Motorfék nem árt a motornak, illetve csökkenti a fogyasztást?
Ártani nem árt, szép is lenne ha elveszed a gázról a lábad és tönkremegy a motor...
A benzinesek sem fogyasztanak motorfékkel (kivélve a karburátorosokat, de az nem egy mai technika). Ugyanis ha nem adsz gázt akkor a motorvezérlés csak akkor juttat üzemanyagot az égéstérbe ha a motor alapjárati fordulatszám alá esne, vagyis tartani fogja az alapjáratot hogy le ne fulladjon. De ha motorfékkel gurulsz magasabb fordulatszámon akkor ugye nincs veszély hogy lefullad a motor mivel a lendület tekeri (ha kikuplungolsz akkor viszont van befecskendezés mivel nem hajtják a kerekek a motort), így amíg el nem éred az alapjárati fordulatszámot addig gyakorlatilag nem fogyaszt az autó.
Csatlakozom az előzőhöz...
A leírásban vázolt esetben (hamarosan meg kell állni) fogyasztási szempontból a motorfékezés a legjobb, s nyilván a fékbetét szempontjából is jobb, mint nagyot fékezni a végén... Hidegen és túl alacsony fordulatszámon fogyaszt a motorfék, máskor valóban nem, benzinesnél sem, ahogy az első már írta.
A motorfék egy négyütemű motor számára semmilyen problémát nem jelent, a kétütemű az más tészta.
Igaz, hogy hasznos a motorfék, mert nem nem fogyaszt üzemanyagot olyankor a motor és a fékrendszert is kíméli, de a teljes igazsághoz hozzátartozik hogy az is egyfajta fék, ahogy a nevében is benne van, tehát energiaemésztő folyamat. Az a legjobb spórolási módszer, ha nem is fektetjük be a szükségtelen energiát a mozgásba.
A fentiekhez még annyit tennék hozzá, hogy az én esetem speciális, mert 90%-ban autópályán közlekedek az autómmal. Elindulok otthonról, felhajtok az autópályára és 200km-t megyek fékezés nélkül. Utána lehajtok és a fenti indokok miatt mindig motorfékkel lassítottam akár csak egy piros lámpánál is. Emiatt nagyon alacsony volt az üzemi fékem használata, a km-futáshoz képest extrém alacsony. Így a vadi új féktárcsáim elkezdtek nagyon durván rozsdásodni, hiszen alig volt alkalma lekopni a rozsdarétegnek egy eső vagy autómosás után.
Így végül a szerelőm azt tanácsolta, hogy fékezzek többet. Nem vicc! Azóta inkább az üzemi fékkel lassítok. Így lehet hogy egy tanknál mondjuk fél decivel több gázolaj fogy és a fékbetétek is jobban kopnak, de a durva mély rozsdafoltok is már kezdenek kikopni a tárcsáimból.
Rozsdás tárcsákkal a fékhatás is romlik, na meg esztétikailag sem a legoptimálisabb látvány a 17"-os gyári szellős alufelni mögött a rozsdás tárcsa, főleg egy viszonylag újabb autón.
Úgyhogy én inkább fékezgetek, de mondom még egyszer az én esetem elég szélsőséges.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!