Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Motort szeretnék venni olyan...

Motort szeretnék venni olyan 450E ig, Honda Hornet, Yamaha Tdm 850, Gsx-r 750-1000, cbr600 ezek mind 96-00 gyármányok. Mennyire megbízhatóak ezek?

Figyelt kérdés

esetleg 2 személyem mennyire kényelmesek ezek a motorok gondolok itt mondjuk 700km utra, egyáltalán elmernétek indulni ezekkel ekkora útra.


tudom hogy majdnem mind más kategoria de egyikbe ez a másikba az tetszik.



#Honda Hornet #yamaha tdm
2013. nov. 9. 11:05
 1/4 anonim ***** válasza:

Ha hosszabb túrákra szeretnél akkor a R betűs motorokat el kell felejtened. ( GSX-R, CBR RR ). Ezeket nem arra találták ki.

Egyébként sem kapsz 450e Ftért ( Pályamotort azt kaphatsz, de az neked nem "pálya" szerintem ). Hovatovább 2000-es GSX-R 1000 egyébként sem létezik, 2001-ben debütált és váltotta az GSX-R 1100-et). Egy régebbi 750-es SRADot talán már kapsz ennyiért, de ezeket sem túrázásra tervezték.

A CBRből is max az F változatok jöhetnének számításba, de szkeptikus vagyok az anyagi keretet ismerve.

TDM már szűkösen belefér ebbe a keretbe, erre még azt is mondanám, hogy megveheted ha normális tulajt fogsz ki ( sportmotort egyáltalán nem vennék ilyen ilyen régi évjáratban ).

Ugyanez a helyzet a Hornettel is. Mindenképp e két utolsó gépben kellene gondolkodnod ha nem akarsz az általad felsoroltaktól eltérni.


Én mindenképp többet szánnék motorvásárlásra - legalábbis a magyar piacot ismerve - és 10 évvel megtoldanám a 96-os alsó évjárati határt.

2013. nov. 10. 01:09
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/4 anonim ***** válasza:

"sportmotort egyáltalán nem vennék ilyen ilyen régi évjáratban"


Miért nem???Te úgy látom nem ismered azt a mondást hogy Öreg vas nem "sz*r"vas.Az én ismerőseim közül 3 nak van 2000-s évjárat alatt motorjuk ugyan jól mennek semmi bajuk nincs.Vagy van rossz tapasztalatod hogy így leírtad az idősebb motorokat?

2013. nov. 11. 16:05
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/4 anonim ***** válasza:

Igen. Nem véletlenül írtam magyar motorpiacot. Az elmúlt másfél évben sikerült is betekintést nyernem a bugyraiba. Az előző gépem (is) egy sport motor volt, egy K1 Gixxer. 10 évig használtam, tehát elmondható, hogy nem mai vas volt. Teljes jó volt motorikusan, bár egészen biztosan hamarosan kell rá költenie az új tulajnak -> pl vezérműláncot kell cserélni. A motor mindent megkapott amit 6e-ként szüksége volt és vezetett szervizkönyve volt ( bár ez szerintem nem nagy dolog ). 68e Kmrel adtam el, hozzám 1800Km-rel került anno. Nem mondom, hogy nem mentem vele, de nem gyilkoltam szét a lelkét ( ezért is volt nálam több mint egy évtizedig )

Szóval elkezdtem én is másik motor után nézelődni és nagyon meglepő tapasztalatim voltak:


- 2001-es GSXR tulaj ( miután rákérdeztem miért nem az eredeti matrica szett van a motoron) : "ez így jött ki a szalonból". Hát hogyne, barátom.


- 2006 körüli RR: teleszkóp olaj volt cserélve? Reakció: "Miért, abban is van olaj?". Egyébként a kormánycsapágy is rossz volt, és eresztett a szimmeringeknél a teleszkóp.


- 2003-as R1 tulaj: szerviz könyv? "Hát az nincs, de a haver szerelte okosba" Oké. Milyen időközönként és miket raktatok bele? "Hát úgy 2 éve cseréltünk, de szép színe volt cserekor a régi olajnak" Aha...


- A kedvencem pedig ez volt ( ez is egy gixer tulaj volt): Ennek már el kellene egy szinkron..."Há minek, ez innnyeeektoroos, látszik nem értel hozzá". Csendsen jegyeztem meg, hogy injektor-szinkron is van a világon és esetleg töltse le a szerviz manualt az internetről és bizonyosodjon meg róla.


Hozzátenném, hogy én nem vagyok motorszerelő. Hajtom a gépet, de nem értem mitől megy, állítólag mókusok hajtják...:)

Amit lehetett én csináltam a motoron ( kisebb karbantartások) de a kötelező periódusokat szervízre bíztam. ( Bár nagyon meg voltam velük elégedve 10 év alatt egyszer sikerült elgyilkolniuk az olajleeresztő menetét - megjavították, + az ülés alatti csavar egyik menetét. Abba én fúrtam nagyobb furatot + vágtam új menetet ).

Szóval minden nyűgjét közöltem a vevővel: az időnként megjelenő F1 hibát és a dealer mód titkait, a leégett generátort + fesz szabályozó cserét ésatöbbi. Mert egy idősebb motornak azért van pár.


Nem arról van szó, hogy egy idősebb sportmotor már szutyok, de nagyon bele lehet vele fürödni. Nekem picit úgy tűnik, hogy vannak olyan tulajdonosok a régi motorja eladásából újat szeretne venni vagy éppen pár év alatt szépen "lelakta" a gépet és most szabadulna tőle.


Az, hogy a hringen mentek pár karikát alkalmanként szerintem sokkal jobb, mintha a motort városi araszolásnál használták. Vagy ha éppen karcos az idom, de egyébként karbantartott gép. Mondjuk az is gyanús nekem ha már valami csillivilli, de nincsenek meg a gyári alkatrészek...


Teljesen szubjektív véleményem az, hogy ma Magyarországon sportmotort venni ( régebbi évjáratokban) sokkal rizikósabb mint pl túra vagy chopper gépeket.


Nem akarom hosszúra nyújtani a dolgot, végül egy új motort vettem. Tudom, hogy ez drága megoldás és van aki nem engedheti meg magának, de én arra gondoltam, hogy az elkövetkezendő 10 évben úgyse veszek megint motort és most megengedhettem magamnak.


Még egy gondolat , illetve válasz a kérdező privát levelére, remélem nem gond:


A "viharmacskát" nem ismerem. Állítólag jó sport-túra gép, a korabeli CBRekhez, Gixerekhez képest puhább futóművel. Ez nem túl hasznos infó szerintem tőlem:)

2013. nov. 11. 21:34
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/4 anonim ***** válasza:
* tudom, hogy a "villámmacska" lenne a szószerinti fordítás, de nekem így jobban tetszett ezért lett a ThunderCat-ből "viharmacska" :D
2013. nov. 12. 11:01
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!