Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Tömítés készítése FBS-el?

Tömítés készítése FBS-el?

Figyelt kérdés

Nem kapok megfelelő tömítést két anyaghoz....

Ha FBS-el hogy rögzítsek két anyagot úgy egymáshoz, hogy utána ne csöpögjön?

Nyomja rá az FBS-t, hagyjam megszáradni és utána csavarozzam össze a két anyagot?

Vagy még száradás előtt történjen meg a dolog..

Hogy rögzítenétek egy olajdeknit csak FBS-es, úgy hogy garantáltan jó legyen?

Hogy csináltátok, ami jó is lett?



2013. máj. 28. 14:12
 1/5 Dörmögő ***** válasza:
Jobban jársz ha kartonból vágsz ki tömítést, bekened mindkét oldalt és úgy teszed fel a deknit.
2013. máj. 28. 14:33
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/5 anonim ***** válasza:
Én nagyon szeretem és sokmindenre használom az FBS-t, viszont olajdekni tömítésre nem használnám. (nekem még az életben nem csöpögött az FBS, de ha valamit ragasztok vele , még frissen összenyomom az alkatrészeket, kézzel lehúzom a felesleget és úgy szárad meg.)
2013. máj. 28. 14:35
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/5 anonim ***** válasza:

Garantáltan? Olyan nincs... :P


Én másik márkájú tömítőpasztát használok (mindig olyat amilyen a boltban van), de szintén hő- és olajálló.

A lényeg, hogy ne legyen nagy eltérés a két felület között, tehát szépen feküdjenek egymásra hogyha csak úgy szárazon összerakod őket. Minél nagyobb eltérés van, annál nehezebb megoldani hogy ne csöpögjön/szivárogjon a tömítés.

Én összerakás előtt mindkét tömítőfelületet le szoktam zsírtalanítani, hagyom megszáradni utána az egyik oldalra vékony csíkot húzok a pasztával, csavarhelyeknél a lyuk körül körben is, rárakom a másik felet (kuplungdeklit például) és utána rácsavarozom. A csavarokat egyenlő erővel meghúzva, nem megtépve.


A papírtömítés kartonból (rajzlapból, pl. fehér műszaki rajzlap) is jó szokott lenni, főleg ha gyakrabban kell fel- és leszerelni az alkatrészt. Ugye ha szétszeded és végigfolyik rajta az olaj, akkor utána nehezebb a pasztával rendesen megcsinálni.

Ha rajzlapból vágsz ki tömítést, akkor legyen megfelelő méretű, felrakás előtt pedig vékonyan kend be gépzsírral - ez segít a szerelésben is + lassítja az olaj "átizzadását". Ugye ha csak szimplán beteszed a papírt, akkor egy idő után át fog izzadni rajta az olaj. Nem fog folyni, csak látszik majd, hogy a tömítésnél jobban ragad a por a blokkra.


Elterjedt módszer, hogy a blokkfélre vagy deklire ráfektetik a rajzlapot és kis kalapáccsal ütögetik a felület élénél - na ez nem tanácsos, mert több kárt csinál mint hasznot. A papírt fektesd le, rá az alkatrészt, rajzold körbe, vágd ki, aztán a belsejét nagyjából kivágva el lehet kezdeni hozzáigazítani a tömítőfelülethez.

2013. máj. 28. 18:24
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/5 A kérdező kommentje:

A tömítőanyag felvitele után nem kell várni úgy 10-15 percet, hogy szilárduljon egy kicsit a tömítőanyag???....Aztán egymásra illeszteni és összecsavarozni..


(Csak ezért gondoltam, hogy ne jöjjön ki belőle az összes tömítőanyag)

2013. máj. 28. 20:57
 5/5 anonim ***** válasza:
Én nem szoktam az órát figyelve várni, igazából 1 komponensű a tömítőpaszta, a 10 perc alatt legfeljebb elkezd bőrösödni, "megkötni" nem fog.
2013. máj. 28. 21:46
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!