Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Mit lehet tenni, hogy egy...

Mit lehet tenni, hogy egy diesel autónak jobb legyen a fűtése?

Figyelt kérdés
Egy viszonlag régi autónk van, Opel Astra-F 1,7D típusú, de télen bele lehet fagyni. Ez típus hiba lehet, vagy a mi autónkkal lehet valamilyen gond? Ti mit gondoltok?
2009. nov. 9. 14:30
 1/9 anonim ***** válasza:
A hőmérő alapján bemelegszik rendesen a hűtővíz? Ha nem, valószínűleg termosztát hiba. Lehet, hogy alig észrevehetően hengerfejes - ez az első tünet, az is lehet, hogy vízköves, vagy eldugult a fűtőradiátor.
2009. nov. 9. 14:47
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/9 anonim ***** válasza:
100%

Nem hiszem, hogy a trópusokra szánták és nincs benne fűtés:), és még nincsenek is olyan hidegek, hogy amiatt ne melegedne fel.

Ha a hűtővíz menet közben felmelegszik és akkor sincs fűtés akkor a fűtőradiátorral lehet gond, valószínűleg elvízkövesedett.

Ha a hűtővíz nem melegszik fel üzemi hőfokra, 90fok fölé, vagy meg se mozdul a mutató akkor azért nincs fűtésed, ekkor a termosztáttal lehet gond.

Ha nagyon nehezen melegszik fel a motor több 10km akkor is lehet gond a termosztáttal, ami nem egy drága alkatrész(pár ezer Ft) és könnyű is cserélni,remélhetőleg csak "ennyi" a gond.

2009. nov. 9. 14:48
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/9 anonim ***** válasza:

A típust ismerő tud válaszolni arra, mennyire típusfüggő a dolog. Amit tennék/szoktam tenni, hogy a hűtő elé belógatok egy ponyvát, a hűtés hatékonyságát csökkentendő: a dízel ugyanis érzéketlen a szegény (légfelesleggel égő) keverékre, ennek okán eleve kisebb mennyiségű anyagot éget el, amitől kevésbé melegszik a hűtővíz is, így az azzal fűtött fűtőradiátornak se sok leadnivalója van.

Tehát, hidegben a ponyvával csökkentem a menetszél hűtőhatását, ill. ha már melegszik a motor az indulás után, akkor fokozatosan emelem a fordulatot, mert - lévén a saját tdi - turbó működése / használata gyorsítja a víz melegedését (amit egyre nehezebb lesz az "üzemmeleg" tartományban tartani). Józan ész mellett igyekezni szoktam később: 2500-3000 körül váltogatni.

A helyedben megnézném a fűtőlevegő csöveit, ill. ha van izzítógyertyás hűtővízmelegítés (rásegítés) az opelnél, akkor talán az ott lévő gyertyák elöregedhettek.

Tippem az, hogy a 'német' autóval azért az alpokban sem szükségszerűen kell megfagyni télen, tehát nem normális, ha nem fűt.

2009. nov. 9. 14:57
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/9 A kérdező kommentje:
Köszi a válszokat! Szoktunk betenni mi is takarást a hűtő elé. Tavaly télen volt nagyon hideg a kocsi, az idén még nem, ezért már most előre próbálunk valami megoldást keresni, hogy ezen javítsunk.
2009. nov. 9. 16:18
 5/9 anonim ***** válasza:
100%
Az astrákban vectrákban ha beszarik a termosztát és nyáron felforralja a vizet akkor nyárra kiveszik belőle és ha eladásra kerül, akkor már nem teszik vissza bele. 3-5.000. Ft körüli összegbe kerül célszerű megvenni és télre beletenni, mert ha 60-70 fokos motorral jártok vele nemhogy a fűtése is sz@r lesz de a motort is nagyobb igénybevételnek teszitek ki. A nem üzemmeleg motor jobban kopik többet fogyaszt stb...
2009. nov. 9. 16:53
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/9 anonim ***** válasza:
Az hogy diesel az autód az egyáltalán nem jelenti azt hogy rossznak kellene lenni a fűtésednek. A legnagyobb köze a termosztátnak van hozzá, ez teszi lehetővé hogy elérje az üzemi hőmérsékletet, nagyjából úgy müködik, hogy mikor beindítod az autót hidegen, elindulsz a termosztát zárva van a hűtőfolyadék nem kering (épp azért hogy minél hamarabb elérje az üzemi hőfokot a folyadék hőmérséklete), egy bizonyos hőfoknál kinyit a termosztát és elkezd keringeni a víz, de ekorra már fűtésed is van. Még az is előfordulhat hogy kibelezték a termosztátot valamelyik nyáron mert forralta a vizet ahelyett hogy vettek volna bele egy másikat nem gondolva a télre és a motorkopásra (ha ez van akkor állandóan kering benne a hűtőfolyadék és azért nem bírja elérni az üzemi hőfokot, és ezért nem fűt). De ha jó az üzemi hőmérséklet amit óra is jelez a műszerfalon akkor következő lépésben a fűtéscsapra tippelnék.
2009. nov. 9. 17:00
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/9 anonim ***** válasza:

hello,én tavaly cseréltem a Fordomban fűtőradiátort,azóta olyan meleg van benne mint a pokolban.90%ban ez okozza idős autóknál..benzin-dízel egyaránt

de megnézhetitek a termosztátot is.

2009. nov. 11. 21:39
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/9 A kérdező kommentje:
Köszi a válaszokat! A termosztát jó és a vízhőfok is. Úgy tűnik marad a vízkő.
2009. nov. 12. 10:00
 9/9 anonim ***** válasza:
Végig kell menni a rendszeren kézzel tapogatva, egyformán meleg-e a hűtőközeg?Régen a Lada például fűtéscsap miatt is problémás volt.A fűtő radiátornál forró kell legyen a víz és akkor a ventilátor is forró levegőt nyom...
2010. ápr. 4. 13:58
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!