Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Az újabb EU CO2 korlátozásokat...

Az újabb EU CO2 korlátozásokat az autógyártók miért nem kerülik meg pl más üzemanyagokkal?

Figyelt kérdés
Ott van az etanol, a biodízel továbbá a földgáz. Tudom hogy van alapból földgázos autó, de akkor ha már kibocsájtásban jobb az etanol a benzinnél (és még erősebb is bizonyos esetekben) akkor miért nem használják azt? Turbós, vagy motoroknál többet teljesítmény, kicsit több fogyasztás és kevesebb a kibocsájtás. Akkor miért logikusabb az, ha csökkentik a térfogatot és tele pakolják minden zöldséggel? Elismerem, hogy az EURO 6 meglehetősen kicsi kibocsájtás, ám ez így is nagyon vissza fogja a kocsikat...
2014. márc. 11. 15:44
 1/3 anonim ***** válasza:
Mert a hibrid illetve a full elektromos autók irányába terelik (inkább kényszerítik) a gyártókat. Ha megnézed, pl a porsche panamera S E-Hybridet, gyári fogyasztása 3,1 liter, és nem 40 lóerős IFA (Ideiglenes Forgalmi Akadály) mint az 1.2 tdi eco módban szarrá fojtva, hanem 416le/590Nm, viszont, mivel ugyanolyan szabványos módszerrel mérik minden autó fogyasztását, ezért itt egy plug-in hybrid minden esetben verni fogja a sima belsőégésűeket, mert nyakig töltött aksikkal tesztelik a laborban, és az a vicces, hogy ha otthon feltöltöd 220-ról, a valós tesztfogyasztás sem mutat sokkal többet a duplájánál, vagyis 6-6,5 liter egy 400 lóerőnél is izmosabb autótól, azért az nem szar, bár nyilván a villanyszámlád több lesz, de azt már nem verhetik rá az autógyártókra...
2014. márc. 11. 16:14
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/3 anonim ***** válasza:

A bioetanol problémás: egyrészt nem eléggé elterjedt, nincs meg a kellő sűrűségű kúthálózat, másrészt bőven akadnak, akik azon rugóznak, hogy a bioetanol előállításához felhasznált növényekből (vagy ezen növények helyén) élelmiszert is lehetne termelni. Ezért nem is olyan magas a támogatottsága.

A biodízel már jobbnak tűnik, de az sem terjedt el eléggé a kutakon. A CNG és LPG pedig még annyira sem, mint az előbbi kettő. Igazából mindhárom üzemanyagnál az a baj, hogy az autóipar és az olajtársaságok egymásra várnak. Az autógyárak nem készítenek tömegesen CNG-s autókat, mert nincs megfelelő kúthálózat, nem tudja Egyszeri Jóska bárhol, bármikor 50 km-en belül feltölteni a tartályt. Az olajtársaságok meg nem telepítenek több CNG-kutat, mert kevés a CNG-s autó, nem éri meg nekik. Ugyanez igaz a bioetanolra és biodízelre is.

A kettős üzemelésű járművek jó átmeneti alternatívát jelenthetnének, de ott meg a két üzemanyagrendszer többlettömege, az igen összetett üzemanyag-ellátás (úgy kellene kialakítani a befecskendezőfejeket, hogy gáz- és benzinüzemben is meglegyen az Euro6, ami nem egyszerű) és a két rendszer összehangolásának nehézségei (lásd: plug-in hibridek, amiknél rájöttek, hogy ha hónapokig pang a benzin a tartályban, nem nagyon fog vele működni az autó) miatt több a gond velük, mint a haszon.

Így az autógyárak kivárnak, maradnak a jelenlegi üzemanyagoknál, mert itt nem kell 0-ról kezdeni a fejlesztést, ismerik az üzemanyag égési tulajdonságait.

"Akkor miért logikusabb az, ha csökkentik a térfogatot és tele pakolják minden zöldséggel?"

Azért, mert az autógyárak is tudják, hogy az NEDC-ciklus szerinti károsanyag-kibocsátási mérés úgy hülyeség, ahogy van. Nincs élő ember, aki huzamosabb ideig úgy vezetne, ahogy az az NEDC-ben le van fektetve (Gerhard Plattner más tészta, de lehet, hogy még ő sem annyira elvetemült). Viszont a turbós, közvetlen befecskendezéses, változó szelepvezérlésű automata váltós autókat nagyszerűen lehet optimalizálni az NEDC-re, a szabványos mérésen hajmeresztően alacsony értékek jönnek ki úgy, hogy közben a hétköznapokban használható marad az autó - csak akkor messze lesz a csodás fogyasztási és károsanyag-kibocsátási értékektől. Kéziváltóval ugyanez nehezebb, szívómotorral pedig még nehezebb. Ezért kellenek bonyolult motorok, hogy papíron minden szép és jó legyen.

2014. márc. 11. 16:20
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/3 A kérdező kommentje:
Etanolra visszatérve: Magyarország azon kevesek egyike akik magas túltermelést tud produkálni azaz sok gabona jut exportra is és tartaléknak is. Ahelyett h el adnák komposztnak (vagy hagyják meg romlani) lehetne belőle ez is... fő az "optimizmus"
2014. márc. 11. 17:15

További kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!