Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Golf II-t Civicre?

Golf II-t Civicre?

Figyelt kérdés
Mekkora anyagi pofont adnék magamnak hosszabb távon, ha egy családban rám maradt Golf II-t egy Civic 5-gen-re cserélnék? Akinek van, állítja, nem romlandó és nem drága hozzá az alkatrész. Nem is eszik sokkal többet, egekbe magasztalják azt az autót és nekem is tetszik. Egy felújításra szoruló dízelgolfot megéri rá lecserélni? (1.3, 1.5ben gondolkozok)

2013. dec. 11. 10:21
 1/5 anonim ***** válasza:

Nézd, biztosan tudod, hogy így távolról nagyon nehéz bármilyen tanácsot is adni, ha nem ismert sem a Golf II-es (Szívó 54Le-s, vagy turbós 75Le-S), sem az említett Honda Civic.

Csupán azért próbálok segíteni, mert fiatalabb koromban nekem volt mindkettő. A golfról igazán semmi rosszat nem tudok mondani, elektronika szinte semmi, fogyasztás kb 5L,

a szívó dízel inkább rövidebb távokra, a turbós inkább hosszabb távra ajánlott. A Motor nálam 265000km-nél volt felújítva (szívó), az 1.6-os turbósnál maga a turbófeltöltő csapágyazása a gyenge pont,de ha az olajcseréket szorgalmasan elvégezték, minimum 200000 km-t ki kell bírnia. Alapvetően a volt tulajdonos gondossága, kíméletessége a döntő, s ezt ki kell deríteni.

Ha ennél az autónál többé-kevésbé minden rendben van, és nincs túl sok pénzed a fenntartásra, meg lehet tartani az autót a korszerűtlensége ellenére is.

A Civic csak egy évig volt nálam, az egy kicsi finomabb műszer,állandóan imádkoztam, ne legyen vele semmi baj, mert ennek javításához nem voltak meg a technikai lehetőségeim, és a mélyebb szakértelem.

Ennek ellenére gond nélkül tette a dolgát. Ennél arra kell vigyázni, hogy olyan példányt kell találnod, ami minden szempontból egészben van, vagyis jó az előélete. Ha ilyet keresel, és itthon nem találsz, érdemes külföldön, első kézből, szervizkönyvest keresni, ha minden áron emellett döntesz.Lehetőleg 200000 km alatt. Nem lesz egyszerű.

2013. dec. 12. 10:07
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/5 anonim ***** válasza:
Az előzőnek teljesen igaza van. Ha van egy autód, amit fel kell, fel lehet újítani, az még mindig olcsóbb és jobb megoldás, mint venni egy másikat és hazárdírozni vele. Mert hiába mondják, hogy nem romlik az a Honda, azt következetesen elhallgatják a nagy hondabuz1k (ezt nem negatív megkülönböztetésnek, vagy sértésnek szántam), hogy a motor még abban is kikönyököl néha, és elrohad a karosszéria, ráadásul rendben van, hogy pörgős, de nyomaték alig van a motorjában, és ha odalépsz neki, akkor bizony zabálni is fog és nem alig többet, hanem jóval többet, mint a dízel. A mindennapokban sokkal nagyobb hasznát vennéd annak a dízel golfnak. Csak azért ne vegyél még egy autót, mert áradoznak róla (talán nincs még egy autó, aminek ennyire elvakult mániákusai lennének, mint a Honda crx/civic és társainak). Nincs ezzel semmi baj, mindenki abba szerelmesedik bele, amibe akar, csak ha eleve úgy indulsz neki, hogy egy csodaautód lesz, akkor nagyot fogsz csalódni.
2013. dec. 12. 13:15
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/5 A kérdező kommentje:
Köszi az eddigi válaszokat, valóban ezt lehagytam. Szóval 1.6 szívó dízelem van, amivel a legnagyobb problémám az említett 54 LE. Nem merek egy kamion előzésébe kezdeni, mert egyenetlen a gyorsulása, közben rohadtnagy dízel furgonok mennek el mellettem, mint ha állnék. Kasztni korához képest pipec, és már az 1.3as Civic is jóval erősebb, még a nyomatéka is kb ugyanannyi (golf, 100 NM, civic, 105 NM) szal dízel ide oda, nincs nyomatékom. Erre az 1.3asra azt mondják, 90-100as tempóval kint 5öt eszik, bent 6-7-et, ha normális motort talál az ember. Nos a golf valszeg azért nem eszik többet, mert 110 fölé sebességben nagyon nem is tudok menni, az meg a másik, hogy tényleg több év hajtás után kezd lomha lenni már egy kicsit... Egy turbósítás, vagy egy motorcsere !papírostól! egy új autó ára. Csak ezt nem akartam rögtön a kérdésben kifejteni. Így is érdemesebb a golffal foglalkozni? Nyilván a hondások se véletlenül imádják a gépüket.
2013. dec. 13. 13:31
 4/5 anonim ***** válasza:

Az 54 le tényleg nem sok, ahogy az abban a motorban lévő nyomaték se, főleg, ha már még annyi sincs már meg.

Az autómárka fanatizmusban meg ne keress rációt. A Suzuki Swift tulajok is oda meg vissza vannak és állandóan áradoznak az autójukról, nem is rossz autó, de nem is a legjobb, még a kategóriájában sem. Ezért írtam, hogy arra ne adj, hogy melyik autónak mekkora rajongói vannak. Ha rozsdál és elromlik, akkor meg csalódsz. Pedig ezek megtörténnek, mert csodák nincsenek.

Inkább akkor eladnám, a jó karosszéria miatt talán könnyen el is viszik és akkor vennék egy erősebb dízel Golfot, nem hiába lett az év autója már nem is tudom, hányszor. Erre inkább adok, nem a rajongókra. Na meg, az autót bent ülve vezeti az ember többet, mint kívülről csodálja. A belső tér igényessége fontosabb és ebben a Golf igényesebb. Nem beszélve a régebbi dízel vw motorokról, amik minimum olyan megbízhatók, mint a japán benzinesek.

2013. dec. 13. 19:50
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/5 A kérdező kommentje:
Köszönöm a segítséget. Megoldódott a kérdés, 110 lovas TDI lett a vége.
2014. márc. 27. 20:02

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!