Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Összkerékkel biztonságosabb...

Összkerékkel biztonságosabb kanyarogni télen?

Figyelt kérdés
2013. dec. 8. 21:29
 1/5 anonim ***** válasza:
19%

Hát sokat segít ha megvan mindegyik.... :)

Viccet félretéve nem, elsőkerekes autó a "legbarátságosabb", de az is keresztbe tud fordulni! Összkerekes autónak sem stabilabb a hátulja, ez egy téves hülyeség, aki azt állítja stabilabb, az nem tanult fizikát, és összekeveri a rallyt az utcai közlekedéssel.

2013. dec. 8. 21:34
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/5 anonim ***** válasza:

Voltam kirandulni a hegyekben telen (kulfoldon egy nemzeti parkban, ahol 5-10 meteres havak vannak) es direkt osszkerekes kocsit bereltem erre a celra.

Kicsit paraztam, de egyszer sem csuszott vagy farolt ki az auto es amikor meredek utszakaszon megalltunk es kiszalltam, majdnem s.ggre estem ugy csuszott az ut, a kilincsbe kapaszkodtam hogy vissza birjak maszni, mert a labaim csusztak ki alolam, de az auto olyan siman elindult ujra dombnak fel, mint nyaron szaraz idoben. Az utszelen lattam arokba csuszott vasakat es a park orseg kotelezte a 2 kerek meghajtasu autosokat, hogy a holancot feltegyek.


Ebbol a tapasztalatbol en ugy gondolom, hogy osszekerekkel sokkal biztonsagosabb telen.

2013. dec. 10. 01:52
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/5 anonim ***** válasza:

Sokkal jobb.

Mégpedig azért mert a meghajtás és a motor fék is mind a 4 kerékre hat.

A ralliba se viccből vannak öszkerekes autók.

Az elsőkerék meghajtású is csak elakadás szempontjából jobb, azt se lehet irányítani jobban csak cibálja a bódét.

És ha befordul az úttal merőlegesen ott már csinálhatsz bármit leestél az útról. Vagyis nem lehet megpördíteni mint egy ösz vagy egy hátsókerekest.

2013. dec. 14. 23:10
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/5 anonim ***** válasza:
Hülyeség ellen az sem véd, de az útviszonyoknak megfelelően megválasztott sebességnél igencsak fokozni tudja az úttartást.
2013. dec. 15. 11:26
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/5 anonim ***** válasza:
Rallyban azért jobb az összkerék mivel murvás szar úton az elsőkerék elpörög, a hátsó meg keresztbe áll, összkerékkel meg sokkal jobban egyensúlyban tartható a sodródás, mert az első tengely kerekei kihúzzák a sodródásból az autó farát, de ez téged nem segít a jégen, mivel gondolom nem sodródva veszed a kanyarokat, és az elsőkerekes autód sem azért fog keresztbecsúszni mert elpörögtek a hátsók, hanem mert a far lendülete nagyobb mint a kerekek tapadása, az elsőkerekes ha keresztbefordul, sokkal hatékonyabban tudod ellenkormányzás+padlógáz mozdulattal kihúzni, mint az összkerekest, csak a rallyban azért nem jó ez mert elpörögnek az elsők kigyorsításkor, de gondolom te nem 300 lóerővel tolod, és nem is mért időre autózol...
2013. dec. 16. 17:24
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!