Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Akkumulátor mérése?

Akkumulátor mérése?

Figyelt kérdés

Folyamatosan leszívja valami az aksit, egyik napról (estéről) másnap reggelre. Már harmadik aksi van a kocsiban (a hiba előfordulása óta), mindegyik ezt csinálja vagyis biztos nem az aksi rossz.


Kérdésem: "sima" digitális multiméterrel hogyan kell feszültséget, töltést mérni? Mi az, hogy sorosan kell rákötni?


Kérdésem: hogyan lehet áramfelvételt mérni?



2013. okt. 31. 10:49
 1/5 anonim válasza:

A feszültség mérésénél az akkumulátor kapcsaira helyezed a multiméter mérőzsinórjait és feszültséget, tehát Voltot mérsz.

Ha sorba kötöd a multimétert, tehát leveszed az aksi +ról a kocsiba menő kábelt és közé bekötöd a multit, és áramerősség, tehát Amper állásban van a multi, meglátod, hogy ha nem megy a kocsi, akkor mennyi Amper áram folyik. Ez mutatja meg, hogy van-e túlfogyasztás. Persze ilyen szerelt állapotba eszedbe ne jusson indítózni, mert felrobban a multiméter, mert ezek általában max 20 ampert bírnak ki 2 másodpercig, nem 100 ampereket.

Ha nagyon nem értesz az autó villamosságához, akkor bízd inkább hozzáértőre a dolgot! Ezt mindenféle rossz szándék nélkül mondom!

Milyen autóról van szó?

2013. okt. 31. 11:24
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/5 A kérdező kommentje:

Köszi szépen, semmi gond, nem értek az autóvillamossághoz :) Közben rájöttem én is, hogy hogyan kell.

Renault Clio, 2002-es, 68e kilométerel.


260mA megy át, ami ha jól tudom nagyon sok egy olyan kocsihoz képest, amiben a gyári immobilizeren kívül nincs semmi extra (rádió van még benne). Régen volt még extra riasztó és immobilizer, de azt már rég kikötötték.


A történet, csak, hogy kiírjam magamból :)


2 hónapja egyszer csak lemerült az akis, nem indult a kocsi. Gondoltam aksi, mert nem volt már mai.


Új akis 1 hétig bírta. Bebikázom, pöcre indul, irány a szervíz (1es). Feltöltik, kocsi indul semmi baja (3 napig ott van). Elhozom, másnap megint nem indul. Kijöttek, bikázták, elvitték. Újra feltöltik, szerintük semmi baja, indul náluk. Hülyének néztek, hogy "nem tudom mit csinál maga a kocsival, de nálunk semmi baja".

Elhoztam tőlük, irány egy gyors autóvillamossági ember. Méreget, valami tényleg szívja nagyon. Generátor tölt. Szerinte önindító. Elvittem másik szervízbe (2es). Önindító újratekercselés. Indul, hurrá, de 1 hónap múlva ugyanez a baja. Visszavittem, 3 hétig náluk volt, de nem tudnak rájönni, pedig náluk is lemerült és nem indult.


Itt tartok most, gondoltam megnézem én egyenként lehúzogatva a biztosítékokat, hátha egyiknél lecsökken a fogyasztás és meglenne a hiba....ha esetleg a szervízek ezt nem tették volna meg, mert nem fért bele a "drága" idejükbe...


Az első lemerülés előtt a csomagtér zára ment tönkre (2-3 héttel), azt az 1-es szervízben cserélték is.

2013. nov. 1. 21:23
 3/5 anonim válasza:

Érdekes sztori.

Az autórádiót érdemes még megnézni, azoktól sok minden kitelik.

Remélem sikerült megoldódnia. :)

2013. nov. 2. 12:11
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/5 A kérdező kommentje:
Megvan a hiba. Az eletromos tükör állító biztosíték kihúzása után csökkent az áramfelvétel és már nem merül az aksi :)
2013. nov. 3. 17:07
 5/5 anonim válasza:
Gratulálok! :)
2013. nov. 3. 20:18
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!