Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Aki 2000 utáni autóval szerzet...

Aki 2000 utáni autóval szerzett jogosítványt, az könnyű szerrel tudna irányítani egy '80-as években gyártott kocsit is?

Figyelt kérdés

Mennyiben különbözik egy '80-as évek beli és egy mondjuk 2005 után gyártott kocsi irányítása? Műszerfal meg váltók meg ilyenek?

Eredetileg ez volt a kérdés eleje, de gondolom, úgy hosszú lett volna. Amit fölülre írtam, úgyis az a lényegesebb

Előre is köszönöm!



2014. márc. 12. 00:20
1 2 3
 11/21 szántóvető ***** válasza:
69%

audi 100 cc 2.0 szívódízel 3.-al elindul alapjárattal,gáz nélkül. suzuki sx4 elsővel sem indul el.

a 80-as években már volt fékrásegítő.

én visszasírom a szivar audit még a 2.2-es benzinmotorral is,ha gyártanák változatlan formában akkor inkább azt választanám bármilyen suzukival szemben.

persze hogy tudnál közlekedni a régebbi kocsikkal,ha automata lenne akkor megkockáztatom hogy még tetszene is.

2014. márc. 12. 07:15
Hasznos számodra ez a válasz?
 12/21 anonim ***** válasza:
Hát én Trabanton tanultam, Skoda 120-szal csináltam a B kategóriát, de kijutott a Zsigulikból is... Ugyanúgy kell vezetni mindegyiket. Csak az újabbak tisztább, szárazabb, biztonságosabb érzést nyújtanak. És persze kényelmesebbek mind utazás, mind vezetés szempontjából.
2014. márc. 12. 15:06
Hasznos számodra ez a válasz?
 13/21 A kérdező kommentje:
Köszönöm!!:) Mindet felpontoztam:)
2014. márc. 12. 16:19
 14/21 A kérdező kommentje:
Ja de am elég lett volna röviden is, de am így is tökéletes, és tök jó, hogy ennyit írtatok:):)
2014. márc. 12. 16:23
 15/21 anonim ***** válasza:

150 ezer km Zastava használat után, az első korrekt rugózási kényelmű nyugati autómban hetekig nem éreztem a sebesség mértékét.

Órát nem nézve 30-40-el többel mentem, mert az tűnt a megszokott szabályosnak.

2014. márc. 12. 20:33
Hasznos számodra ez a válasz?
 16/21 A kérdező kommentje:
Köszi, erre is ment a zöld:)
2014. márc. 12. 20:40
 17/21 anonim ***** válasza:

:))) Nem kinevetlek, csak mókás kérdés.


Az autót irányítod: gáz-fék-kuplung-kormány-gumik tapadása, motor vonóereje kombinálásával.

Ez minden autónak van. A "könnyűszerrel" annak függvénye, mennyire tudsz alkalmazkodni, az pedig annak függvénye, mennyire vagy tudatos, műszakilag felkészült.


Bonyolult pl. egy karburátoros-szívatós autóval lehetne egyeseknek: hidegindításhoz dúsítani kell, nem csak kulcsot elfordítva indítózni.

Vagy egy kipörgésgátlós autó után síkos úton egy elektronikai segédlettel nem rendelkező, hátsókerék-hajtású erőgéppel.

Aki tudatában van a különbségnek, mentálisan erre figyelve kezdi tanulni, megismerni az épp vezetett dolgot, könnyűszerrel..

2014. márc. 13. 15:42
Hasznos számodra ez a válasz?
 18/21 A kérdező kommentje:
Köszi, ment a zöld erre is, amúgy ez mi: "hidegindításhoz dúsítani kell"? :) Ezt nem vágom:$:):) Légyszi magyarázd el:):) Meg a szervós dolgot ha valakinek van kedve, még leírhatja, hogy azt akkor külön kell eltekerni; mert néztem másik kérdésnél, valami fogaskeresekes; vagy forog együtt a kormánnyal vagy mi van?:) Külön el kell csavarni azt indítás előtt?:)
2014. márc. 13. 19:06
 19/21 anonim ***** válasza:

"Dúsítás, szívató" pofon egyszerű, nem kell túllihegni.

Csupán annyi a teendő vele, hogy indítás előtt tövig ki kell húzni, majd ahogy melegszik a motor fokozatosan visszatolni.

Elfelejteni viszont nem volt szabad, mert komoly mértékű túlfogyasztást okozhatott.


A szervón nem kell, nem is lehet semmit állítani, csak élvezni a kényelmét.

Amúgy, amíg extrának számított egyszerűen nagyobb átmérőjű kormányt tettek az autókba és azt könnyebb volt tekerni szervó nélkül is.

Csepel teherautóban "kenyérszervó" volt, vagyis csak a vezető jó kondija segített, mert abszolút kispórolták.

(Vezettem Csepelt, nem volt hírhedten nehéz.)


Működése is érdekelt.....:

Szóval nem Neked kell kérni, kapcsolni, hogy szeretnél segítséget kérni.

Korábban drágább, hidraulikus rásegítés volt, annak az olajszintjét nem ártott néha figyelni.

A ma elterjedtebb elektronikus szervóknál egy villanymotor ad plusz nyomatékot.

Igényesebb megoldásnál korrektül adagolja a rásegítést, olyan mértékben, amikor indokolt.


Autóknál mindig megmarad a tényleges, fix, mechanikus összeköttetés a kormány és a kerekek között, a szervó csak plusz rásegítés.

(Repülésnél fly-by-wire technológiával már nincs mechanikus kapcsolat a kormányszervekkel, de nyilván biztonsági okból van a tartaléknak is tartalékja.)

2014. márc. 14. 07:42
Hasznos számodra ez a válasz?
 20/21 anonim ***** válasza:
100%

hidegindítás:


Előzmény: a motorban elégetett tüzelőanyag nem cseppfolyós, hanem permetszerű: "porlasztott" , lényegében pára, az égéséhez szükséges arányú levegőmennyiséggel keverve = ha nem jó az arány, akár meg sem gyullad.

Egy vödör benzint nem tudsz meggyújtani: a gyulladás a párájával tud megtörténni, ahogy felszállva keveredik a levegővel, a tömény folyadék nem gyullad könnyen.


Hideg a motor = az alkatrészek, pl. az égéstér is az. A pára a hideggel találkozva kicsapódik a levegőből: kondenzál, lásd harmat. Ez történik a hideg égéstérbe kerülő tüzelőanyag-pára egy részével. Ekkor az a rész folyadék, ami ugye nem gyullad könnyen. A maradék pára-levegő aránya adott motornál már nem alkalmas beindulást és járást eredményező égéshez. Ekkor dúsítanak, karburátorosnál ez szívató néven is fut. A motorba tüzelőanyagban dúsabb keverék kerül, amiből hiába csapódik ki valamennyi, az arány jó lesz, a motor jár.


Ha pedig melegszik, vissza kell venni a dúsítást, mert már nincs hideg felület=nincs kicsapódás, az arány túltolódhat akár addig, hogy a motorba kerülő levegőhöz már gyújthatatlanul sok az anyag, és azért áll le.


Többek között ezt a dúsítást is automatizálták az idők során, pl. egy befecskendezéses motor vezérlője szenzorral méri a különböző részegységek, külső levegő, stb. paramétereit, és ennek megfelelően dúsít vagy épp szegényít, hozzá sem kell nyúlni.


Egyébként meg a vezethetőség még újabb autóknál sem egyforma. Vezettem valami koreai(?) kisautót, mert a tulaja ivott, és az benzines létére úgy volt vezérelve, hogy szinte le sem fullasztható, nem igényelt figyelmet a kuplung felengedése. Ezt hiába vártam (=téves feltételezés) egy újabb suzuki swifttől, mert azon meg semmi segítség: játszani kellett a gázzal és kuplunggal, főleg dinamikusabb indulást igénylő helyzetnél.

(míg a saját tdi: de nehezen akarja gázpedál nélkül a kuplung felengedését... ja, 3-ban indultam? = a begyakorolt, nem hirtelen kuplungfelengedés esetén a motor vezérlése kompenzálja automata gázadással a fordulat esését) Tehát tényleg rajtad fog múlni, boldogulsz-e.

2014. márc. 14. 07:57
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2 3

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!