Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Motorblokkot/hengert mivel...

Motorblokkot/hengert mivel érdemes lefesteni?

Figyelt kérdés
Motorblokk felújítás elején járok annál a résznél, amikor darabokra lett szedve a motor. Megvan már minden alkatrész és tömítés meg minden finomság az összeszereléshez, de annál a pontnál elakadtam hogy mivel lenne érdemes lefesteni a blokkot. Én porfestő vagyok, tehát elsőként a porfestés jutott eszembe, de kolégák és szakmabeliek külömböző megoldásokkal bombáztak. Az egyik azt mondja hogy oldószeressel fessem, de ami még elgondolkodtatott hogy ajánlottak teflonozást is. Állítólag szép és kopásálló felületet ad, és könnyű tisztán tartani is.

2013. dec. 16. 00:42
 1/6 anonim ***** válasza:

Mivel hogy porfestő vagy ,így akkor bátran mondhatom hogy az lenne a legszebb ha eloxálnád vagy rézbevonat+nikkel vagy króm vagy horgany..

Ha festeni akarod akkor mindenféleképpen olyannal kell festeni ami hőálló és olajálló.

vagy fel is lehet polírozni szép tükrösre de azt meg macera mert félévenként kezelni kell.

Ami a hengert illeti,ha léghűtéses akkor ne fessed le semmivel mert akkor nem lesz jó a hűtése neki és a túlmelegedés miatt szorulhat a dugó ami mindent tönkretehet.

Amúgy Én 2k akril festéket használnék ha úgy adódna...

2013. dec. 16. 03:33
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/6 A kérdező kommentje:
Ez egy veterán motor, egy Suzuki DR 500 S, (vagy SP500 mert amerikai kiadás) 1981-es évjárat. Léghűtéses, 4 ütemű, 4 szelepes, 5 gangos blokk. Gyárilag fekete színű a blokk és a henger is. Igyekeznék közel a gyárira vissza állítani, úgyhogy feketénél szeretnék maradni, ezért a króm, meg nikkel és stb megoldást kútba ejtettem, bár pár alkatrésze krómozva lesz. (leömlő és pár kiegészítő)
2013. dec. 16. 03:43
 3/6 anonim ***** válasza:
Van kifejezetten motorblokkra való festék, hőálló, olajálló és jól tapad, érdemes a legdrágábbak között nézelődni mert azok valóban tartósak lesznek, nem fog lemattulni, leperegni. Sima oldószeres festék, csak zsírtalanítani kell előtte, semmi más előkészítést nem igényel.
2013. dec. 16. 07:24
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/6 anonim ***** válasza:
Képet róla. Azonnal! Érdekel nagyon :D Anno én is egy 500-as Dr-t akartam venni csak valaki gyorsabb volt.
2013. dec. 16. 11:34
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/6 anonim ***** válasza:

Nekem Pannónia van, gyárilag azon is festett a henger. Meg az enyémen a blokk is. A blokk matt fekete akrillal. Ez elég jól bírja az olajat, benzint. A henger hőálló feketével.

Hőálló festék hátránya hogy amíg nincs ráégve rendesen a felületre addig egy csepp olaj is leoldja...

Ha a blokk annyira nem melegedig akkor jó a sima is. Ha melegedik az is akkor meg hőálló. De akkor rá kell sütni a festéket.

Vagy a legjobb megoldás(bár gyárilag gondolom nem úgy volt) az eloxálás. Annál tartósabb bevonatot alura nem igazán tudok.

Porfestést inkább ne. Ha az megsérül és alá megy egy kis sós lé akkor az elég csúnya dolgokat tud művelni.(mifelénk még tavasszal is olyan sósak a pocsolyák mint a fene, alu vázas bicajt megeszi a vize...)

2013. dec. 16. 14:34
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/6 anonim ***** válasza:

mivel léghűtéses,így talán az eloxálás lenne a legjobb neki mert az képez a legvékonyabb réteget(na meg a nikkel is) :)

De már találtam is Neked egy oldalt ami a legújabb cuccokkal foglalkozik,igaz drága de ha tényleg jó minőséget árulnak akkor mindenféleképpen megéri

[link]

2013. dec. 16. 16:14
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!