Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Miért eszi az autóm az olajat?

Miért eszi az autóm az olajat?

Figyelt kérdés

Rendszeresen ellenőrzöm az autóm olajszintjét, és mostanság feltűnt, hogy fogyott egy kis olaj, de az okát nem találtam. Mostanság felfedeztem, hogy amint az autó bemelegedett, fehér füst jön a kipufogóból, aminek elég égett szaga van. Tehát megvan, hova tűnik az olaj. Érdekelne mi lehet ez. Én szelepszár szimeringre gondolok.

Az lenne a kérdésem, hogy ilyen esetben az összes szimeringet ki kell cserélni, vagy rá lehet jönni melyik a hibás. Csak, mert hathengeres az autó, ezért elég zsebbenyúlós lesz/lenne a dolog. Egyéb más ok? A motor nem futott sokat, tehát nem lehet kopott. Érdekesség, hogy hidegen nem produkálja, csak üzemi hőmérsékleten.

Valamint, ha egy árat is tudnátok írni, mennyibe fájhat majd a dolog, azt megköszönném!



2013. okt. 24. 16:59
 1/10 anonim ***** válasza:
Ha fehér a füst, akkor eszi a hűtőfolyadékot, tehát hengerfejes.
2013. okt. 24. 17:04
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/10 A kérdező kommentje:
Mostanában nem kellett hűtővizet utánatöltenem, és még tele van, remélem nem neked van igazad :(
2013. okt. 24. 17:21
 3/10 anonim ***** válasza:

Elkoptak a dugattyúgyűrűid és felhúzza az égéstérbe a motorolajat a tugattyú. Ott meg a hőtől elég. Így tűnik el az olaj.

Ha katalizátorod van akkor azért nem látod hogy füstje van mert az megfogja. Később meg azt tapasztalod majd hogy nehezen indul be hidegebb időbe.

Ilyenkor el kell kezdeni motorgenerálozásra gyűlyteni.

2013. okt. 24. 18:18
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/10 anonim ***** válasza:

A hűtővizet szabadon hagyja, ha kivannak készülve a szelepeid, szelep ülések. Tehát hengerfej!

Nem kell bemutatni én a Mondeomat most csináltattam meg, a gépi munka díj 74-ben megállt, hengerfej, 16 új szelep és a szelepülések. De ez mellett még jött az az autószerelő is, de ez mellett volt fék, futómű stb.

A lényeg az, hogy nem minden esetben jár együtt az olaj illetve a víznek a fogyása is!

2013. okt. 24. 18:23
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/10 A kérdező kommentje:

Ez remek! Igazából, eddig még csak a fehér füst, valamint az olajfogyás a tünet, tehát indul rendesen, teljesítmény nem csökkent, nem állnak le a hengerek, nincs rángatás, olaj és a hűtővíz tiszta. Szóval elég kezdetleges a probléma. Remélem egy hengerfejtömítéssel megúszom. Még vár rá egy 50 km-es út a szerelőig, addig nem használom, azt meg remélem még kibírja!

Költségeket tekintve 150-200-ból kapok új motort is bele, szóval ezzel is lehet kalkulálnom, ha nagyon elszabadulnak a tízezrek, de ezt majd a szerelővel megbeszéljük.

2013. okt. 24. 18:31
 6/10 anonim ***** válasza:
80%
A használt motorba sem látsz bele, nem tudhatod mit veszel!!! Erre is jó ám gondolni, hiszen lehet elmész vele 200 ezret, de az is lehet, hogy különféle elixírekkel tele van nyomva aztán meg 5 ezer után teljesen tönkre megy.
2013. okt. 24. 20:48
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/10 anonim ***** válasza:

Minden autó megeszik valamennyi olajat, még az is aminél a nívópálcán nem látható változás... Csak ott hígul az olaj pl. üzemanyaggal és társaival.


Mennyi olajat eszik meg az autód? pl. X liter / 1000 km...

És mennyi köbcenti, kb. mikor készült és mennyit futott (tudomásod szerint)?

2013. okt. 24. 20:50
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/10 anonim ***** válasza:
100%

Szelepszár szimeringre tippelek, ha a szimering gyári hibás, és átereszt, akkor az olaj az égéstérbe jut. Ha fiatal, keveset futott autó, akkor legalábbis ez valószínűbb, mint a motor és gyűrűkopás.


A hengerfejesség bonyolultabb dolog, és az olajfogyás nem az első számú jellegzetessége, szerintem nálad ez nem áll fenn.


Első körben ajánlanám, hogy végeztess el egy kompressziómérést a hengereken.


Ja és fehér füst: szerintem csak a pára. Hideg időben normális jelenség. Ha a motor kajálja az olajat, akkor kékes a füstje, vagy extrém esetben már fekete.

2013. okt. 24. 20:50
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/10 A kérdező kommentje:

Nem olyan rég 2-3000 km-el ezelőtt, be lett állítva a vezérlés, ekkor ugye a szelepfedelet is levették. Mondták a szerelők, hogy valószínűleg nem futott sokat a motor, mert gyönyörű állapotban volt, sehol egy olajsár semmi. Ezt saját szememmel láttam is. Hogy mennyi sok km van benne sajnos nem tudom, mert volt egy motorcsere, és a mostani futásteljesítményt nem tudtam kideríteni.

Az olajfogyás pedig elég hirtelen következett be, hónapokig semmi változás, most hirtelen fogyott belőle. Mennyiséget nem tudok mondani. Az autó egy 2500-as hathengeres benzines motorral megy, és olyan 10 éves lehet.

Nem hinném, hogy szimplán pára lenne a fehér füst, mert mint említettem, borzasztó, nem normális égett szaga volt.

2013. okt. 24. 22:56
 10/10 anonim ***** válasza:

Valamelyik szelep szimeringje adhatta be a kulcsot, valószínű így lehet hogy egyik napról a másikra elkezdte enni az olajat. Tulajdonképpen arról van szó, hogy valamelyik szelep száránál átszivárog az olaj, és az égéstérbe jut.


Mint mondtam, kompresszió méréssel kiszűrhető, ebből rögtön kiderül melyik hengernél kell a bajt keresni.

2013. okt. 26. 14:27
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!