Ti hány km/h-ra lassítotok a kanyarok előtt?
A városrészek és azok a területek ahol ki van jelölve a(pl a max. 60) sebesség,nem fontos.Ami jobban érdekel az az, mikor szűkebb az út, 90-el lehetne menni és kanyargós az útszakasz.(Ezeken a szakaszokon a kisebb és nagyobb ívű kanyarra való reakciók is érdekelnének.)
Az oktató mindig csak annyit mond, hogy az útviszonyoknak megfelelőn vezessek,meg kövesem a kanyar ívét.Eddig ok,de nem mind1, hogy mikor és mennyire fékezek.
Nyíregyháza irányából Tokaj felé van egy szép kis Jobb kanyar ott 60-as korlátozás van, én 100-100 között veszem be, kicsit meg is van döntve jobbra, 110 körül kezd el kúszni.
de sportkocsikkal 140.
kiskocsival 90 nél már nyikorog.
kisebb kanyaroknál nem lassítok semennyire, sőt.. van hogy rá is lépek a gázra hogy élmény egyen bevenni a jobb bal kombókat :)
csak akkor van gond mikor jön szembe egy kamion és kicsit levágja a kanyart ő is, na ott 120-130-al megyek kanyarba, kicsit stabil kezek kellenek :)
20 és 100 között, ez nem kis mértékben attól függ, milyen a kanyar :D
A fékezés jobbára hibának minősül nálam, a "no brakes" hypermiler attitűd megvan :D Aztán sokszor mégis fékezek, én kifejezetten gyáva vagyok kanyarokban :( De a motornak két kereke van, én pedig még túl mazsola...
Ja, azért sem szeretek fékezni kanyar előtt, mert akkor a végén gyökkettővel veszem be. Fene tudja, nem érzek úgy semmit rendesen, a kisebb sebesség is többnek tűnik... Gázzal megy messze a legstabilabban, ráfekszik az ívre a kicsike :D A motorfék a második opció, ha mégis fékezni kéne, normál fék csak akkor, ha nem bízom benne, hogy az adott sebességgel biztonságosan menni fog a dolog, ekkor elnéztem a dolgokat és az az ára, hogy a kanyar közel sem lesz olyan gyors és élvezetes, mint normálisan...
A nagyon kis ívű kanyarokat jobbára igen lassan veszem be, az a gyengém, no meg a beláthatatlan lejtős jobbkanyarok.
Számot nem tudok mondani, sokmindentől függ.
Ha azt kérdeznéd, mennyivel megyek országúton egyenesben, arra is azt mondanám, hogy 20-110. Mély homokban vagy kegyetlenül csupakátyús úton az előbbi teljesen reális az én esetemben... Szápárról Tés felé van egy nagyon rossz, keskeny hegyi út, kis ívű kanyarral, szembe vagy jön busz, vagy nem... Na ott néha a 20-nál is dobnom kell bátorságra... De persze ezek a legextrémebb helyzetek, nem szeretem a túl alacsony sebességet. A kanyarok zöme azért 60-nal abszolválható egy óvatosabb kezdő vezető által is, azt hiszem... Ezt a táblák kihelyezésekor nem annyira veszik figyelembe. Mifelénk imádnak 40-es és 60-as táblákat kipakolni laza, bekötőút nélküli, remekül belátható, 80-nal is nagypapás helyekre, fel nem fogom, miért.
mondjuk városban pl azt kihagytam, hogy körforgalmak előtt feleslegesnek látom a fékezést, kb 50-60-nal be lehet venni ha csak átcsapsz egyenesen. meg se nyikkan a kerék szépen ki lehet egyenesiteni a sok brom meg csak pörög benne :D
mondjuk ha pörögnöm kell akkor is kihúzom szélre aztán ráteszem ívre kb 40-50-nel és még csak meg se nyikkan inkább kúszik kicsit.
Még sosem néztem. De nem is nagyon lehet erre a kérdésre egyértelmű választ adni. Nyilván a kanyartól, útviszonyoktól és még rengeteg más körülménytől függ.
Kanyargós, szerpentines úton benyomom a sport gombot hogy ne billegjen a kaszni és amíg nem villog az ESP visszajelzője, addig nyomom csak.
További kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!