Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Miért mondják azt a szerelők...

Miért mondják azt a szerelők hogy a kikapcsolt klímával indítsuk és állítsuk le a motort?

Figyelt kérdés

Miért nem szereti a klíma ha bekapcsolt állapotban állítom le vagy indítom a motort?

Ez csak egy mende-monda igaz?


2013. jún. 8. 20:17
1 2
 1/18 anonim ***** válasza:
A klímát (vagyis annak a kompresszorát) a motor hajtja. Szóval indításnál az önindítót terheli addig, amíg be nem indul.
2013. jún. 8. 20:19
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/18 A kérdező kommentje:
De szerintem addig nem kapcsol be vagyis ilyenkor lekapcsol mint ahogy a többi fogyasztó is kikapcsol 1 pillanatra
2013. jún. 8. 20:38
 3/18 anonim ***** válasza:
Jogos, de a motort ugyanúgy fogja. :) Igazából én is csak a gondolataimat futtatom, sose próbáltam. De ha belegondolsz, önindító teker, folyamat beindul. Eddig tart az "áramszünet". De nem egyből 1000 RPM-en fog pörögni a motor., gondolom lassabban tud felpörögni, nagyobb energiát vesz igénybe. De végülis teljesen mindegy, semeddig nem tart kikapcsolni. :)
2013. jún. 8. 21:51
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/18 anonim ***** válasza:
Sose hallottam ilyet. A klímakompresszor akkor kapcsol be, amikor jár a motor. Tudom. Két egymástól eltérő autó is van a családban és mindegyik így csinálja: ha be van nyomva az A/C gomb, akkor indítózás után, alapjárati fordulatnál hallom "bekattanni" a kompresszort. Sosem forgatja meg az önindító.
2013. jún. 12. 22:18
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/18 anonim ***** válasza:
Hivatalosan elektronika kapcsolja ugye a kompresszort, a motor csak a tengelyt hajtja folyamatosan, szóval valszeg csak amolyan mendemonda. Bár a tuti az lenne egy szerelőt megkérdezni, hogy mivel indokolja, én is kiváncsi lennék rá hogy mi az igazság és az ok. :)
2013. júl. 8. 23:01
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/18 anonim ***** válasza:

Leállítás: Azért kell előbb kikapcsolni egy kicsivel, hogy a z elpárologtatód meg tudjon száradni egyrészt, ugyanis ezen nedvesség csapódik le, amin megülhetnek a gombák, ha úgy tocsog egész nap. Másrészt hogy aklimatizálódhass, nem tesz jót a szervezetednek, ha hirtelen kiszállsz a melegbe.


Indítás:

Változó. Vannak autók, ahol csak a motor járása után (generátorról vett jel) ad feszkót a kompresszorra. Ez úgy működik, hogy az ékszíjtárcsáját mindig hajtja a főtengely (logikus, ezt nem lehet szabályozni), és van egy mágneskuplung, hogyha rá van adva a feszültség akkor beránt, és a hajtást átadja a szíjtárcsáról a dugattyúra.


Az én autómon gyujtástól kezdve kap feszültséget. Tehát beránt. Persze az indítózás pillanatára elenged, de ahogy felpörög a motor ismét beránt. Ha netán nem sikerülne beindítani a motort, akkor ahogy elengedem a kulcsot és már nem teker az önindító rögtön visszavág a kuplung és átadja a hajtást. lehet, hogy a főtengely még épp forog és kicsit megtekeri. Ezt sokszor eljátszva nem túl egészséges neki.


Aztán ha beindul,szintén rögtön odavágja a kuplungot és megy, holott az alapjárat még bőven ingadozhat, lehet hogy rögtön meg is áll az autó, az meg szintén nem túl jó neki, hogyha úgy áll meg, hogy a kuplungja meg be van rántva, megszorulhat a dugattyú.


Szóval én javaslom, hogy állítsd le arra a kis időre, vagy építs be egy elektronikát, ami a generátorról veszi a jelet kis késleltetéssel, és csak akkor ad feszültséget a kompira.

2013. júl. 9. 08:08
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/18 A kérdező kommentje:

köszi :)

én egyébként ki szoktam kapcsolni pont azért hogy a víz elpárologjon mert akkor nem lesz büdös, indításkor meg akkor kapcsolom be ha már megy a motor. eddig is így tettem, csak most hallottam ezt az infót és furcsálltam azért kérdeztem meg.


Egyébként még azt is mondták hogy ha magas fordulatnál kapcsolom a klímát akkor megszorulhat a dugattyú..

ez mennyire igaz, és mennyire kell hogy magas legyen a fordulat?

2013. júl. 9. 10:48
 8/18 anonim ***** válasza:

Lehet benne valami, de nem tartom valószínűnek. Én azt tapasztaltam, hogyha - akár alapjáraton - kikapcsolom a klímát, akkor nem kattan rögtön a kuplung, hanem még egy darabig pörög és úgy "áll ki". Nézz be az ékszíjakhoz, ha látod a kompresszort, akkor van a bal oldalán egy tárcsa, ami csak akkor forog, ha be van húzva kapcsolva.


Szóval én ha magasabb fordulaton kapcsolom ki, akkor gondolom a tehetetlenségénél fogva és a centrifugális erő miatt szép lassan lepörög és úgy áll meg. Ha valamelyik kompresszor mégse így működne, és nagy fordulaton (2-3ezer) pörög, amikor megállítod, akkor hirtelen kéne a dugattyúnak megállnia, ami tényleg nem lenne jó. De erre nem sok esélyt látok.

2013. júl. 9. 11:00
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/18 A kérdező kommentje:

köszi!


és a bekapcsolással mi a helyzet, ha mondjuk autópályán 4000-es fordulatnál kapcsolom be?

2013. júl. 9. 14:53
 10/18 anonim ***** válasza:
Semmi. Eleve a hűtési igénytől függően amúgy is ki-be kapcsolgat a mágnes. Ha már lehűlt az utastér nem jár folyamatosan a kompresszor.
2013. aug. 25. 22:33
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!