Igaz hogy azért alakitoták ilyenre a kreszt hogy a mentősöknek legyen munkájuk?
Az meg sem fordult még a fejedben, hogy ha anyád infarktust kap főzés közben, oda is ugyanaz a mentő száll ki, ami közlekedési balesethez is ?
Vagy az sem jutott még eszedbe, hogy ha minden közlekedő normálisan megtanulná és betartaná a szabályokat és emellett valami valami kultúrát is vinnének a közlekedésbe, akkor nem lennének balesetek?
Nem mi? Csak simán a KRESZ sz...r :D
a mentős akkor is megkapja a fizetését, ha 60 embert ment meg egy nap, meg akkor is ha 2-t...
szép logikád van :D
Az igen... :D
Mondj példát egy bonyolult dologra! Mármint ne arra, ahogy az 1/1975. (II. 5.) KPM-BM együttes rendeletben le van írva, hanem valami gyakorlati dolgot, amit nehéz megérteni és gond alkalmazni a mindennapokban.
Mert szerinted biztonságos 45-el repeszteni ott, ahol az autók 90-el repesztenek, és a kamionok?
Illetve a leállósáv azért van, hogyha sikerül valamit alkotnod az úton, akkor a mentősbácsi oda tudjon menni összeszedni téged. Mert azért 100m-es dugót elég sok idő kivárni...
Ha mindegy lenne hol mennél a rendőri irányításnál valeszeg sokszor szemből koccannátok, illetve a közlekedést irányító rendőrnek se jósolnék szép jövőt.
A jobb kéz szabály is vicces lenne, ha mész országúton 90-el, aztán meg bármikor elsőbbséggel kifordulhat eléd az MTZ traktor 5-el. Ez aztán biztonságosabb lenne, igazad van!
Másrészt meg maga a KRESZ könnyű, hülyéknek írták. A közúton adódnak elég fura helyzetek, amit viszont papírforma alapján aligha meg tudsz oldani - ezekhez tapasztalat kell.
A vizsgán meg nézz körbe, hogy több mint az ország fele átmegy, tehát annyira nem lehet bonyolult.
Nem utolsó sorban a legtöbb baleset az abból adódik, hogy nem ismerik a jobbkezet, a piroslámpát, illetve a párhuzamos közlekedés szabályait. No meg a tükröt.
Nem utolsó sorban a kocsik műszaki állapota is jobban rájátszik, mint az, hogy a vezető mennyire érti-tudja a KRESZT.
A rendőr karjelzései is logika alapján épülnek fel, csak meg kell tanulni mikor mehetsz és mikor hol mehetsz. Egyébként ez meglehetősen kevés balesetet okoz, mert a rendőr jelenlétére az emberek megijednek és automatikusan lépésben mennek. :P
A csak jobbkezes kereszteződések az eltérő fontosságú/forgalmú utak miatt kivitelezhetetlen - tehát egy 1500 fős falu bekötőútjának és egy kétszámjegyű főútnak a találkozása nem lenne ésszerű ilyen kivitelben, hiszen a jóval nagyobb mennyiségű és sebességű jármű biztonságos közlekedése magasabb prioritású, mint egy-egy csatlakozni kívánó jármű. Ráadásul gazdaságilag is jobb azt az egy járművet megállítani és várakoztatni, mint pl. 4 egymás mögött érkező nyergesvontatót megállásra és újbóli elindulásra kényszeríteni.
Segédmotorkerékpárral sem autópályán, sem autóúton nem közlekedhetsz egyáltalán - fel sem hajthatsz, mert tilos. Azért tilos, mert csak olyasmivel szabad felmenni, amivel tudod tartani önerőből a 60 km/h-t. A segédmotor pedig a szabályok szerint max. 40 km/h-val mehet (még ha képesek is egyes típusok többre), így nagyon szépen látszik hogy nem hajthat fel.
További kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!