Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Megéri még dízel autót venni,...

Megéri még dízel autót venni, hogy +20 Forinttal drágább a gázolaj?

Figyelt kérdés
Ez pedig valószínűleg még tovább fog nőni, mert egyre több Európában az eladott dízel autó.
2013. szept. 14. 18:21
 1/10 anonim válasza:
Meg.
2013. szept. 14. 18:31
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/10 anonim ***** válasza:
100%

25 éves, kopott szívócsótányom 6,5 litert fogyaszt városban.

Egy azonos kategóriájú benzines nem nagyon fogyaszt 8-9 liter alatt. A különbség tehát 600-1000 Ft/100km. Szerintem még mindig megéri!

Bár tény, hogy ha nincs temperált garázsod, télen nagyon kényelmetlen a diesel, mert nehezen indul, lassan melegszik be, szar a fűtése stb. No meg szmogriadó esetén is először a dieseleket tiltják ki. Szóval vannak hátrányai is... viszont nagy pozitívum, hogy nem kell a gyújtással, karburátorral bajlódni. A befecskendező szivattyú sose kopik el, hiszen olajban fut minden alkatrésze, beindítod, és a világból kivisz. Az oroszoknak a diesel megnyerte a világháborút. (A T34 dieselmotoros volt, a Tigrisek meg benzinesek.)

2013. szept. 14. 18:31
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/10 anonim ***** válasza:
90%

Diesel autót 2 esetben éri meg venni:


1., Új autó magas évi futásteljesítménnyel

2., Régebbi szívódízel vagy nagyon egyszerű turbo


A ~5 évnél öregebb úgymond "modern" dízeleket nem éri meg használtan megvenni, mert iszonyatos alkatrészárai vannak, ha ledöglik benne valami és máris buktad a benzineshez képest a fogyasztáselőnyt. A porlasztók, a turbók, a nagynyomású rendszerek, a fúvókák mind meglehetősen drágák a dízeleknél és messze nem örök életűek sajnos. A részecskeszűrők is nagy terhelésnek vannak kitéve...


Aztán ugye beszélnünk kell arról is, hogy a dízel nem szereti a rövid városi utakat, mert lassan melegszik be. A turbó nem szereti, ha nem hagyják kihűlni és úgy állítják le...


Összességében annak éri meg dízelt venni aki sokat megy éves szinten, főleg ha sztrádán vagy országúton, mert ott nagyon optimális a fogyasztás és az alacsony fordulatszám miatt a kopás is alacsony.

2013. szept. 14. 19:11
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/10 anonim ***** válasza:
100%

Gyalogolni, vagy biciklizni esőben, hóban jobban megéri? Drága, de nem tudunk ellene mit tenni. Volt ennél drágább is meg még lesz is bőven drágább a mostani árnál.


Ha minden rendben van és ki tudod várni azt az egy, legfeljebb három másodpercet amíg izzít, akkor nem szabad nehezebben indulnia mint nyáron 40 fokban.


Az enyém 6-7 km alatt van üzemi hőmérsékleten. Hogy ez soknak számít-e nem tudom. Engem nem különösebben zavar. Igaz, általában ennek a távnak a sokszorosát teszem meg alkalmanként.


A turbónak semmi baja nem lesz ha városi használat után állítod le. Tehát mondjuk ha 1500-2800-es fordulatszám-tartományban használtad közvetlenül előtte. Esetleg autópályán ha kiállsz egy pihenőnél vagy benzinkútnál érdemes egy percig járatni. Ennyi bőven elég neki. Ha valaki tartósan 4000-ig pörgeti, netán lepadlózza és úgy veszi le a "gyújtást" az okozhat problémát. De nekem ilyen perverzióm még nem volt.

2013. szept. 14. 19:29
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/10 anonim ***** válasza:

Miért hiszi mindenki azt, hogy csak dízel és benzin van a világon? Ott vannak még a valódi hibrid, és az LPG-re alakított benzines autók is.

Pl ha megnézünk egy dízel vs. LPG autót, kiderül melyik előnyösebb...

Pl egy második generációs 2.0 TDCI ford mondeo 6,5 körül eszik, összehasonlítunk egy 2.0 benzinessel, ami benzinből 8,7, LPG-ből 10 körül eszik, erőben kb ugyanannyit tudnak, a dízel 9,9, a benzines 9,8 alatt ér 100-ra, tehát viszonylag dinamikusan és kényelmesen autózható mindkettő.

Tehát mindkét autó km költsége közel teljesen azonos, nem olcsóbb a dízel az LPG-s benzinesnél, viszont a szervizköltségei jelentősen drágábbak amennyiben a sokat emlegetett turbó, meg ilyen-olyan nagynyomású alkatrészek behalnak, cserébe nem vesz el helyet a csomagtartóból a pótkerék, hiszen a legtöbbször a gáztartályt a pótkerék helyére teszik, így a kerék kikerül a csomagtérbe, vagy beszerzünk egy defektjavítót helyette.

2013. szept. 14. 21:06
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/10 anonim ***** válasza:

"Tehát mindkét autó km költsége közel teljesen azonos..."

Ezt üzemanyagköltségre érted? A dízelből kevesebb fogy 1 km-en, te magad írtad.

A benzin és gázolaj között az a "hatalmas" árkülönbség kb 5%. (Most éppen, pár hete még ennyi sem volt.)

A 6,5 a 8,7-hez képest nem 5%-kal kevesebb, hanem több mint 25%-kal!

Ha 420Ft-nak vesszük a benzint, kb 525Ft-os literenkénti gázolaj árnál lennének egálban.


Turbó, nagy nyomású cuccok... valóban drágák, de nem jellemző és nem törvényszerű, hogy havonta, évente cserélni kéne őket. Normális használat mellett, (és normális helyen tankolva) jó eséllyel évtizedekig kiszolgálnak.


LPG... jó dolog. De ne felejtsük el, hogy a gázszett beszerelése sem két fillér. Valamint nagyon pedzegetik az LPG jövedéki adójának az emelését. Akkor máris nem fogja annyira megérni.

2013. szept. 14. 22:36
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/10 anonim ***** válasza:
Az LPG jövedéki adóját már megemelték... és még mindig 270-280 körül kapható, már lassan fél éve változatlan, előtte 220-230 körül volt, ezzel szemben a gázolaj nagyjából hétről hétre emelkedik, mivel borzalmasan magas rá a kereslet újabban. Valamelyik héten olvastam, hogy pl az új BMW-k több mint 90%-át dízel motorral adják el, ha ez így folytatódik, hamarosan le fogja körözni a gázolaj ára a benzint, hát még az LPG-t...
2013. szept. 14. 22:51
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/10 anonim ***** válasza:
VW ket nézd meg.rengeteg van belőlük olcsón megkapod,és még a hentesnél is kapsz hozzá alkatrészt.
2013. szept. 14. 23:49
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/10 anonim ***** válasza:
A gázolaj (és előtte a benzin is) árának emelkedése hétről hétre nem azért van, mert pár hét alatt annyi új dízel üzemű járművet helyeztek volna forgalomba. Előtte a 445Ft-ról 410-re való csökkenés sem azért volt, mert tömegesen adták volna le a bontókban a dízel kocsikat. Ennél azért összetettebb a dolog. Nézd meg az elmúlt három hónap kőolaj világpiaci árának alakulását és rájössz! Arra is szépen magyarázatot adnak a grafikonok, hogy mért lehetett csökkenteni a benzin árát a héten.
2013. szept. 15. 09:39
Hasznos számodra ez a válasz?
 10/10 anonim ***** válasza:
LPG-nél ne feledkezzünk meg a tartály rendszeres nyomáspróbájáról, a gázbiztonsági szemléről, magasabb vizsgadíjról sem... no meg arról sem, hogy az olcsóbb gázszetteket csak üzemmeleg motornál lehet átváltani, úgy meg már városban, rövid utakon nem olyan nagy tuti.
2013. szept. 15. 16:44
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!