Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Miért ilyenek az amerikai autók?

Miért ilyenek az amerikai autók?

Figyelt kérdés
Hali. Mostanában elkezdtem olvasgatni az amerikai autókról. Miért van mindegyiknek ilyen b*szottnagy motorja (5000-7000 ccm), és mégsincsennek több 200lónál? Miért nincs bennük fordulatszámóra (nem mindegyikbe)? és miért van a kormányuknak ekkora nagy holtjátéka?
2014. márc. 28. 00:05
 1/8 anonim ***** válasza:
100%
Mert a nagy köbcentis, alacsony fajlagos teljesítményű motorok mocskosul igénytelenek, egyszerű őket legyártani és elmennek az idők végezetéig. Ja meg ott olcsó volt az üzemanyag, így a fogyasztás nem számított. A legtöbbjük automata váltós, így a fordulatszámmérő felesleges volt.
2014. márc. 28. 00:09
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/8 anonim ***** válasza:
100%
Hát ha utánaolvasol még, akkor megtalálod a választ, hogy teljesen más elvárásoknak akartak megfelelni azok a kocsik, a fogyasztás nem volt nagyon szempont, a vezetési élményről szintén más fogalmak voltak, a kényelem viszont fontos volt a hosszú utakhoz. Egyébként meg szerintem kevesebb kihívás érte az amcsi autóipart, mint az európait vagy a japánt mondjuk...például sem méretben, sem költségeken, sem fogyasztáson nem kellett annyira spórolni.
2014. márc. 28. 00:09
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/8 A kérdező kommentje:
azt értem... háát furcsa egy gondolkodása van az amerikaiknak... de durva hogy ott 2000 köbcenti alatt nincs autó. európában veszik az 1.2 1.4 szarokat, hogy minél kevesebbet fogyasszon ottmeg 5000ccmes cadillacel rohangálnak ami libeg jobbra-ballra.. csak kényelmes legyen nekik
2014. márc. 28. 00:15
 4/8 A kérdező kommentje:
Jaaa és hogy tudtak az 50-es 60-as években már autómata váltós kocsikat gyártani? akkoriban nem volt fejlett az autógyártás és az autóelektronika..
2014. márc. 28. 00:20
 5/8 anonim ***** válasza:
91%

"háát furcsa egy gondolkodása van az amerikaiknak..."

Semmi furcsa nincs benne.

"de durva hogy ott 2000 köbcenti alatt nincs autó. európában veszik az 1.2 1.4 szarokat, hogy minél kevesebbet fogyasszon ottmeg 5000ccmes cadillacel rohangálnak ami libeg jobbra-balra..csak kényelmes legyen nekik"

Azért ez 40 éve volt jellemző elsősorban, mostanra lecsökkentek a különbségek az elvárások terén (bár most is léteznek, de a nagy motorok ott is kimentek a divatból).


"Jaaa és hogy tudtak az 50-es 60-as években már autómata váltós kocsikat gyártani? akkoriban nem volt fejlett az autógyártás és az autóelektronika.."

huhh, most erre mit mondjak? Mihez képest fejlett? Amit ma az autókban látsz, többségében 50-60 éve létező találmányok (leszámítva mondjuk a légzsákot és az ABS-t, azok csak 30-40 évesek).

A hagyományos automata váltó meg minden, csak nem modern...

2014. márc. 28. 00:33
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/8 anonim ***** válasza:
100%
Mert erre volt igény. Európában a II. VH után az úthálózat nagy része rettenetes állapotú volt, az embereknek nem volt pénze, az üzemanyag drága volt (egy darabig) a városok romokban...Az autógyártás ezért a kicsi, praktikus, olcsó autók irányába ment. Amcsiknál ilyen problémák nem voltak. Volt pénz sz@rásig, olcsó volt a benzin, hatalmas távolságok... Kellett a kényelem és a nagy böszme motorok, amik a világból kimennek. Hát nagyjából ezért.
2014. márc. 28. 06:17
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/8 anonim ***** válasza:
100%

"Jaaa és hogy tudtak az 50-es 60-as években már autómata váltós kocsikat gyártani? akkoriban nem volt fejlett az autógyártás és az autóelektronika.."

Úgy, hogy nem elektronikus vezérlésűek voltak a váltók. Az annak idején használt automaták tisztán hidraulikus vezérléssel működtek, olajnyomás kapcsolgatott bennük mindent, az fékezte a bolygóműveket, az előválasztó pedig szelepeket működtetett. Precíziós öntvénygyártás már akkor is létezett, így meg tudták oldani a dolgot. De itt, Európában is voltak már akkoriban automata, sőt, félautomata váltók is. Az '50-es, '60-as években még nem gondolták a mérnökök, hogy mindent csak elektronika vezérelhet, bátran használtak röpsúlyokat, vákuumos vezérlést, bowdeneket is.

Egyébként pedig eléggé hülye hozzáállás egy motor paraméterei közül a teljesítményt kiemelni. Aki kicsit is ért az autókhoz, tudja, hogy a teljesítmény látványosnak tűnik, de csupán egy mérőszám, amiből a motort nem lehet megítélni. A nagy böhöm V8-asok teljesítménye például alacsony volt, de az óriási, 300 Nm fölötti forgatónyomaték jóvoltából egyáltalán nem voltak gyengék. Csak éppen alacsony fordulaton működtek, ezért hiába volt nagy a nyomaték, a teljesítmény alacsony számértékre jött ki. Viszont a bődületes, széles tartományban jelentkező nyomatékkal feltépték az aszfaltot. Volt erre európai példa is: a Mercedes-Benz 450SEL 6.9 például csak 286 lóerős volt, amitől nem dobott hátast a szakma, de az 549 Nm-es forgatónyomatékkal éktelenül meg bírt indulni. A teljesítmény tehát nem minden.

Fordulatszámmérő épp azért nincs sok amerikai autóban, mert tök mindegy, mennyi a fordulat. Alapjáraton is beleprésel az ülésbe a gyorsulás meg 4.000-es fordulaton is. Sokkal tovább meg úgysem forgatod, mert a teherautónyi V8-as nem arra lett kitalálva, hogy halálba pörgesd. Egészen más a karakterisztikája, mint az Európában megszokott kis szívóbenzineseknek.

Azért billeg az autó és azért van jókora holtjáték a kormányban, hogy jó kényelmes legyen. A lágy futómű és az agyonszervózott kormány ilyen. Arrafelé nem kellett a 0-ról újjáépíteni az úthálózatot a '40-es, '50-es években, ráadásul a gazdaság is pörgött, ezért volt pénz bőven. Így az autógyártásban is a kényelem dominált. No meg arrafelé sokkal nagyobbak a távolságok, több ezer kilométerre is simán nekiindultak autóval, ezért más célokra épültek a gépjárművek.

2014. márc. 28. 07:49
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/8 anonim ***** válasza:
100%

Azért, hogy birjanak ki 1 millió kilómétert is simán.

Fordulatszámmérő sem szükséges, mert nem érdekli őket a fordulat, és automatánál amúgy sincs nagy szerepe a fordulatszám tudásának.

2014. márc. 28. 19:08
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!