Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Automata klímás autónál ha...

Automata klímás autónál ha alapból be van kapcsolva a klímakompresszor és mondjuk be van állítva 22 fok, de kint csak 16 van, akkor is megy a kompresszor és ezáltal többlet fogyaszt az autó?

Figyelt kérdés
Vagy ezt olyankor ő automatikusan kikapcsolja, hiszen inkább fűteni kéne mint hűteni. Vagy bután megy akkor is kompresszor csak a hideget nem juttatja az utastérbe?
2013. jún. 29. 11:10
1 2
 1/13 anonim ***** válasza:
Tartja a 22 fokot.
2013. jún. 29. 11:16
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/13 anonim ***** válasza:
A klímakompresszoron van egy mágnes ami csak akkor kapcsolja rá a kompresszort amikor arra szükség van.
2013. jún. 29. 11:41
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/13 anonim ***** válasza:
44%
Az automata klímának pont ez a lényege, hogy manuálisan nem tudod bekapcsolni a kompresszort, azt a rendszer vezérli, ha szükség van hideg levegő bejuttatására.
2013. jún. 29. 11:48
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/13 anonim ***** válasza:
Az enyémben télen is mindig beteszem 26 fokra, és fűt rendesen.
2013. jún. 29. 12:10
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/13 A kérdező kommentje:

Na, a kérdésre még mindig nem jött válasz úgy látom...

Tudom, hogy van benne egy elektromágneses kuplung, nem is ez volt a kérdés.

Automata digit klímám van és bizony a menüben be lehet állítani "eco" funkciót, amikor állandóan lekapcsolja a klímakompresszort beállított hőfoktól függetlenül és van az "AC" állás. amikor megy a kompresszor. Csak épp azt nem tudom, hogy mi van akkor ha kint is hideg van. Akkor tudja hog y le kellene állítani a kompresszort a kuplungon keresztül mert fölösleges járatni?

Nem gondoltam volna hogy ez ennyire bonyolult kérdés, de legfeljebb kitapasztalom...

2013. jún. 29. 14:34
 6/13 anonim ***** válasza:

Mi meg nem gondoltuk, hogy ennyire bonyolult megérteni a válaszokat.


A beállított hőfokot fogja tartani az autó, ha kell fűt, ha kell hűt. A kinti hőmérséklet nem érdekes, mert lehet kint 16 fok és bent 24 is, ha egész nap besütött a nap. Be fogja kapcsolni a kompresszort, hogy lehűtse a kívánt hőfokra. Ha pedig magasabb a beállított hőfok, fűteni fog.

2013. jún. 29. 14:44
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/13 A kérdező kommentje:

Akkor még egyszer: Még mindig nem ezt kérdeztem!

Tegyük fel, borult idő van, vagy éjszaka. Akkor mi van? Lekapcsolja magát a kompresszort is, vagy csak nem hűti az utasteret de a kompresszor jár?

2013. jún. 29. 14:47
 8/13 anonim ***** válasza:

Ezek szerint a kompresszor működésével nem vagy tisztában, ez nekem nem volt egyértelmű.


A kompresszorban az összes elektronika egy mágneskuplung, amiről már írtál is. Ha ez beránt, akkor forog a dugattyú, ha nem akkor nem. Mert az ékszíjtárcsáját egyébként mindig hajtja a vezérműtengely.


Szóval nincs olyan, hogy be van kapcsolva, de nem hűt. Ha mozog a dugattyú, akkor jár a hűtőközeg (R134A) ezáltal hűt.


Vagy beránt a kuplung, vagy nem. Ennyit tud.


Ezt pedig a már fentebb módon szabályozza.

2013. jún. 29. 14:50
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/13 anonim ***** válasza:

Adok egy komplex választ, mert sejtem, hogy ezt se fogod érteni.


Szóval együk fel, hogy kint van 20 °C, egy hűvös nyári este, az utastér egész nap tűző napon állt, és van bent 35°C.


Te beállítod 22 °C-ra, ami több, mint a kint hőmérséklet. Ezt érzékeli, és - járó motor mellett - beránt a mágneskuplung (egy egyszerű tekercs, ami egy tolattyún mozgatja a kuplungot). Ezáltal a hajtás a szíjtárcsáról átadódik a kompresszor dugattyújára, elkezdi szállítani a gázt. A tömörítás hatására cseppfolyósodik, azaz lehűl, az elpárologtatón lecsapódik a hideg, kondenzvíz keletkezik, ami kifolyik a kocsiból, a felmelegedés hatására ismét gáz formában visszajut a kompresszorba, és így tovább.


Ha elérte a 22°C-ot a mágneskuplung kikapcsol, vagy kever hozzá egy kis meleget, és úgy tartja a hőfokot.


ECO módban van egy hiszterézis, mondjuk lehűti 18°C-ra, és 24-nél kapcsolja vissza, így nem terheli folyamatosan a motort. De a szíjtárcsát ekkor is hajtja, de mivel az szabadon fut, nincs terhelés.

2013. jún. 29. 14:57
Hasznos számodra ez a válasz?
 10/13 A kérdező kommentje:

Most ennyire ráérsz vagy tényleg nem érted a kérdést?


Tegyük fel, nincs 35 fok az autóban. Bent van mondjuk 20 fok (és ennyire van állítva a hőfokszabályozó is), kint 16. Tehát inkább fűteni kéne. De be van nyomva az AC. Ekkor mi a helyzet? Tudja az elektronika, hogy ilyenkor nem kéne jelet adni a kuplungnak és nem is teszi?

Tehát nem ránt be a kuplung, nem jár a kompresszor dugattyúja? Ezt kérdezem már sokadjára.


"Eco" módban garantálom hogy soha az életbe nem fog berántani a kuplung még ha 40 fok is van az autóban és letekerem minimumra a hőfokszabályozót. Csak ugyan azt a 40 fokos levegőt fogja keringetni a ventilátor, a kompresszor ékszíjtárcsája meg csak szabadonfutózik. Pontosan ezt írja az autó kezelési útmutatója is. Eco állásban olyan mintha nem is lenne benne klíma.

2013. jún. 29. 15:28
1 2

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!