Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Miért drágább a 4T motorokba...

Miért drágább a 4T motorokba a dugattyú mint a 2T be?

Figyelt kérdés
ha azért mert jobb anyagbol van akkor mért nem ugyan olysn anyagbol csinaljak.?

2013. dec. 8. 15:55
 1/4 anonim ***** válasza:
Nem fogyó alkatrész a 4T motorokban, illetve általában nagyobb méretűek a teteje speciálisan van kialakítva.
2013. dec. 8. 16:12
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/4 anonim válasza:

Hát szerintem meg a 4T-nél fogyóbb mint a 2T-nél, vannak akik a 2T crossal 100üzem órát is kihúznak, bár ha itt is törik a szoknya mivel a kopás következtében a dugattyú alsó fele jobbra-balra ütődik le törhet a szoknya és eléggé "nagy rendet" csinálhat ami nem kevés de a 4T-nél ha törik a dugyattyú ott visz hengert, szelepeket, kengerfej, gyűrű(bár ezt amugy is kéne vele egyszerre cserélni) és talán a karterba is be dolgoz.

A 4T-nél nem annyira merik kihúzni 100 üzemórára a dugattyút, és ha ott általában ha dugót szerélnek akkor vezérláncot is.

Azért drágább amugy mert tudják, hogy úgy is muszály meg vedd bármennyi is az ára mert ha még sem cserélsz visz majdnem mindent, igy ügyesen kihasználnak, gondolom még, hogy az előállítása is költségesebb de leginkább az, hogy rá vagy szorulva, hogy megvedd.

Remélem tudtam segíteni :)

2013. dec. 8. 16:43
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/4 anonim válasza:

2. vagyok

szerélnek=cserélnek

2013. dec. 8. 16:45
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/4 anonim ***** válasza:

Maga a 4t motorok alacsony fordulaton húznak,szóval alacsony fordulaton is nyomatékosak itt adják le az erőt még egy 2T motor magas fordulaton.Így sokkalta nagyobb igénybe vételnek van kitéve egy 2 ütemú dugattyú mint egy 4T.Kenése is más,így sokszor előfordul az hogy a dugó megragad,viszont egy 4 ütemü motornál a kenést maga a blokkban lévő olaj adja így az jobban kiszámítható ellenőrízhető mint egy különolajzás.

Egy cross gépen pl.:CR125-n a dugón kettő darab olajlehúzó gyűrű van,még egy xr400-on több illetve ott találkozhatunk egy kompresszió gyűrűvel is.Maga a dugó teteje pedig speciálisan ki van alakítva a szelepek végett.Ezeken keresztül jut el a benzin és meleg levegő párosa a hengerbe illetve távozik a kipufogó oldal felöli szelepeken.Ezen kialakítások,méretbeli különbségek miatt drágább szerintem egy 4T dugó mint egy 2T.

2013. dec. 8. 20:38
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!