Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Nagyobb fék- tárcsa fúrás?

Nagyobb fék- tárcsa fúrás?

Figyelt kérdés

Adott egy 4*100as osztókörű autó, a nagyobb tárcsa 5*110es.

Az müködhet, hogy a 4*100at ráfúrni + a 2 tárcsa felfogatást?

A tárcsát ugye a két csavar a rögzíti, így a kerékcsavaroknak nincs különösebb tartószerepe.



2014. febr. 2. 02:25
 1/7 anonim ***** válasza:

Sok tárcsát csak egy csavar vagy tüske rögzít, de ettől függetlenül nem értem mit szeretnél?

Adott a gyári tárcsa átmérője x mm, akad ettől nagyobb átmérőjű tárcsa is sőt vannak "gyárilag" nagyobb sport célra szánt tárcsák. Akármennyire is csak egy fúrásról ( vagyis 4-ről ) van szó, én a féktárcsát nem barmolnám.

2014. febr. 2. 02:40
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/7 anonim ***** válasza:
100%

"A tárcsát ugye a két csavar a rögzíti, így a kerékcsavaroknak nincs különösebb tartószerepe."


Ekkora szakértelemmel én kerékpárt sem engednék neked szerelni, nemhogy autót.

2014. febr. 2. 03:12
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/7 anonim ***** válasza:
100%
Már ne haragudj kedves kérdező, de az utolsónak igaza van! Próbáld meg végiggondolni az erőhatásokat. Megsúgom, az a két csavar (vagy egy) csak a tárcsa helyen tartásáért felelős, ha a kerékcsavarok nem tartanák, az első fékezésnél elnyíródnának mint a vaj. Szerencsére egy nagyobb féktárcsát nem ilyen egyszerű feltenni egy autóra, a féktuskót és az egész rendszert betétekkel együtt is cserélni kell. A saját és mások biztonsága érdekében matricánál komolyabb tuning dolgokkal inkán ne foglalkozz!
2014. febr. 2. 08:05
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/7 Beviz Elek ***** válasza:
45%
Megvalósítható a dolog, de én egy hozzáértöre bíznám.
2014. febr. 2. 09:13
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/7 A kérdező kommentje:

Konkrétan meg van minden nyergek, betétetek, főfékhenger.

Csak az agy csere ami nem lenne olcsó mutatvány, plusz a felni csere.

A különösebb tartószerepet pedig úgy értettem, hogyha megvan húzva a kerék, akkor nem a kerékcsavarok fogják a tárcsát.

Esetleg van még egy út, venni 4*100as tárcsát, viszont 288 helyett csak 280as van, így a betét valószinüleg picit lelógna és az vállasodna.

2014. febr. 2. 23:54
 6/7 Beviz Elek ***** válasza:

Pedig a kerékcsavatok tartják a tárcsát. Kissebb tárcsát pedig ne vegyél, feküdjön fel rendesen a betét.

Legjobb/legolcsóbb megoldás a fúrás, de azt elég pontosan kell csinálni.


Az agy mennyire cserélhetö amúgy 5-ösre?

2014. febr. 3. 11:14
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/7 A kérdező kommentje:

A féktárcsát nem a csavarok tartják, hanem azok csak leszorítják a kereket és ezáltal a féktárcsát is.

A furatoknak semmi tartó szerepe nincs, csak annyi, hogy átmenjen rajtuk a kerékcsavar, a rögzítést kizárólag a szorító erő végzi.

Ha már a csavarok tartják a féktárcsát, akkor már komoly gondok vannak, mert teljesen le van lazulva a kerék.


Természetesen, cnc-vel lenne csinálva.

Elvileg ezzel az aggyal is összelehet rakni, de mindegyiknél kerékcsapágyat kellene cserélni.

Illetve a hátsó féknél egy konzolt kéne legyártatnom.


Ezért gondoltam úgy, h egyenlőre maradna a hátsó gyári tárcsa, és csak az elsőt cserélni, de azt átalakítani 4x100ra. Aztán max egyszer, az 5x110re átalakitás.

2014. febr. 3. 11:23

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!