzemanyag kiadásod mint egy dieselnél. (km-től függően havi több ezer forintról van szó)

2, Ez a legjobb pénzügyileg. Veszel egy dieselt, és havi szinten ezrek maradnak a zsebedben a kisebb fogyasztás miatt.

3, Veszel egy dieselt, amin beszarik valami, és sokat fizetsz a szerelőnek. Bár ez relatív, az én 16 éves TD-mhez is 40 000-ért van turbó a bontóból beépítési garanciával. Az adagoló lehet még nagyobb költség, meg a hengerfej.

4, Ez a legrosszabb költség szempontjából. Veszel egy benzinest, és a többletfogyasztás mellé kapsz mondjuk egy hengerfejrepedést, ami ugyanúgy költséges mint a dieselnél. Vagy egy komplett motorfelújításba is belefuthatsz, és az sem két fillér.

2013. máj. 28. 13:33
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/16 A kérdező kommentje:

Köszönöm a válaszokat !


Eddig inkább dízel párti voltam, legfőképpen a kisebb fogyasztás miatt, de azt nem tudtam, hogy ennyivel drágább a javítása.

Ez most kicsit elbizonytalanított...

2013. máj. 28. 13:46
 8/16 Dörmögő ***** válasza:
52%
Beszélj egy szerelővel. Az egyik válaszoló azt írta hogy a javítás többe kerülhet mint maga a kocsi. Na ez egy elég nagy baromság. Nekem 1.7 td Isuzu dieselem van, 60 000-ért komplett donormotort kapok bele. Nem kell elhinni minden túlzott kijelentést amit a diesel javításáról írnak.
2013. máj. 28. 13:51
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/16 A kérdező kommentje:

Szerelő mindenképp átfogja nézni az autót, ha minden jól megy.

Van autószerelő ismerős...

Ha valóban nem drága annyira az alkatrész ehhez az autóhoz sem, akkor még mindig a dízel felé húzok inkább.

Végül is az alacsonyabb fogyasztás lévén a vételárbeli különbség is megtérül idővel...

Köszi a válaszaidat !

2013. máj. 28. 13:57
 10/16 Dörmögő ***** válasza:
67%

Persze drágább javítani a dieselt a benzinsnél, de mivel 500 000 forint alatti összegű kocsiról beszélünk, így a kinézett kocsi már nem fiatal, és a bontóban is lehet hozzá találni sokmindent. A brutális javítási költségek a fiatal dieselknél szoktak lenni, ahol egy komolyabb autónál maga a turbó is belekerül 2-300 000 forintba. Esetleg érdeklődj utána hogy az általad kinézett típusnak van-e valami gyakoribb nyűgje.

Dieselhez hozzátenném hogy ha egy picit utánajár az ember akkor hozzá lehet jutni a gázolajhoz 300 ft/liter áron is valamelyik (busz,kamion) sofőrtől.

2013. máj. 28. 14:04
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!