Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » A legmegbízhatóbb autó még...

A legmegbízhatóbb autó még mindig az egyszerű, szívó benzinmotoros?

Figyelt kérdés
Mondjuk 5-6 éves autóknál?
2013. nov. 5. 20:19
1 2
 1/15 anonim ***** válasza:

Jah....

Csak már nem nagyon van ilyen mert az elektronika motorvezérlést beleteszik autómatikusan ami visszarontja a megbízhatóságot. Hiszen a pára amit elsőnek megtámad az az elektronika egy kocsiban. És érdekük hogy hozzá legyél láncolva a merkaszervizekhez. Hiszen abból is profit van.

2013. nov. 5. 20:23
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/15 anonim ***** válasza:
75%
Nem. Mert abban még ott van a gyújtás, ami valamennyire kényes. A legmegbízhatóbb egy nagyköbcentis, kis literteljesítményű, a motor olajköréről kent mechanikus adagolós, porlasztócsúcsos előkamrás szívódízel. Ameddig nem folyik be a légszűrőház szívócsövén a víz, addig az megy bármivel, ami folyákony, szivattyúzható és öngyulladásra hajlamos. Akkor is ha az elektromos rendszere tök halott, vagy még akku sincs benne. Tipikus ilyen túlélőautó az ős-ős Land Rover Defender (nem a mia elkorcsosult változat, hanem mondjuk a 60-as, 70-es években készült).
2013. nov. 5. 20:27
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/15 anonim ***** válasza:
Lehet az lenne,de manapság már nem csinálnak egyszerű autókat,nehogy ne kelljen költeni rá.
2013. nov. 5. 20:40
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/15 anonim ***** válasza:
Manapság már nem csinálnak egyszerű autót, mert nem felelne meg a környezetvédelmi előírásoknak és igény sincs rá. Az új autó vásárlók elég kis rétegét teszik ki azok, akik még 2013-ban is régi Swift egyszerűségű autót akarnak.
2013. nov. 6. 00:35
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/15 anonim ***** válasza:
mondjuk a swift pont szar példa, mert az a mai napig 1.2-es szívó benzinmotorral készül, ugyanis a suzuki nem gyárt turbós benzinmotort, talán egyedüliként a mai világban...
2013. nov. 6. 01:05
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/15 anonim ***** válasza:

Meg 1.3JTD-vel ;-)


Meg ha kicsit elvonatkoztatsz, akkor nem konkrétan a modellre gondoltam :)

2013. nov. 6. 01:52
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/15 anonim ***** válasza:
A forgalpmban lévő autók ,szerintem 70%-a nem felel meg a környezetvédelmi előírásoknak.
2013. nov. 6. 16:32
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/15 anonim ***** válasza:
a 2 ütemű szívódízel mechanikus adagolóval a legmegbízhatóbb motor... bár ilyen nincs autóban, inkább csak hajóban és traktorban :)
2013. nov. 7. 00:09
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/15 anonim ***** válasza:
Nincsen kétütemű szívódízel. A kétütemű dízelek mind feltöltöttek, szívóköri túlnyomás nélkül be sem indíthatók, mert az alsó holtponti szelepösszenyitás alatt szívótéri túlnyomás nélkül nincs a hengerben töltéscsere. Ezért sűritett levegővel indítják. Pont a macerás indítási rituálé miatt alkalmazzák hajókban és mozdonyokban, ahol két karbantartás között jó esetben le sem állítják a motort.
2013. nov. 7. 22:58
Hasznos számodra ez a válasz?
 10/15 anonim ***** válasza:
53%

Nincs 2 ütemű szívódízel? Akkor én most rögtön felrakom a netre 200 millió dollárért a TZ4K-t, mert itt áll a garázsban, ezek szerint ez valami szupertitkos NASA fejlesztés, vagy az ufók hozták... :)


Viccet félretéve szerintem te nem tudod miről beszélsz... Milyen szelepösszenyitás? 2 ütemű motorban nincs szelep, mivel résvezérlésű, épp ezért abszolút nem igényel szervizelést...

Milyen szívótéri túlnyomás? Miért nincs töltéscsere turbó nélkül? Felső holtponton a forgattyúsházban van depresszió, és a hengerben kompresszió, visszafelé pedig pont fordítva, mivel amikor fent van a dugó, a forgattyúsházba szív, mikor megy lefelé, azt összesűríti, és lefelé haladva először kinyitja a kipufogó rést, ekkor kiszáguld a kipufogógázok nagy része, aztán még lejjebb a felömlőket, és a forgattyúsházban lévő túlnyomás felszáguld a hengerbe, irányított íven a hengerfejig, ami által kitolja a maradék elhasznált gázt, és átveszi a helyét,(és elindul szépen kifelé a kipufogón, ezért kell a benzinesre rezó, de a dízelnél csak üres levegő vész kárba, azért meg tökmindegy...) aztán máris indul felfelé a dugó és kezdődik az egész elölről...


Ugyanúgy működik a 2 ütemű dízel mint a 2 ütemű benzines, csak karburátor és gyújtógyertya helyett adagoló van rajta, és egy porlasztó a hengerfejben, meg jóval nagyobb lökethossz, a nagyobb kompresszió miatt, de azon kívül semmi különbség.

2013. nov. 8. 00:29
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!