Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Hogyan kell elvezetni egy...

Hogyan kell elvezetni egy ilyen autot?

Figyelt kérdés

Szoval megvan nekem a ' B ' kategoriás jogositványom,de egyszerüen.nem fér a fejembe hogyan lehet vagy mi képp kell elvezetni egy automata vagy fél automata váltós autot.


Ugyan is nem vagyok régi soför,még csak kezdöi engedélyem van ugyan is 1 éve van meg a jogositványom.


Sok helyen olvastam hogy az automata váltókba igy van :

P - Parkolozár

N- Üres

D - Elöremenet

R - Hátramenet


Meg még emelet van valami + és - jel is az automata váltón.


Szoval most szinte semmit nem értek. Például ha elakarok indulni akkor hogyan kell csinálni,elöbb D be rakom és gázt adok és ennyi?


Mert ugye a manuálisnál elöbb rakom 1.- be aztán gáz és lassan fel a kuplung.


Meg mi van akkor ha tul nyomod a gázt és felpörög a motor? Ezt ugy értem hogy adod a gázt a fordulat szám növekszik és a motor hangja megemelkedik. Mert ha magas fordulaton müködtetem akkor az üzem anyag fogyasztás nöl meg. A manuálnál ugyan is ezért találták ki a sebbeség váltást hogy sporoljunk az üzemanyaggal egy részt.


Példának irom hogy :

A hagyományos váltos autommal elindulok mikor eléri az autom a 20 at akkor 2.be rakom. Majd nyomom a gázt ha megyek 30-35 el a motor hangja megemelkedik + a fordulat felszökik. Hogy ne menjen fel a fordulat meg a motor ne bögjön fel rakom 3.ba.


Automatánál ahogy nyomom a gázt ugy rakja a sebességet magátol? Ott olyan elö sem fordulhat hogy lefulladnál vagy felbögne a motor?


Meg azt olvastam még ha meg akarok állni akkor P be teszem a váltot.

De miért P be miért nem N be? Ugyan is az N az üres.


Én mindig ugyállok meg hogy fék majd kuplung majd ha az auto megáll üresbe teszem kézifék és elengedem a pedálokat.


Automatánál ez hogy van?

Van közületek olyan akinek ilyen van? Hogy tudtok vele közlekedni a napokban? Hogy igazodtok el ezeken? És akkor még egyszer mi az a + és - jel?


Valamint mi a helyzet a fél automatánál ott hogy van mindez?


Elöre láthatolag ilyen autot szeretnék venni melyben automata sebbeség váltó van,viszont a szalon nem engedi.hogy felügyelet melett menjek egy kört egy régi üres parkoloba,igy viszont nem merem megvenni mert sejtelmem.sincs hogy hogyan induljak el álljak meg vagy hogyan parkoljak,kanyarodjak.


Ui: A müszakis dolgoktol légyszives kiméljetek,nem értem ennek az egésznek az elvét.



2013. aug. 30. 16:39
 1/9 anonim ***** válasza:

ezt olvasd végig:

http://www.gyakorikerdesek.hu/kozlekedes__autok-motorok__251..


A 7-es választ írtam én. Azt hiszem, tömören leírtam a lényeget.

Automatát nem nehéz vezetni, bárki mondjon bármit. Csak meg kell szokni.

2013. aug. 30. 16:52
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/9 anonim ***** válasza:
Mondjuk személy szerint nekem sokat ront a mvezetési élményen ha automata váltóssal kell mennem valahova, sajnos a céges iylen, szóval nem tudom elkerülni. Persze kényelmesebb ez igaz.
2013. aug. 30. 16:59
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/9 anonim ***** válasza:

"Sok helyen olvastam hogy az automata váltókba igy van :

P - Parkolozár

N- Üres

D - Elöremenet

R - Hátramenet"


Majdnem, a sorrend nem épp ez. A D és az R között van az üres (N) és legelöl a P.


Meg még emelet van valami + és - jel is az automata váltón.


Csak az újabbakon, amiken lehet kézzel is váltani, mint pl. a "Tiptronic"


"Szoval most szinte semmit nem értek. Például ha elakarok indulni akkor hogyan kell csinálni,elöbb D be rakom és gázt adok és ennyi?"


A fékre lépsz, beteszed a kiválasztott fokozatba, leveszed a lábad a fékről és gázt adsz.


"Mert ugye a manuálisnál elöbb rakom 1.- be aztán gáz és lassan fel a kuplung."


Ezt elvégzi helyetted a technika.


"Meg mi van akkor ha tul nyomod a gázt és felpörög a motor? Ezt ugy értem hogy adod a gázt a fordulat szám növekszik és a motor hangja megemelkedik. Mert ha magas fordulaton müködtetem akkor az üzem anyag fogyasztás nöl meg. A manuálnál ugyan is ezért találták ki a sebbeség váltást hogy sporoljunk az üzemanyaggal egy részt.


Példának irom hogy :

A hagyományos váltos autommal elindulok mikor eléri az autom a 20 at akkor 2.be rakom. Majd nyomom a gázt ha megyek 30-35 el a motor hangja megemelkedik + a fordulat felszökik. Hogy ne menjen fel a fordulat meg a motor ne bögjön fel rakom 3.ba.


Automatánál ahogy nyomom a gázt ugy rakja a sebességet magátol? Ott olyan elö sem fordulhat hogy lefulladnál vagy felbögne a motor?"


Az automata attól automata, hogy elvégzi többek között a váltást is, az nem fordulhat elő jól működő automatánál, hogy lefulladjon!


"Meg azt olvastam még ha meg akarok állni akkor P be teszem a váltot.

De miért P be miért nem N be? Ugyan is az N az üres."


Ha pl lámpánál állsz, akkor használod az N (üres) fokozatot, ha leparkolsz akkor kell P állásba kapcsolni, mert rendszerint ezeken nincs kézifék.


"Én mindig ugyállok meg hogy fék majd kuplung majd ha az auto megáll üresbe teszem kézifék és elengedem a pedálokat."


Automatával csak leveszed a lábad a gázról, és amikor kell fékezel, nem kell semmit csinálnod!


Menj már néhány kört valamelyik városi busszal (pl. BKV), és nézd meg a sofőr lábát, hogy mit csinál vele!

2013. aug. 30. 17:02
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/9 A kérdező kommentje:

Köszönöm a válaszokat.


Utolsó : Köszi a válaszodat neked is.


Még annyi lenne az utolsó kérdésem hogy :


Ha meg akarok állni akkor se kell a seb váltoval semmit se csinálnom csak P be tenni ha elhagyom a gépjármüvet?


----

Gyakorlatilag még mindig nem értem mi a különbség a P és az N között.


Ha N be raknám és kiszállok a kocsiból akkor elgurulna pl egy lejtön?


Az utolsó mondatoddal pedig nem tudok egyet érteni sajnos,mi nem a fövárosba élünk,és felénk hagyományos buszok járnak,igy ezért jöttem ide fel megkérdezni. Mert még ismerösöm sincs aki segithetne.


Lényegébben hasznos dolgot irtál,kezdem megérteni,szoval köszönöm,ment a pozitiv értéklés a válaszodra.

2013. aug. 30. 18:51
 5/9 anonim ***** válasza:

"Ha meg akarok állni akkor se kell a seb váltoval semmit se csinálnom csak P be tenni ha elhagyom a gépjármüvet? "


Azért az sem árt, ha leállítod a motort mielőtt otthagyod valahol az autót :)


Az N az üres. Ha N-ben hagyod akkor ELGURUL az autó pl. egy dombon. A P az olyan, mintha sebességbe hagynád a leállított motorú autót. Tehát nem gurul el.


Az automata váltó rohadt egyszerűen működik. Ha menni akarsz nyomod a gázt, ha meg akarsz állni akkor a féket... Normál közlekedés esetén (tehát ha csak a pirosnál állsz) nem kell piszkálni a váltót, nyugodtan taposs a féken D fokozatba. Ha sokat kell állnod (pl. sorompó) akkor tedd P-be.


Sok autónál van egy benyomható gomb a sebességváltón, azt benyomod és akkor tudsz váltani a P-N-D között. Más típusoknál a FÉKET is nyomni kell, a nélkül nem engedi. Ebből következik, hogy csak álló helyzetben tudod birizgálni a váltót, menet közben nem.


A triptronic / easytronic váltóknál előfordulhat, hogy van + / - jel is. Ilyenkor annyi történik, hogy kézzel tudod a sebességi fokozatokat váltani, de nincs kuplung, sőt, a gázról sem kell leszállni váltás közben. Az én autómban ez úgy működik, hogy D állásban balra húzom oldalt a váltót és akkor tudom fel-le lökdösni a sebességeket. Ha pedig visszatolom D-be akkor semmit nem kell csinálni.

2013. aug. 30. 19:24
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/9 anonim ***** válasza:

"Gyakorlatilag még mindig nem értem mi a különbség a P és az N között."


Pedig a kérdésben már leírtad! A P reteszel, az van kézifék helyett.


"Ha N be raknám és kiszállok a kocsiból akkor elgurulna pl egy lejtön?"


Elgurulna, de nem fogod úgy hagyni, mert amíg nem teszed P-be, addig nem tudod leállítani és kivenni a kulcsot!

2013. aug. 30. 21:39
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/9 anonim ***** válasza:
"A P reteszel, az van kézifék helyett." Azért itt egy kicsit vitatkoznék veled, mert én még nem találkoztam olyan automatával amiben ne lenne kézifék, ami persze nem zárja ki, hogy nincs ilyen, de mondj már nekem egy ilyen típust!
2013. aug. 30. 23:28
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/9 anonim ***** válasza:
Én úgy emlékszem, mintha a régi automata VW-ekben nem lett volna kézifék, de az újaknál már azokban is van.
2013. aug. 31. 08:42
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/9 anonim ***** válasza:

Ezt legegyszerúbben úgy lehet megfogalmazni, hogy P állás: üres kézifékkel; N állás: üres kézifék nélkül.


A régebbi amerikai, kormányváltós automata kocsikban nincs kézifék! Az az igazi automata! A konkrétan kézifékkel felszerelt automata csak később jött be.

2013. aug. 31. 10:58
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!